Kedves Totalbike-osok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy 125-ös méretosztályban lévő sportmotorok közül melyik lehet a legjobb választás, melyiknek mi az előnye, hátránya? Fontos még, hogy csak négyütemű motorok érdekelnek. Nézegettem a Yamaha R125-öt, a KTM RC 125-öt, Aprilia RS4 125-öt és a Suzuki GSX-R125-öt. Mi a véleményetek a motorokról?
Munkásságotokat és válaszotokat köszönöm!
Kedves Zsolt!
Mivel ebben a műfajban a maximális teljesítmény adott (15 LE), és a felsoroltak mind ki is használják a lehetőségeket, az alábbi szempontokat érdemes vizsgálni:
- tömeg
- tetszik-e a megjelenése
- perifériák minősége (pl. fék, futómű)
- hogyan férsz el rajta
Vegyük őket sorra! Tömegben a GSX-R125 a legjobb, a Suzuki ott arra ment rá, hogy minél könnyebb legyen, így a kategória legjobb súly/lóerő arányát tudja. A másik véglet az YZF-R125, ami elég nehéz lett, menetkészen 140 kiló felett van (2018-as modellt nézek), bár eléggé eltérő katalógusadatokat találok róla, de ennek is van oka, nem véletlenül lett ilyen.
A súly rossz, a lóerő jó
A legkönnyebb 125-össel MotoGP pilóták ellen, aztán belekóstoltam a TT élménybe. Nagymenő voltam kis motorral.
A megjelenés szubjektív, ahogyan az elférés is - azt viszont érdemes tudni, hogy a GSX-R125 a szűkebbek közé tartozik, míg az YZF-R125-ön felnőtt ember is egészen jól elfér, az lényegében full size motorkerékpár.
A perifériák minőségében a KTM igen jó, komoly váza van, rendes féket és futóművet tettek alá, és ugyanezt lehet elmondani a YZF-R125-ről és az RS4 125-ről is.
A KTM és az Aprilia mellett szól, hogy az európai gyökereik miatt simább hozzájuk az alkatrészellátás, és bontott elemeket is könnyebb hozzájuk vadászni a környező országokból - ráadásul az RC 125-nek sok alaktrésze egyezik a Duke-kal, amiből nagyon sokat adtak el. A Yamahából az újabbak - a jó futóművel, igényes részletekkel nagyon drágák, a GSX-R125-ön pedig nagyon sok az igen olcsó megoldás - és sajnos a futóműve is ilyen. És mivel ezekkel erőből nem igazán lehet menni, csak lendületből, ezért a futómű kulcsfontosságú.
A súly rossz, a lóerő jó
A legkönnyebb 125-össel MotoGP pilóták ellen, aztán belekóstoltam a TT élménybe. Nagymenő voltam kis motorral.
Felejtsük el a gagyit!
Osztrák-Indus Monarchia: egy 125-ös motor is lehet izgalmas. A KTM bebizonyította, nem tudnak rossz gépet gyártani.
Üdv: Nepperűző