Robogót ingázásra. De melyiket?

2015.03.06. 15:49

Tisztelt Szerkesztőség, Kedves Nepperűző,

Motor, illetve pontosabban robogó vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Egy robogót szeretnék venni, főleg városi használatra, Dél illetve Észak-Buda között, munkába járáshoz. A két év tapasztalat a kis 50-es Malagutival elég volt, hogy rájöjjek, városon belül a motorozásnak (számomra) nincs alternatívája.
Sorolom:
- parkolás (városon belül már sem ingyen, sem fizetve nem lehet parkolni)
- gyors (buszsáv, dugókban előregurulás, áttolom a zebrán és már ott is vagyok)
- kis fogyasztás
- a kocsi marad otthon a családnak, illetve hétvégére
- motorozni jó

Itt az ideje, hogy feljebb lépjek. Bár a legjobban a naked motorok tetszenek, beláttam sajnos, hogy egy robogó ésszerűbb választás. Viszonylag hardcore robogósnak számítok, mivel télen csak kb. 1,5-2 hónapra szokom át az autóra. A Malaguti Ciaknak nincs plexije, illetve nincs burkolat a kéz fölött, ezért remélem, hogy egy normális robogóval esetleg ezt a szünetet is csökkenthetem.

Kymco Xciting 300
Kymco Xciting 300


Amit kinéztem: Yamaha Xmax 250, illetve Kymco Xciting 300.
Indoklás: ezek a leginkább motor kinézetű robogók, az Xmaxról elég jó teszteket lehet olvasni, az Xcitingről a tulajdonosok írnak jókat. Fontos szempont a nagy csomagtartó, illetve a viszonylag nagyobb és szélesebb kerék. A Yamaha Tmax bár a legmotorabb robogó, anyagiak miatt nem alternatíva, a 125-ös kategória pedig az időnkénti két embernek már kevés. A fogyasztást, ha lehet, szeretném 3,5 literrel megúszni 100 kilométerenként.

Használat:
80 % munkahelyre oda vissza (napi 20-25 kb.), illetve városon belül mindenhova
10 % ketten (városon belül)
10 % Bp. körül (Szentendre-Monor)

Yamaha X-Max 250
Yamaha X-Max 250


Ár: kb. 500 ezer forint a fájdalomhatár + átírás. Ezért az árért Kymco-ból kb. 2 évvel fiatalabbat lehet venni, mint X-Maxból (X-Maxból ennyi pénzért injektoros helyett csak karburátoros van). Mivel nem vagyok egy nagy szerelőzseni, ha lehet, magyar forgalmisat vennék (amit már használnak jó esetben, és nem egy eladás miatt raknak össze több darabból).

Üdvözlettel:
Peczek

 

Kedves Peczek!

A Yamaha X-Max-ról már itt és itt kifejtettem a véleményem, ami az azóta eltelt időbe sem változott. A Kymcókról is elég jó tapasztalataim vannak. Úgy tűnik, nagyon pontosan felmérted, hogy mire van szükséged – nem is próbállak eltéríteni egyik típustól sem, mind a kettőnél csak általános dolgokra kell figyelned: törésnyomokra, a főegységek állapotára, a karbantartottságra és a kopó-fogyó alkatrészek állapotára.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Az oldalról ajánljuk

Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

7 órája