A biztonságos rutin

2006.08.17. 13:07

A Riding Trainer alapját az a Riding Simulator képezi, amit már számos oktatóközpontban használnak szerte a világban, de ez az oktatógép sokkal könnyebb és kevésbé drága. A mindössze 29 kg tömegű berendezés igen kompakt felépítésű, hossza 1575 mm, szélessége 568 mm, magassága pedig 923 mm, így nem ütközik nagy nehézségekbe szállítása sem. Tartozik hozzá egy hagyományos motorkormány a megfelelő kezelőszervekkel, pedálokkal, kuplung- és fékkarral. A vázon motorkerékpár ülés található. A kormány előtti LCD monitoron lehet nyomon követni a közlekedési eseményeket.

A csomaghoz tartozik a Honda által szabadalmaztatott szoftver, és mindez USB kábelen keresztül csatlakoztatható a tulajdonos saját személyi számítógépéhez. A képi megjelenítés mellett szóbeli útbaigazítást is kínál, az angol mellett még kilenc különböző nyelven (japán, német, francia, olasz, spanyol, portugál, holland és török) köztük magyarul is beszél oktatónk.

A szimulátor nyergébe ülve számos választási lehetőség elé állít a gép. Kiválaszthatjuk, hogy mekkora motoron akarunk tanulni, a robogókra jellemző automata- vagy hagyományos váltós legyen. A teljesen kezdők kétféle tanpályán próbálgathatják szárnyaikat. Az egyik a kuplung használatot gyakoroltatja, a másik a városi rutin elsajátítását segíti. A haladók a városi és országúti veszélyhelyzetekre készülhetnek fel, nem csak fényes nappal, de éjszaka, vagy akár ködben is.

Aki a monoton autópályázást már teljességgel betanulta, annak ott a tengerpart, vagy kanyaroghat a hegyekben is, ahol még a kanyarban, saját sávunkban szembejövő autóra is számítanunk kell. A beállítási lehetőségek száma végtelen, a tanuló gyakorlottságától függően különböző nehézségi szintek közül választhat. A Riding Trainer fontos tartozéka a kiértékelő funkció, mely rávilágít a felhasználó hibáira, és tanácsokkal látja el a gyakorló pilótát.

A berendezés ára 220 000 Ft+Áfa. Nem kevés, de jóval olcsóbb, mint egy eleven oktató motorkerékpár. Ráadásul egymagában többféle motor szimulálására képes. Természetesen nem helyettesíti a gyakorlati képzést, csak hozzá tesz. Hogy mennyit, azt csak az tudja, aki ép bőrrel megúszott már egy-két kockázatos helyzetet.