2019.03.25. 15:50 Módosítva: 2019.03.25. 15:50

Tisztelt Nepperűző!

Beszereztem nemrég egy Babettát, ami 15 évig pihent egy disznóólban. Sikerült üzemképessé tenni, de nem vagyok elégedett a menetteljesítményeivel. Megyeszékhelyen élek, ráadásul egy dombtetőn. Napi 2x7 km ingázásra használnám a gépet, elég forgalmas úton. Ráadásnak 110 kg vagyok. :)

Kérdésem, hogy mit tud javasolni, ami 50 cm3? Tudom, hogy egy 125-ös jobb lenne de a járulékos költségek miatt nem biztos, hogy megérné, és még jogsit is kéne csinálni.

Hozzáteszem 100-150 000 forintnál többet nem szánok erre és 0 tapasztalatom van a témában.

Nálam a Simson a favorit eddig, de a szívem szakadt meg a Babetta miatt is, mivel reggel hidegen kapásból kenés nélkül egy lejtőn kell legurulnom. Van 4 ütemű alternatíva?

Válaszát előre is köszönöm, Anonim Levélíró

Kedves Anonim Levélíró!

A Babetta és úgy általában a moped, mint olyan, a motorizált közlekedés alját jelenti, ezek ha alaphelyzetben 35-nél gyorsabbak, már azt mondjuk rá, hogy jól megy. A tervezési sebességük a legritkább esetben haladja meg a 40-45 km/h-t. Tehát ha dinamikát keresel, ráadásul 110 kiló vagy, tényleg váltanod kell. A Simson megint nem jó, egyrészt 100-150 ezerért mostanában nem kapsz jó Simsont, másrészt lehet, hogy sokan szeretik, de az attól még egy veterán korba lépő szocialista jármű.

Aprilia SR50, vizes Minarelli blokkal
Aprilia SR50, vizes Minarelli blokkal

Ha a napi közlekedés számít és a viszonylagos haladás, akkor neked egy jó 2T olasz robogó kell, lehetőleg Piaggio vagy Minarelli blokkal. A négyütemű ötvenesek sajnos lomhák, egy jól beállított kétütemű inasba teszi őket. És lényegesen olcsóbbak a 2T robogók, az általad belőtt keretből már kapsz jó Aprilia SR50-et, Malaguti Phantomot vagy egy Liberty-t.

A lényeg, hogy a blokk Piaggio vagy Minarelli legyen (valakinek bevált a Morini is, de én tapasztalati alapon inkább azt mondom, hogy kerüljed), a többi már csak apróság - a napi használatban egyébként nem számít sokat, hogy vizes vagy levegős, a lényeg, hogy műszakilag rendben legyen. Legyen benne legalább 9,5-10 bar kompresszió (helyesebben: sűrítési végnyomás), jó variátor, normális szíj, jól beállított karbi, és úgy általában ne egy szedettvedett, gányolt gané legyen.

Hasonló témákban volt már Nepperűző-okoskodás, például ezt, ezt és ezt érdemes lenne elolvasnod, illetve ez egy elég általános alapmű a robogók műszaki dolgairól.

Kapcsolódó
Honnan ismerni fel a minőségi alkatrészeket?

Honnan ismerni fel a minőségi alkatrészeket?

Meglátogattam a robogó-gurut, és megbontottunk egy TB24-es versenyrobogót.

Üdv: Nepperűző

Az oldalról ajánljuk

Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

8 órája
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

március 31., 15:07
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

március 31., 16:35
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23