Kedves Nepperűző!
Régi álmom a Moto Guzzi, a V2-es motorral, a kardánhajtással és egyáltalán a szépségével, egyedi karakterével. Méret és ár miatt a 750-esek érdekelnek, leginkább a Breva, de a Magyarországon sokkal gyakoribb Nevada is esélyes. Mennyire kockázatosak ezek a típusok? Számítani lehet magas költségekre, problémás javításokra?
Válaszod előre is köszönöm.
Zoltán
Kedves Zoltán!
A Moto Guzzi 750-es small block-ján sokat reszeltek, de az alapja akkor is 30 éves konstrukció. Ez egyébként magyarázat is arra, hogy miért lehet érte iszonyatosan rajongani. Praktikus oldalról közelítve pedig kiforrott konstrukció, de sem a Nevada 750 sem a Breva nem problémamentes motor. Viszonylag gyakori jelenség a kardánhajtás szivárgása, illetve az összes guzzis fórumban külön topikja van az indítási nehézségeknek. Ennek a hátterében többnyire az akkumulátor áll, a 750-esek elég érzékenyek rá, ha már gyenge a telep, nem fog beindulni. A többi esetben pedig bármi lehet, elkoszolódó karbi, döglött önindító, elhalt üzemanyagszivattyú.
A másik jellegzetessége ezeknek, hogy eszik az olajat. Noha ezt a gyártó így konkrétan nem írta le, de a user manual azért javasolja a kenőanyag szintjének 500 kilométerenkénti ellenőrzését.
Ha ezekre oda tudsz figyelni, akkor nyugodtan vehetsz, az élmény jó eséllyel kárpótolni fog azért, ha egyszer-kétszer megszopat a motorod.
Üdv.
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Az arany mindig fénylikBemutató: Kawasaki Z900 RS SE
Ha a konkurenciát nézzük, mindenki körbelövi: vagy retróbb de kevésbé feszes vagy sportosabb de kevésbé retró, mint a Z900 RS SE.