2018.05.20. 10:18

Kedves Nepperűző!

Okulva olvastam már számos tanácsod, észrevételed még az általam keresett kérdésre is, mégis felteszem a kérdést: mit vegyek?

A motort napi használatra tervezem, amiben lenne bőven városi közlekedés is, de a munka után és hétvégente egy-egy túra is tervben van. Régóta motorozom, amit szeretek feldobni némi egykerekezgetéssel. Tehát egy olyan kompromisszumot keresek, ami lehetővé teszi a városban való közlekedést, a kétszemélyes 2-400 km-es túrát, de nem kell leégetni a kuplungot, ha rá szeretném venni az első kereket a pihenésre. Korábban CBR900RR, TL1000 motorjaim voltak leáttételezve, de szeretnék egy kényelmesebb, városbarátabb teremtést.

Láttam, hogy sok esetben ajánlod a Z750-t, ami elől én sem zárkózom el, de kíváncsi lennék a véleményedre a Triumph Speed Triple R-ről?

További kérdésem, hogy mennyire látod problémásnak akár a 750, akár az 1000-es nakedek használatát a városban?

Hozzáteszem, még azt sem sikerült eldöntenem, hogy sor, vagy V, hiszen a nyomatékrugalmas, dinamikus viselkedés (a hang mellett) a kecsegtető, de a teljesítménybéli (legalábbis a számok szerint) különbség számottevő.

Hosszút távban gondolkozom, és 1,2-1,5 között tervezem a vásárlást.

Segítséged köszönöm!

Péter

Kedves Péter!

A Speed Triple ördöngős disznó, erős, mint a veszedelem, lógatni is lehet, hangja van, rugalmasságban elképesztő, az R-változat pedig komoly féket és futóművet kapott, szóval eléggé hibátlan-gyanús. De nem hibátlan, nem annyira érzéki, mint a Street Triple, erőben hiába van sokkal fölötte, kicsit sprődnek érezni a Street után - más műfaj, szálkás tornász helyett nehézatléta, ha érted, mire gondolok.

Mivel a két konkrét típus, amit említettél a leveledben, azok nakedek, ezért én is főleg nakedeket ajánlok: az Aprilia Tuono 1000R-ben van vitamin, V2-es is, és ha végigpörgeted az előbb linkelt cikk képeit, észreveheted, hogy van benne némi hajlam az ágaskodásra, plusz tárgynak is elég szép.

Tuono 1000R
Tuono 1000R

A Yamaha FZ1 a maga kb. 150 lóerejével elégnek kell legyen, bár hosszú az áttétel, én simán feltennék egy kisebb első és egy nagyobb hátsó lánckereket, akar a fene 200-zal menni. Kawasaki Z1000 is jó dolog, sőt, szerintem dizájnban és élvezeti értékben egyaránt veri a Yamahát.

FZ1
FZ1

Ha inkább a sport-túra felé hajlasz, akkor a Triumph Sprint ST 1050 elég jó választás: Speed Triple alapok, 125 lóerő, érdekes forma, zseniális kipufogódizájn, és nem jön szembe minden sarkon.

Amúgy ha fontos a különlegesség, akkor ennyiért találhatsz MV Agusta Brutale 750-et, Benelli TNT 1130-at vagy KTM 990 Super Duke-ot is - bár ezeknél a kétszemélyes üzem kérdőjeles, illetve azt is megkockáztatom, hogy szükséges lesz egyfajta vonzódás a hibakeresés folyamatához is. :D

Az ezer köbcentis motor szerintem használható városban, érted, nem vagy kezdő, tudod mi a különbség a gáz és a fék között, azt is tudod, melyiket mikor kell használni, volt már erős motorod - ezek ráadásul nem Gold Wingek, méretben nem nagyon térnek el egy hatkilóstól, vagy legalábbis nem férnek el rosszabbul a sorok között.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.