Nagy sporttúra a kényelmetlen naked után

2016.04.21. 11:57

Tisztelt Nepperűző!

A tanácsát szeretném kikérni motorválasztással kapcsolatban. Eddig egy Kawasaki Z750-et használtam, de mivel két személlyel igen kényelmetlen volt vele a motorozás, eladásra került.

A motort a következőkre használnám:

- munkába járás (napi 30 km), de ez csak alkalmanként, mert van erre a célra autó és kerékpár is

- hétvégi gurulásra sportosabban (Bükk, Mátra, Balaton stb.)

- illetve évi egy alkalommal nagyobb túra (benzintyúk + csomagok)

Két motort néztem eredetileg ezekre a célokra: a 2006 utáni VFR800-at és a 2010 utáni, modelfrissített CBF1000-et. A VFR üléspozíciójától tartok, hogy egy hosszabb túrán, több nap után kényelmetlen lesz, viszont tetszik a V4-es blokk, a sportossága, az agresszív kinézete. A CBF-nél pozitív az állítható pleximagasság, a felszerelhető bukócső jobb védelme egy esetleges csúszásnál, és hogy nincs telepakolva idomokkal. Negatív, hogy sok helyen azt olvastam, kicsit unalmas a motor. A szívem inkább a CBF felé húzott. Itt jött képbe a harmadik motor. A baráti körben lett egy eladó 2006-os CBR1100XX. A motor teljes előéletét ismerjük, alig pár ezer km van benne, gyönyörű állapotú.

Őszintén szólva viszont tartok az XX-től, hogy nem lenne annyira barátságos motor, mint az előbb említettek, és a kétszemélyes túrázás se gondolom, hogy nagyon kényelmes vele. A formája különösebben nem vonz, de mellette szól az ismert előélet, és a sokkal kisebb ár.

A tanácsodat szeretném kérni, hogy szerinted melyik lenne a legideálisabb választás, illetve ha tudsz a céloknak jobban megfelelő motort, azt is szívesen fogadnám.

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv.

Nándi

Kedves Nándi!

A Honda VFR800-nak, ha nem is sportmotoros a geometriája, de elég fekvős a pozíció ahhoz, hogy a Z750 után fárasztó legyen, illetve nem vagyok benne biztos, hogy nagyságrendekkel kényelmesebb lenne az utasnak, mint a Kawasaki. A felsoroltak közül én a CBF1000-et tartom a leginkább praktikus motornak, az unalmasságát meg vitatnám, elvégre egy ezres soros négyhengeresről van szó - bocsánat, abból a szempontból unalmas, hogy szervizbe csak az olajcsere miatt kell hordani, de ezt a VFR800-ról és a CBR1100XX-ről is el lehet mondani.

Honda VFR800F
Honda VFR800F

Az XX szerintem kiváló választás túrázni, elég kényelmes, és elég gyorsan el lehet vele jutni oda, ahol a hegyek kezdődnek. A közhiedelemmel ellenben egyáltalán nem barátságtalan motor - erősnek erős, de sokkal finomabb, kezesebb, mint egy Hayabusa. Városi mászkálásra tényleg nem a legideálisabb, már csak a hossza miatt sem, de túrázni és élményeket gyűjteni kiváló.

Honda CBR1100XX
Honda CBR1100XX

A te esetedben én a kérdést XX vs. CBF-re szűkíteném, mind a kettő piszok jó motor - a kérdés, hogy a normalitás vagy az extremitás felé mozdulsz el?

Honda CBF1000
Honda CBF1000

Egyébként egészen hasonló kérdéssel már itt foglalkoztunk, akkor is igazából csak megerősítést keresett a kérdező.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.