Kis testű, rendszámos robogót városba, utassal

2017.12.19. 16:44

Tisztelt Nepperűző!

Mostanában érett meg bennem a gondolat, hogy az 50 ccm-es robogómat nagyobbra cserélném. Jelenleg egy Yamaha Jog 50R-t használok nap mint nap megyeszékhelyen (70% városon belül, 30% városon kívül, összesen 5 km).

Az egyik problémám, hogy bár a robogó két személyre van kialakítva, segédmotoros kerékpárként nem szállíthatok rajta utast. A másik, hogy a városon kívüli szakaszon a 70km/h-s korlátnál az autósok előszeretettel előznek vagy leszorítanak az útról.

Ezért keresek egy olyan, rendszámozható motorkerékpárt, ami:- méretre nem nagyobb a jelenleginél (autók közötti előre gurulás, tárolás, stb.)- utasnak is kényelmes- megbízható, van hozzá alkatrész és olcsón fenntartható- nem 2 szerelő ért hozzá az országban- a tároló rekeszébe legalább egy sisak befér

Teljesítményben korlát nincs, de már van egy 500ccm-es motorom, így nem a teljesítmény a legfontosabb.

A keret kb. 250 000 Ft plusz átírás és első szerviz.

Válaszát várva: Tamás

Kedves Tamás!

Első ötletem a Benelli Velvet, amiből volt 125-ös, 150-es, 250-es és 400-as, és mindegyiknek ugyanaz a kis bódéja van, amivel könnyen lehet a sorok között menni. Alkatrész van hozzá, és elég egyszerű motor. Ráadásul jól kiválaszthatod, milyen teljesítményre van szükséged.

Benelli Velvet 250
Benelli Velvet 250

Ha nem találsz megfelelő állapotú Velvetet, akkor érdemes szétnézned a japánok között, bár ott ennyiből leginkább a kínálat alját kapod, sajnos az olcsó és egyszerű Honda Foresight túlságosan nagy dög - akkor már inkább a Yamaha Majesty 125, az még nem batár. Az SH125 még adná magát, de 250-ből nehéz igazán jót kifogni. Nem lehetetlen, de melósabb feladat.

A Kymco Agility nem egy erőgép, de nagyon megbízható, és amíg van benne olaj, nem adja fel - 100 ezer kilométeres futásúról is tudok. Az alkatrész kicsit macerásabb hozzá, mint egy olaszhoz, van minden, csak ritkább dolgokra általában várni kell.

A legegyszerűbb, ha keresel egy olasz 125-öst, amit a Piaggio egyen technikájára húztak fel, ezek egyszerűek, megbízhatók, jók és szépek, ráadásul a szerelők ismerik, alkatrész is egy nap alatt van hozzájuk - nagyjából mindegy, hogy melyiket választod, a Runner VX 125 például jó vázzal rendelkezik és sportos, míg a Liberty inkább praktikus, de van belőle RST, azaz postás változat, erősített futóművel és vázzal, ami utassal és rossz utakon hálás extra.

Üdv:Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.