Mi van a fenntartási költségekkel?

2018.04.05. 16:04

Tisztelt Nepperűző!

Első nagymotor vásárlás előtt állok. 600-650e forint a keret, és a következő motorokkal szemezek: Honda CB600 F, Suzuki GSF600, Yamaha FZS600, Kawasaki Zr7, illetve két másik motor, ami kicsit kilóg a sorból: Kawasaki Er-5, Yamaha XJ900 S (ez a kardán miatt tetszik), vagyis nagyjából 2000 körüli motorokról lenne szó.

Felállítanál egy rangsort a fenti motorok vonatkozásában fenntartási költségek szempontjából? Gondolok itt a megbízhatóságra, fogyasztásra, alkatrészárakra, alkatrész ellátottságra, szerviz háttérre, meg ilyenekre.

Válaszodat előre is köszönöm!

Blazeb

Kedves Blazeb!

Tudományos igényességgel ezt lehetetlen megírni, mert egy hatkilós Hornet egész biztosan fog kívánni költést, míg ugyanennyiért ER-5-ből szalonállapotút kapsz. Az egyszerűség kedvéért induljunk ki abból a kicsit sem életszerű helyzetből, hogy mindegyik típusból makulátlan, hibátlan állapotút fogsz ki, tehát nem azzal kell kezdened, hogy új féktárcsákat, fékbetét, láncszettet, gumit kell venned, illetve kapásból fel kell újítani a karbisort és leszervizeltetned az első villát, mert okádja az olajat a szimmering mellett.

Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-5

Mivel mind a hat típus japán márka, mindnek van itthon rendes képviselete és mindegyik gyakori, az alkatrészellátás és a szervizháttér mindegyiknél megoldott. Ez nem különbség.

A fogyasztás az olyan dolog, hogy a ZR7 sokat eszik, az ER-5 kevesebbet, de egy rosszul beállított karbi, egy eltömődött légyszűrő és a vezetési stílusod sokkal többet számítanak. Illetve, ha az számít, hogy öt litert vagy hatot eszik, akkor nem biztos, hogy megéri belevágni a motorozásba, ugyanis egy rendes sisak 60-70 ezerről indul, és egy 170-et simán kivágó motorra kell a rendes sisak, illetve a többi felszerelésből is a tisztességes minőségű.

Megbízhatóságban mindegyik kiemelkedő, de közel 20 éves motoroknál semmit nem jelent, hogy mennyire voltak megbízhatók 5-10 évesen, ennél sokkal többet nyom a latba, hogy az utolsó tíz évben milyen gazdáik voltak. Ha nagyon költségérzékeny vagy, akkor az ER-5 a tuti, egyszerű, mint a faék, gumizni olcsóbb, és eleve kevesebbe kerül.

Yamaha FZS600
Yamaha FZS600

Az FZS a következő, lent van az ára, egyszerű, de már van benne kraft. Nyilván ennél is bele lehet futni költséges bajokba, de ezért nem vakon vesz az ember motort, hanem átnézi, és igyekszik kiszűrni a gyanús részeket.

A Bandit alapból bátran vehető, itt már írtam róla hosszabban, szerintem egy nagyon szerethető típus. A Hornet nyilván jobb, de azonos pénzért egészen biztosan rosszabb állapotút kapsz. A ZR-7 formáját szeretem, de nehéz dög, simán elbírna egy hatodik fokozatot is. Az XJ900-zal megintcsak hasonló a bajom, irgalmatlan súlya van, és szintén hiányzik a hatos, pedig kényelmes, megbízható igásló, bár van egy-két drága történet rajta - ezekről ebben a használttesztben olvashatsz.

Üdv. Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.