Kisebb és újabb motort, vagy régebbi luxusbehemótot?

2019.05.27. 15:30

Kedves Nepperűző,

A tárgyban említett két motor szinte nem is különbözhetne jobban egymástól, azonban mégsem olyan egyszerű a kérdés. Használtan egy 2006-2008-as évjáratú 30-70e km-t futott FJR1300-as nagyjából olyan árban van, mint egy 1-2 éves Tracer 700-as 5-15e km-el, mind a magyar, mind a nyugati piacokon.

Tudom más a méret, de végül is mind a kettő jó túramotor, amik közül az FJR hiába majd kétszer erősebb, mérete miatt inkább terjed, míg a Tracer inkább ficánkol. Mind a kettő jó megoldás és élvezetes, de azért az FJR1300 könnyen csavarná el a fejemet.

Azonban az FJR idősebb, többet futott, ha hosszú távra tervezek, évi 10-14e km-el számolva ez 5-6 év múlva jelentős fontosságú lesz már, ezért az eszem húz a fiatalabb, kevesebb futású Tracer-hez. Persze nem évjáratot és futásteljesítményt veszünk, de 10 év és 50e km különbség nem elhanyagolható. Mit választana eme helyzetben és miért?

Hálás köszönettel:Dániel

Kedves Dániel!

Nem futásteljesítmény/évjárat vonalon indulnék el a helyedben, hanem egy baromi egyszerű kérdés mentén: mire használnád a motort? Mert teszem azt, hiába olcsó a hatkilós GSX-R (amúgy nem olcsó), ha neked kényelmes túramotor kell,  nem lesz megfelelő a bringa.

DSC00022

Ha lényegében csak aszfaltozott úton, két személlyel, és főleg messzire utazva, akkor egyértelműen az FJR a nyerő - mérete miatt jól pakolható, sok motyóval is stabil, és egy egész napos nyélgázas autópályázás után is emberként szállsz le róla. Ugyanerre a Tracer 700 annyira nem jó, két személynek szűk, és a futóművében sincs annyi, hogy emberekkel és motyókkal megrakva igazán jó legyen. Viszont a futóműve kellemesebb a rossz utakon, és akkor sem fogsz leizzadni, ha szembe jön egy kis murvás erdei út.

Kapcsolódó
Na, van-e már hatos?

Na, van-e már hatos?

Végtelen bársonyossággal vajon meg lehet verni a BMW-t?

420A2389

Egyébként mind a két típus vehető, de arra készülj, hogy az FJR fenntartási költségei magasabbak lesznek - eleve, négy gyertya van benne, több olaj kell bele, és az idomok miatt minden szerelés körülményesebb, míg a Tracer kevesebbet fogyaszt, egyszerűbb, kevesebb alkatrészből áll - és hiába újabb, emiatt egy betakarózásból is lehet, hogy olcsóbban talpraállítható.

Kapcsolódó
Hívhatjuk-e középszerűnek Matuska Szilvesztert?

Hívhatjuk-e középszerűnek Matuska Szilvesztert?

Mi marad egy középsúlyú hőbörgőből, ha túramotort készítenek belőle?

Üdv: Nepperűző

Az oldalról ajánljuk

Guminyomás is lefújhat a dobogóról
  • Közélet

Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.

Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.

április 14., 16:58
Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

április 13., 14:20
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
  • Közélet

Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?

Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.

tegnap, 16:38
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
  • Hírek

700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója

Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.

tegnap, 10:14
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
  • Hírek

Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?

Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.

április 14., 15:47
MotoGP Katar - 2025.
  • Magazin

MotoGP Katar - 2025.

április 14., 15:11