Tisztelt Nepperűző!
A napokban rátaláltam álmaim motorjára. Triumph Speed Triple 1050-re. Az eladó Angliából hozta a motort, és még nincs magyar rendszáma. Az óra állása szerint 5600 km van benne. Igaz, hogy amíg el nem éri a 6000 km-t, új ára után kell fizetni a regadót? Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár, hogy magyar rendszámos paripa legyen belőle?
Köszönettel:
Oszi
Kedves Oszi!
Az első kérdésed alapvetően hibás, a regisztrációs adónál nem érdekel senkit a kilométeróra állása, mert az elég könnyen variálható adat. A motor első forgalomba helyezése és a honosítás időpontja alapján végzik a számítást. Egyébként kattints ide. Amire te gondolsz, az egy másik szabály, miszerint ha a jármű nem futott még hatezer kilométert, vagy nem múlt el fél éves, itthon újnak minősül, és áfa-különbözetet kell fizetni utána.
A leveled másik kérdésére, a forgalombahelyezés/papírozás költségeire szintén nem tudok választ adni, mert nem tudom, mikori a motor, az átírási illetéknél ugyanis nem csak a motor teljesítményét, hanem korát is figyelembe veszik. Neked ez tippem szerint kb. 75 000 forint, amin felül kell fizetned a forgalmi engedélyért és a törzskönyvért (6000-6000 Ft), van a rendszámnak költsége, kb. 6000 Ft, plusz az érvényesítő címkének is van díja, 585 Ft. Ezen felül lesz eredetvizsga 10 900 forintért. Ez így összesen egy százas, de jobban jársz, ha megbízol egy ezzel foglalkozó céget, akik minimális felárért kipörgetik helyetted az ügyintézést, és ők a szükséges adatok birtokában fillérre megmondják, mennyi lesz a vége.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Az arany mindig fénylikBemutató: Kawasaki Z900 RS SE
Ha a konkurenciát nézzük, mindenki körbelövi: vagy retróbb de kevésbé feszes vagy sportosabb de kevésbé retró, mint a Z900 RS SE.