Kedves Nepperűző!
Sikeres "A" kategóriás jogosítvány megszerzése után, motorvásárlásban kérnék tanácsot. 27 évesen a szívem nem húz a gyors, vagány motorok felé. Valami egyszerűbbet szereténk. Sokat kirándulunk, túrázunk. Ezért kezdtem el a Honda Transalpokkal szemezni. A 94-es évjáratal vagy a 2000 utániakkal 2004-ig. Érdemes kezdőként ezt a motort választanom?
Mennyire megbízhatók?
Tisztelettel: Gábor
Kedves Gábor!
A Honda Transalpot teljes nyugalommal ajánlom kezdőknek. Érdemes legalább 1991-est venni, annál már hátul is tárcsafék van. Akkoriban évről évre frissítettek a típuson, de '91-es váltás, érdemben kihat a használhatóságra.

1994-től nézni szintén jó gondolat, ekkor a facelift már érintette a külsőt is, javítottak az első féken, jobb lett a központi rugóstag, illetve módosítottak az olajszivattyún és a karburátor beállításain is.
1997-ben a gyártást áttették Olaszországba, ekkor jelent meg a duplatárcsás első fék is, illetve olyan minőségi problémák, amik addig ismeretlenek voltak: rossz festés, elektronikai gondok, de mostanra ezeket már kijavították az előző tulajdonosok.
2000-től jöttek a 650-es modellek, teljesen új modell, ha belefér a költségvetésedbe, inkább ezt vedd, mint a hatszázasokat. 2002-ben átköltöztették a gyártást Spanyolországba, érdemi változással ez nem járt.

A Transalpok nagyon megbízhatóak, két típushiba ismert, az egyik a feszültségszabályozó, ami minden kortárs motornál gyenge pont volt, a másik a korai hatszázasoknál az ülés alá épített CDI gyújtás doboza. Mind a kettőre kialakult már okos megoldás, ami nem a méregdrága gyári alkatrész - a CDI-t néhány ügyes kezű, a kihívásoktól nem félő villanyász meg tudja javítani, a feszültségszabályozóról pedig kitúrható, hogy mivel helyettesíthető.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.