Masszív öszvér kardánnal

2006.07.19. 14:26

Az új Deauville plexije állítólag állítható. Én ezt még most is nehezen hiszem el; levettem, hogy letakarítsam, mert valahogy belülről is összekoszolták a bogarak. Eközben próbáltam felkutatni, hogyan tudnám magasabbra visszaszerelni, hogy hazafelé jobban fogja a szelet, de nem sikerült rájönnöm. Elő kellett volna venni a kézikönyvet.

Később aztán elő is vettem: állhatatosabbnak bizonyultam ugyanis a bukósisak-tartó felkutatásában. Az elődben külön kulcsos zárral lehetett felnyitni a nyerget, ebben viszont a lenyitott bal oldaldoboz ajtaja mögött figyel egy kis vaspöcök. Ha ezt meghúzzuk, kis erőltetéssel, ide-oda játékkal ki lehet tépni a nyerget a helyéből. Alatta találunk egy (igen, sajnos csak egy) bukósisaktartót, egy akkut, pár folyadék-betöltőnyílást (hűtővíz, hátsó fékfolyadék-tartály), meg egy kis meglepetést.

Az ellen se lehetne senkinek kifogása, ha a szerszámkészlet a dobozokba került volna, hiszen milyen jó, hogy egyáltalán van. De nem, a Honda szekreterszakon végzett lakberendező mérnökei külön helyet terveztek neki itt, az ülés alatt. Sőt, ami már igazán vérlázító, még az elsősegélycsomaggal sem kell szűkíteni a csomagteret, ahogy elnéztem, épp elfért volna a hátsó lámpatest mögötti üregben, ha lett volna a tesztmotorban.

Térjünk rá a Deauville legsajátságosabb jellemzőjére, az integrált túradobozokra. Az előző szériához képest megnőttek, 10,6 literrel több miegymás fér beléjük. A Honda különösen szívesen emlegeti a két tatyót összekötő alagutat, ami tényleg vicces, de különösebb praktikus értelme nincs, hiszen nagyjából amilyen hosszú tárgyat be tudunk ide rakni keresztben, az beférne hosszában is. De valóban jópofa.

A dobozok reteszelését egy zárral nyithatjuk, a kulcs - akár az elődnél - nem húzható ki, amíg a dobozok nyitva vannak. Az utas kapaszkodója alá rejtett nyitókallantyúkat elég erőteljesen kell tépni, hogy oldjon a zár, ahogy a megpakolt dobozok becsapása, helyükre nyomása is embert próbáló feladat. A feszülő, szoruló zárral való kínlódásért bőséges kárpótlás azonban a hátizsákmentes örömmotorozás, akár két személy egyheti ruhájával is.

A Geszner ház

Fejér megyében, Csákváron található ez a nem is tudom, minek nevezzem: tájház, természettudományi múzeum, konferenciaterem, információs és oktatóközpont, pihenőhely, ilyesmi. A XIX. században a szép kis tornyos tóparti ház az Esterházy család nyári rezidenciája volt, most a Pro Vértes Természetvédelmi Közalapítvány üzemelteti.

A belépődíj 150 forint, ennyiért számtalan kitömött állatot láthatunk. A ház és a tavacska körbejárása, az itt lakó madarak meglesése díjtalan. Ha Bicske felől érkezünk Csákvárra, az első lehetőségnél balra, aztán az utolsónál megint balra fordulva találjuk meg a házat. Táblák nemigen segítenek a tájékozódásban, de azért ne adják fel, keressék bátran, higgyék el, ott van az.

Végső konklúziónak csak azt mondhatom, amit a címben is elmondtam: így már egyértelműen szívesen vennék a nevemre egy Deauville-t. Kevés alkalommal motorozom pusztán örömből, inkább azok közé tartozom, akik nem szeretik a szívást a dugóban, és alternatív közlekedési eszközt keresve váltak motorossá. Ez a Honda pedig épp megfelelő partner ingázásra, gyors rohangászásra városon, előváros-hálózaton belül, és alkalomadtán egy hosszabb túrának is magabiztosabban vághatunk neki, mint az előddel. Csak hát drága.

Az ABS nélküli 2,2, az ABS-es változat 2,35 millió forintba kerül. Ebből a vételárból (több, mint 23%-os növekedés az elődhöz képest) már nagyon széles skálán válogathatunk a motorpiacon, még ha konkrét konkurenciája (középkategóriás és közepesen luxus túra) nincs is jelenleg. A borsos ár ellenére az importőr azt mondja, nem tudnak eleget rendelni a típusból, annyira fogy; sokkal többen keresik az NT700V-t, mint ahányan az előző generációt vitték.

Honda NT700V Deauville

Igazuk van: a Deauville szép, jó, praktikus, különleges. Az is igaz ugyan, hogy a 650-es Burgman 2,2 millióért kényelmesebb, a 900-as Hornet 2,15-ért erősebb, és így tovább, de ilyen sokoldalú, masszív öszvért kardánnal, integrált dobozokkal nemigen találni másikat.

Műszaki adatok:

Motor: vízhűtéses, 52° V2, négyütemű, nyolcszelepes SOHC
Lökettérfogat: 680 cm 3
Furat x löket: 81 × 66 mm
Üzemanyag-ellátás: PGM-FI, injektoros
Teljesítmény: 66 LE 8000 1/perc-nél
Nyomaték: 66,2 Nm 6500 1/perc-nél
Erőátvitel: ötfokozatú váltó, kardánhajtás
Futómű: elöl 41 mm átmérőjű teleszkópvilla, hátul lengővilla, állítható központi rugóstag
Fék: elöl 296 mm dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyereg, ABS, hátul 276 mm tárcsafék, kétdugattyús féknyereg, ABS. Kombinált fékrendszer
Gumiméret: elöl 120/70 ZR17 , hátul 150/70 ZR17
Méretek (HxSzxM): 2218 x 810 x 1320 mm
Tengelytáv: 1476 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Szabadmagasság: 156 mm
Saját tömeg: 236 kg
Üzemanyagtank: 19,7 l
Ára: 2 348 000 Ft

Olvasói hozzászólás:

Irrgumburgum!
Deauville = dovil. Az ó egy árnyalatnyit az "a" felé mozdul el. Az l akkor maximum 1,5, amikor magánhangzóval kezdődik a következő szó.

8 évet éltem francia nyelvterületen, érettségiztem, egyetemre jártam, sokszor hallottam a szót. Nem megbántás és kioktatás céljából írom mindezt, de talán olyantól kellene a jövőben megkérdezni, a francia kifejezések kiejtését, aki nemcsak hiszi magáról, hogy tudja. Ha már terjesztik is ezt a tudást. (Auchan <> ósön <>ósan, hanem = osa(n) a végén befogni az orrot és úgy mondani, majd utána ugyanazt a hangzást produkálni orrbefogás nélkül -> így csinálják a frankofonok :-), Cora <> kóra, = kora stb.)