Kedves Nepperűző!
Nagyon szívesen letenném az A2-es jogosítványt (még csak 20 vagyok) a meglevő B mellé. Azon is elgondolkodtam, hogy milyen motor lenne megfelelő elsőre, ha tényleg eljutok addig. Miután 196 centi magas vagyok, sajnos nem mindegyik motor jöhet szóba. Funkció szempontjából főleg budapesti közlekedésre használnám, illetve városok között, esetleg autópályán, ha mondjuk Balatonra megyek, vagy ilyesmi. Illetve alapszintű túrázásra. Magas-Tátrába, Erdélybe, Kárpátaljára, mindenhova, ahova csak eljutok vele. Tehát igazából általános használatra kellene. Amiken gondolkodtam, az a Yamaha WR250R, mert úgy hallottam olcsók az alkatrészek, meg nem tűnik egy bonyolult szerkezetnek, meg ha jól informálódtam, megbízható. Meg mostanában a Yamaha YBR250-nek is utánaolvasgattam kicsit, és szintén eléggé tetszik. A hosszútávú célom majd lehet az lenne, hogy elmenjek a cruiser vonal irányába.
Szerinted ezek közül, a fentebb leírtak alapján nekem melyik lenne a jobb (előnyök-hátrányok esetleg)? Vagy milyen egyéb motorok vannak még, amik beleillenének a képbe (sajnos teljes mértékben zöldfülű vagyok)?
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv,
Henrik
Kedves Henrik!
A Yamaha WR250R kiváló választás, nem nagyon tudok ellenérvet felhozni. Eszeveszetten megbízható, mi például kétszázezer kilométer után szedtünk szét egyet – százezernél az előző munkahelyemen bontottuk szét, és mértük végig, akkor lényegében minden újszerű volt benne - és kiderült, hogy csodálatosan tartós. Csupán apróságok fordulhatnak elő, pedig egy egy ilyen kicsi, pörgős, erős blokknál nem kézenfekvő, hogy mindent elbír. A futóműve elég penge, és az sem véletlen, hogy a Yamaha az adventure kategóriába teszi, és hát bármelyikünk nagyon szívesen keveredne egy WR250R nyergében kalandokba. Arra viszont készülj, hogy egy ilyen verseny-szabású endurón a szélvédelem nulla, te pedig magas vagy, és beléd kap a szél. Emiatt, és a 30 lóerő körüli teljesítmény miatt az autópálya inkább szenvedés, mint kényelmes opció, és az ülés sem kimondottan kényelmes. Bár a fent említett futár WR tulajdonosa szintén óriás termetű, és ő egy nap alatt kimotorozik Hamburgba.

A WR valóban egyszerű, a kopó-fogyó alkatrészek fajlagosan olcsók hozzá, és valóban egyszerű technika, de ezt ne keverjük az igénytelenséggel: a kis Yamaha nagyon finom műszer, szuper megmunkálással és anyagminőséggel. Még valami: a WR250R-t ne keverd össze WR250F-fel, ami viszont egy versenyenduró, kihegyezett teljesítménnyel, üzemórás szervizigényekkel.

Az YBR250-ről már nem vagyok ilyen jó véleménnyel, minősége, kidolgozottsága messze esik a WR-től, ráadásul tudomásom szerint kuplungproblémáktól sem mentes: két embert ismerek, akik újonnan vették, és mindekettejüknél olyan 20-30 ezer kilométer körül, nem sokkal a garancia lejárta után szétesett a tengelykapcsoló, ami százezer forint körüli szervizszámlát eredményezett.

Mivel hosszú utakat is tervezel, felhívnám a figyelmedet a nagyobb túraendurókra is: a Honda XL600V Transalp, a Suzuki XF650 Freewind, a Yamaha XT660R vagy egy Honda NX650 Dominator egyaránt jó választás lehet számodra, hiszen ezek mindegyike megfelel az A2 kategória korlátainak, miközben nagyobbak, nyomatékosabbak és kényelmesebbek, mint a fenti kiszemeltek.
Üdv: Nepperűző
Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.