Tisztelt Nepperűző!
24. életévemet betöltve eljött az idő, hogy az A2 kategóriáról A korlátlanra váltsak. A sor4-es vasak tetszenek, közülük is a csupasz kategória.
Egy ideje már bújom az interneten, a hirdetéseket, igazából három típusra szűkítettem le a keresést. Legszívesebben egy Suzuki GSR600 nyergében érezném jól magamat, de alternatívaként felmerült bennem a Yamaha FZ6N-es típusa, és a Honda Hornet 2005 körüli modellje is.
Kérdésem arra irányulna, hogy mekkora futásteljesítménnyel szabad ezek közül a típusok közül szemezgetni, mennyi az a km amit ezek a motorok komolyabb nagyszerviz nélkül tudnak menni, rendszeres karbantartás mellett?
A keretem a történetre max. 1 millió forint lenne, amibe nem lenne baj, ha beleférne az átíratás is.
A magyar példányok zöme ilyen árkategóriában 50 000 km körül futott, külföldieket kínálnak 20-30e km közt, de ezeknek valódisága erősen megkérdőjelezhető szerintem.
Mint fentebb írtam, leginkább a GSR az, amit igazán szeretnék, így ezzel kapcsolatban is kérném tanácsodat, hogy mire kell figyelni kifejezetten ennek a típusnak a vásárlásakor?
Köszönöm segítségedet!
Milán
Kedves Milán!
Amiket nézegettél, azok egytől-egyig megbízható motorok, ha baj van velük, azt mindig a tulajdonosra lehet visszavezetni. Rendszeres szervizeléssel ezeknek 100 ezer kilométer meg sem kottyan. A rendszeres szervizelés alatt viszont azt értem, hogy nem csak lecserélték az olajat, hanem ellenőrizték a szelephézagot, cserélték a légszűrőt, a fékfolyadékot, a hűtőfolyadékot, a gyertyákat, kenték a zsírzási pontokat, utánállították a kormánycsapágyat, ellenőrizték a vezérlést, a kerékcsapágyakat, szervizelték a teleszkópvillát, és minden mást, amit a szervizkönyv ír. Mert ha csak olajat cseréltek, attól még lógni fog a futómű, elmelegszik a fék és nyomorúságos benyomást kelt a jármű.
Ha viszont ezeket megkapta, akkor ezek sok év és tízezerszer annyi kilométer után is feszes, pontos, élvezetes motorok. Ha a GSR600 a szíved vágya, vedd azt, a három közül nagyjából mindegy, hogy melyiket választod, nincs ég-föld különbség köztük.
A Suzuki GSR600-nak nincs típushibája, csak azt kell átnézni, amit minden motoron is néznél. A váz ne legyen sérült, a kormányvégállás-ütközők legyen sértetlenek, beverődésmentesek. És minden mást, elejétől a végéig. Gondolj arra, hogy ha kell venned ár új féktárcsákat, láncszettet és gumit, az alsóhangon 200 ezer forint.
Műszakilag tartós, igényes technika, ez egy lebutított GSX-R600 blokk, nagyon szép megoldásokkal. A súlycsökkentés érdekében lyuggatott vezérműtengelyekkel, magas nyomáson öntött dugattyúkkal, króm-nitriddel galvanizált gyűrűvel, foszfor-szilícium-karbid ötvözettel bevont hengerekkel (jobb hőleadás, szűkebb dugattyúhézag), dupla pillangószelepes befecskendezővel, szekunder légrendszerel. És akkor még nem is beszéltem a rozsdamentes kipufogóról, a precíz hatos váltóról, melynek lépcsőzetesen eltolták a tengelyeit, hogy kompaktabb legyen. Sportos, jól motorozható bringa, 14 ezerig tartó fordulatszám-tartománnyal, 2007-től ABS-szel, ami jól is működött. Ha gyári extra Yoshimura rendszer van rajta, akkor arra érdemes lecsapni. Ja, és érdemes leáttételezni, kell a francnak egy pucér motoron 236 km/h-s végsebesség, inkább lépjen lentről rendesen.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem szaggat háztetőket az új Benelli Tornado
Nem a sportosságot, inkább a szexi dizájnt kereső vásárlókra gyúr az 550-es Benelli.
- Hírek
Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda
Óvatos felvezetés után végre felénk is elhozza a Honda a GB350S modellt, és rögtön rittyent mellé egy 500 köbcentis testvérmotort.