Melyik Aprilia SR50 vehető, és melyik nem?

2019.01.11. 15:04

Kedves Nepperűző!

Főként városi szaladgáláshoz keresnék első robogót. Egy 2009-es Piaggo motoros, injektoros Aprilia SR50-et néztem ki. Több fórumon, teszten olvastam, hogy a DI-TECH-es rendszer eléggé kényes, könnyen elromlik, drágán javítható. Azt is hallottam, hogy ez a Morini blokkos DI-TECH-ekre igaz, az újabb Piaggo motorosokra már nem. Nem ragaszkodnék az injektorhoz, de azt is olvastam, hogy ezek kulturáltabban járnak, tisztábban pufognak, kevesebbet fogyasztanak és erősebbek picit.

Nem tudom mennyire valósak az innen-onnan összeszedett infoim, ezért kérnék segítséget, hogy a fenti gép megvételével extra kockázatot vállalnék-e.

Köszönettel:

Robi

Kedves Robi!

Az Aprilia SR50 utcára talán az egyik legjobb robogó, olajos első futóművel és jó fékkel - egy elöl-hátul tárcsafékes, karbantartott darab ideális arra, amire te használnád. Én a folyadékhűtésű változatokat ajánlom, a Minarelli blokkosak is nagyon jók - ilyen a szerkesztőségi versenyrobogó is -, de a Piaggio blokkos egy árnyalatnyival jobb konstrukció. A Morini blokkosokat viszont kerülni kell: nem biztos, hogy tönkre fog menni, állítólag láttak már elégedett Franco Morini blokkos tulajt, sokat futott motorral, de ez a ritkább. És ha bedöglik, nem találsz hozzá elfogadható minőségű alkatrészt. Ha nem tévedek, a Totalbike24-en eddig egyetlen Morini blokkos robogó ment végig, a többi megdöglött (első évben egy Malaguti Centro, a másodikon és harmadikon pedig egy-egy Suzuki Katana adta be a kulcsot).

Piaggio blokkos SR50
Piaggio blokkos SR50

A Piaggio blokkról csupa jó dolgot tudok csak mondani, de a Ditech megint olyan, hogy érdemes kerülni. Nem azért, mert rossz, hanem azért, mert jó eséllyel nem megfelelően üzemeltették. Ugyanis a Ditech-eknél előírás a 100-as benzin és a jó minőségű full szintetikus olaj. Ezt viszont jellemzően nem tudják a tulajdonosok, vagy nem törődnek vele. Ami bizonyos szempontból érthető, sokan nem azért választják a közlekedés legolcsóbb formájának számító 2T ötvenes robogókat, mert amúgy szeretnek literenként 4500-5000 forintért olajat venni.

Ha megkapja ezeket a Ditech SR, akkor megbízhatóan működik a befecskendező, ráadásul annyival kevesebbet fogyaszt benzinből és olajból, hogy összesítésben nem drágább az üzemeltetése, mint egy olcsó olajjal és 95-ös benzinnel is használható, karbis robogóé. És tényleg jól mennek.

A gondok akkor kezdődnek, amikor a befecskendező a rossz benzin és sittes olaj miatt megkotlik, olyankor szokták karbisra visszaalakítani őket, mert többet kéne rákölteni, mint amennyit a jármű ér. Tehát Ditech-et vagy újjonan kell venni, vagy tényleg megbízható forrásból.

Üdv: Nepperűző

Az oldalról ajánljuk

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

tegnap, 10:14
Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

április 14., 16:58
Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

tegnap, 16:38
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

április 14., 15:47
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

április 14., 15:11