Túró Rudi, Sportszelet és ZiZi. Micsoda nagyszerű dolgok. Kicsit más a csomagolás, mint régen de a lényeg ugyanaz. Akárcsak a Honda Silver Wing esetében.
A Silver Wing apukáját még
Helixnek
hívták. De mivel a papa nevét már a történelem jegyzi, a gyermek
nem szeretett volna az apai babérokon karriert csinálni, így nevet
változtatva tiszta lappal indult. Illetve nem egészen. A Silver
Wing elnevezés felvett név, a nyolcvanas évek elején így hívták a
Honda GL500-as túramotorját - a Gold Wing kistestvérét.
Európában 2001 tavaszán debütáló új Silver Wing még véletlenül sem
hasonlít névrokonához, tulajdonképpen nem más, mint egy luxus
óriásrobogó.
Óriás a szó szoros értelmében. Nemcsak a felhizlalt robogó
forma, hanem a felhizlalt hatszázas motor is a legnagyobbak közé
emeli.
A karosszéria megfelel az utolsó divatnak. Elöl óriási, V formájú
helyzetjelzőkkel kombinált fényszóró, elöl-hátul színtelen
irányjelző,
hátul nagyon helyes, dupla ovális hátsó lámpa. Az opcionális
hátsó doboz még jobban megnyújtja a robogó formáját és ez igen jól
áll neki.
Különösen hátulról szép a kipufogó, ami ügyesen szűri a hangokat. Hang alapján kevesen mondanák meg, hány köbcenti az a kéthengeres a borítás alatt. Rendkívül szép a karosszériába simuló alumínium hátsó lábtartó is, ami kinyitva a tükrökkel együtt motor legszélesebb pontját képezi.
Kényelem szempontjából a sofőrnek nem lehet panasza. A
vezető a Hélixhez hasonlóan, chopper-szerű pozícióban, előre
nyújtott lábbal terpeszkedhet. Nekem elég hosszú a lábam, ezért nem
bántam volna, ha egy kicsit hátrébb tudok ülni. A
Helixhez
képest az ülésmagasság majd tíz centivel nagyobb, ha az én motorom
lenne, át is alakítanám, mivel ezt az ülés egyébként engedi. Nem
lepődnék meg, ha a Silver Winghez kapható lenne utángyártott
alacsonyabb ülés.
Ha már az ülésnél tartok érdemes felnyitni és megdöbbenni milyen
óriási hely rejtezik alatta. 55 literes tároló rekesz, amiben
két zárt bukósisak kényelmesen elfér. Az ülést, a pakolást
megkönnyítendő hidraulikus teleszkóp tartja felső pozícióban, és az
esti pakolást belső világítás is segíti. A csomagtérből érhetők el
a hátsó lámpa izzói, és itt van egy szerény szerszámos készlet
installálva.
A Helix hátsó doboza hátrafelé nyílott. Ez nem volt megnyugtatóan biztonságos módszer. Az idő múlásával a zárszerkezet is elöregedhet és a kinyíló doboz minden motoros rémálma. A Silver Wing esetében ilyen nem fordulhat elő. Amíg a motoron ülünk, a doboz nem nyílik ki, az tuti.
Az oldalról ajánljuk
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.