Milyen olajat töltsek 85000 km után?

2008.12.12. 17:00

Szia, Motordoki!

A kérdésem szeretett motorommal kapcsolatos, ami egy ’84-es kiadású Yamaha XJ 750.

85 000km-rel a háta mögött, nagyon jó kondícióval, tökéletes állapotban, nulla olajfogyasztással bír. Szeretném a legjobbat adni neki, ezért megkérnélek, hogy javasolj „hozzá illő” motorolajat. Jelenleg Valvoline DuraBlend 4T 10W-40-es félszintetikus olajjal járok, de ha van jobb, szívesen fogadom.

Esetleg ennek az olajnak a 20W-50-es változata jobb választás?

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdvözlettel:  

Zoli

Kedves Zoli!

A motor gyári előírása a SAE 10W-40-es olaj, ez a viszkozitás az, amit a motor igényel, tekintetbe véve az illesztéseit, felépítését és a várható használat körülményeit. Amennyiben a motort olyan körülmények között használod, mint azt a gyártó a tervezés és kenőanyag-ajánlás során eltervezte, akkor nincs okod a kenőanyagot módosítani. Ha a motort nem a gyártó elképzelései szerint használod, pl. túramotorral versenyzel, vagy nyélgázon zúzod neki (német) autópályán, akkor valóban érdemes kicsit változtatni a kenőanyagon, mondjuk teljesen szintetikus, kicsit sűrűbb melegoldali viszkozitásút beletenni, pl. egy SAE 10W-50-est.

Ha nagyon jót akarsz tenni a motorral, akkor az olajat előírásszerűen cseréled, jó minőségű olajszűrőt használsz, esetleg a 10W-40-es viszkozitási osztályban is lehet kapni teljesen szintetikus olajokat, persze jóval drágábban.

Én egy olajat nem fogyasztó XJ-be nem tenném bele a 20W-50-es olajat, semmi nem indokolja.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.