2015.04.02. 17:39

Tisztelt Nepperűző!

Azon morfondírozom az elmúlt időszakban hogy mire cseréljem Suzuki Freewindem. Az átlag utazóm olyan 110, de nem lenne baj, ha ennél tudna többet is. Elég lenne úgy 130, emellett annyira pakolhatónak kell legyen, hogy egy hetes túrára fel tudjam málházni, illetve az utas kényelemben legyen. A másik énem pedig ha egy szerpentinre talál (sűrűn teszem) akkor ne jöjjön zavarba. Tehát egy mindenes kell ja és max. 1 mikulás van rá.
Ha esetleg más típus jut eszedbe, írd meg!

Köszönettel: Donor Kolega

 
 

Kedves Kolega!
Az olvasók kedvéért azért legyen itt, hogy a leveled tárgya "BT1100 vagy TDM900" volt, ezért nem fogok azonnal előjönni az Aprilia ETV1000 Caponorddal, ami egyébként ideális lenne, hiszen kényelmes, jól pakolható, igényesen megépített, tartós motor, aminek a típushibái (feszültségszabályozó, indítórelé) elég könnyen megelőzhetők/javíthatók, de az előítéletek miatt sokkal jobban áron megvehetők, mint a japán konkurensek.
Yamaha BT1100 Bulldog
Yamaha BT1100 Bulldog

A Yamaha BT1100 Bulldogról már írtam, és a véleményem azóta sem változott, és a TDM900-ról sem nagyon tudok rosszat mondani, mentes a 850-es előd nyűgösségétől. Már lentről nagyon kellemesen megy, nem kell szétforgatni, ezért a fogyasztást is nagyon jóra ki lehet hozni, óvatosan vezetve 4 literrel is el lehet járni, ami 450 km-es hatótávot jelent. Az azért elég, nem? A fékrendszer is nagyon jó, a bizonyos részei ugyanarról a polcról származnak, ahonnan már az R1-hez is vettek már le dobozt. Szerintem érdemes 2005 utáni, ABS-es darabokat keresni.
Yamaha TDM900
Yamaha TDM900

A kilométerállás csak érdekesség, 50 000 kilométer fölötti futással is simán vehető, de arra azért számítani kell, hogy a hátsó gátló viszonylag hamar öregszik és kilágyul, illetve a féktárcsák vetemedése fordult szórványosan elő. 2006-ban a típusra volt egy visszahívási akció a TPS (fojtószelep szenzor) miatt, érdemes utánajárni, hogy a kiszemelt példányon elvégezték-e a cserét. A TDM kényelem és pakolhatóság terén veri a BT1100-at, és lendületes szerpentinezésben nem tud annyival kevesebbet, hogy megérje a BT1100-at választani, de ez utóbbi állítást árnyalja, hogy elfogult vagyok a túraendurók irányába.
A már emlegetett Aprilia ETV1000 Caponord
A már emlegetett Aprilia ETV1000 Caponord

Alternatívaként elég sok minden szóba jöhet, például a már említett Aprilia Caponord is, de például a Suzuki DL650 is megfelel a vázolt elvárásoknak.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.