90 ezer kilométer után keressek más olajat?
Üdv!
Olyan kérdéssel fordulnék felétek, hogy adott a motorom egy Yamaha XJ600N, 2000-es kiadás, olaj-léghűtéses, most hagytam el a 90000 km-t, arra lennék kíváncsi, hogy kellene-e olajat váltanom más viszkozitásra? Eddig a gyárilag előírt 10W40-et (Castrol) tettem bele, +10 fok alatt nem használnom. Köszönöm előre is!
Tisztelettel: Gábor
Kedves Gábor!
A 10W40-től nem kell feltétlenül eltérni, viszont ebben a melegben, pláne városi használatnál, amikor viszonylag kevés a menetszél, érdemes elgondolkodni a 10W50-en, ami jobban tűri a magas hőt.
Lég-olaj hűtésű motornál nagyon fontos a jó minőségű olaj, és ha 30%-kal csökkented a csereperiódust, azzal sem ártasz, de mondom, a minőség a legfontosabb. Érdemes full szintetikus, észter bázisú kenőanyagot választani. A guruk a francia kenőanyagokra esküdnek - nem kevés rosszindulattal szokták is mondani, hogy ha azokat a szar autókat egyben tartják, akkor tényleg nagyon jónak kell lenniük -, de a viccet félretéve, tényleg nagyon jó minőségűek, tehát Motult, Elfet, Igolt simán vehetsz, de az amúgy német Liqui Moly-ról is jókat hallok.
Üdv:Zombi
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.