Tisztelt Nepperűző!
Beszereztem nemrég egy Babettát, ami 15 évig pihent egy disznóólban. Sikerült üzemképessé tenni, de nem vagyok elégedett a menetteljesítményeivel. Megyeszékhelyen élek, ráadásul egy dombtetőn. Napi 2x7 km ingázásra használnám a gépet, elég forgalmas úton. Ráadásnak 110 kg vagyok. :)
Kérdésem, hogy mit tud javasolni, ami 50 cm3? Tudom, hogy egy 125-ös jobb lenne de a járulékos költségek miatt nem biztos, hogy megérné, és még jogsit is kéne csinálni.
Hozzáteszem 100-150 000 forintnál többet nem szánok erre és 0 tapasztalatom van a témában.
Nálam a Simson a favorit eddig, de a szívem szakadt meg a Babetta miatt is, mivel reggel hidegen kapásból kenés nélkül egy lejtőn kell legurulnom. Van 4 ütemű alternatíva?
Válaszát előre is köszönöm, Anonim Levélíró
Kedves Anonim Levélíró!
A Babetta és úgy általában a moped, mint olyan, a motorizált közlekedés alját jelenti, ezek ha alaphelyzetben 35-nél gyorsabbak, már azt mondjuk rá, hogy jól megy. A tervezési sebességük a legritkább esetben haladja meg a 40-45 km/h-t. Tehát ha dinamikát keresel, ráadásul 110 kiló vagy, tényleg váltanod kell. A Simson megint nem jó, egyrészt 100-150 ezerért mostanában nem kapsz jó Simsont, másrészt lehet, hogy sokan szeretik, de az attól még egy veterán korba lépő szocialista jármű.

Ha a napi közlekedés számít és a viszonylagos haladás, akkor neked egy jó 2T olasz robogó kell, lehetőleg Piaggio vagy Minarelli blokkal. A négyütemű ötvenesek sajnos lomhák, egy jól beállított kétütemű inasba teszi őket. És lényegesen olcsóbbak a 2T robogók, az általad belőtt keretből már kapsz jó Aprilia SR50-et, Malaguti Phantomot vagy egy Liberty-t.
A lényeg, hogy a blokk Piaggio vagy Minarelli legyen (valakinek bevált a Morini is, de én tapasztalati alapon inkább azt mondom, hogy kerüljed), a többi már csak apróság - a napi használatban egyébként nem számít sokat, hogy vizes vagy levegős, a lényeg, hogy műszakilag rendben legyen. Legyen benne legalább 9,5-10 bar kompresszió (helyesebben: sűrítési végnyomás), jó variátor, normális szíj, jól beállított karbi, és úgy általában ne egy szedettvedett, gányolt gané legyen.
Hasonló témákban volt már Nepperűző-okoskodás, például ezt, ezt és ezt érdemes lenne elolvasnod, illetve ez egy elég általános alapmű a robogók műszaki dolgairól.
Honnan ismerni fel a minőségi alkatrészeket?
Meglátogattam a robogó-gurut, és megbontottunk egy TB24-es versenyrobogót.
Üdv: Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.