Tisztelt Nepperűző!
Jelenleg egy 1993-as Suzuki GSF 400-as Banditom van, időt, pénzt, energiát nem kímélve szinte gyári új (!) állapotra felhúzva - pöcc-röff ahogy szakzsargon mondaná -, de elkezdtem kacsingatni a nagyobb túramotorok felé. Hosszútávon kezd kényelmetlen lenni a Bandit, 185 cm és 80 kg vagyok, 1 éve motorozok és hiába élek Budapesten, inkább túrázgatni járok. A váltásban való gondolkodás másik oka, hogy bár szépen pörög, húz és mint az álom, úgy suhan a Bandit, de nyomatékban elmarad a nagyobbaktól, így csoportos haladáskor le-lemaradok a többiektől, ami néha kissé kellemetlen.
Jelenleg Suzuki GSX750F a'la "Boci" vagy Honda VFR 750 F felé kacsingatok. Egész jól néznek ki, úgy tudom a jelenlegi tulajdonosoktól, hogy mind a kettő elnyűhetetlen, örök élet + 1 év, kényelmesek is, bár jóval nagyobbak és nehezebbek a jelenlegi motoromnál. Szinte mindenki a sajátját típusát ajánlja, így elég nehéz racionális döntést hozni. Szívem szerint a VFR lenne (számomra szebb, karakteresebb és látom a vázat :) ), de ahogy nézem csak jóval korosabb példányok érhetőek el azonos ársávban, mint a GSX-ekből.
Ön melyik motort javasolná? Vagy milyen motorok között érdemes még nézelődni? Az ársáv amiben jelenleg gondolkodom, a 500-700 ezer Ft.
Előre is Köszönöm a segítségét, tanácsát, véleményét.
Üdvözlettel:
Zoltán
Kedves Zoltán!
Ha azt feltételezzük, hogy azonos futású, korú, állapotú VFR750 és GSX750 közül kell választanod, akkor a VFR az igaz út. Drágább lesz, de nem véletlenül.

A VFR egy finom műszer és egy királyi koronaékszer kombinációja a GSX750F-hez képest, megoldásai, részletei, kidolgozásának minősége messzebb kellemesebb a szemnek és a szerelő kezének, mint amit a Suzuki tud. Ráadásul szerintem (aztán más lehet, hogy mást gondol) a GSX750F annyira azért nem jó motor, orrnehezen mozog, butább a futóműve, és egyszerűsége miatt hiába népszerű, a Suzuki ennél jellemzően jobb motorokat szokott gyártani.

Hallgass a szívedre, és vedd a drágábbat, ami amúgy is jobban tetszik. Gondolj bele, megveszed azt, amira annyira nem is vágysz, aztán nézegeted évekig, mert nem szántál az álmod megvalósítására plusz nyolcvanezret?
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.