no

Viharból folyóba

2007.12.03. 00:28

Bár a városban is otthon van, legjobban a túrázást lehet élvezni a kis V-Strommal. Ha a nyerget beülte az ember, olyan kényelmes lesz, hogy a világból ki lehet motorozni vele. A bumfordi idom jól teszi a dolgát, iszonyatos jó a szélvédelme. A vezető szinte észre sem veszi, hogy már 120-140-160 km/órás sebességnél jár, 180-nál akár még rá lehet gyújtani a plexi mögött. Az aránylag hosszú és súlyos DL650 meglepően gyorsan eléri a 190 km/órás sebességet az 5. sebességig felváltva, ám hatodikban már nem nagyon tud rátenni. (Körülbelül 200-ig viszi hosszas nyüstöléssel.) Egy ilyen jellegű túramotortól - mert a V-Strom, nyugodtan mondjuk ki, leginkább ebbe a kategóriába tartozik -, ez nem rossz. A tesztmodell ugyan az aszfalton a keresztbe fekvő úthibákat, kátyúkat eleinte csuklásszerű bakugrással vette, ám a könnyen állítható rugóelőfeszítés segített ezen.

Az aszfalton mutatott megbízható teljesítmény után már nem is olyan félve hajtottam le az útról a géppel. S lám a kis bumfordi meglepően jól ment a könnyű-félnehéz terepen, annak ellenére, hogy a tervezéskor kissé elhanyagolták a hasi részek védelmét. Érzékeny helyekre került az önindító, a kipufogócsövet sem védi semmi a felcsapódó kövek ellen, ráadásul a váz legalacsonyabb pontja a lengéscsillapító lefelé dudorodó alsó bakja. Nehezebb terepre akkor se merészkedjen vele a motoros, ha egy stadion biztatja, hacsak nem szeretné nyomorítani a blokkot.

Aki tehát nem villogni akar, hanem jókat kalandozni meg motorozni, akkor a kategóriában barátinak nevezhető áron tehet szert egy megbízható útitársra, ha az új DL650-est választja.

Műszaki adatok:

Suzuki DL650 ABS - 2007

Motor típusa: négyütemű, vízhűtéses, DOHC, 90 fokos V2-es, 4 szeleppel
Furat x löket: 81,0 x 62,6 mm
Hengerűrtartalom: 645 cm 3
Teljesítmény: 67 LE 8800 1/min-nél
Nyomaték: 60 Nm 6400 1/min-nél
Végsebesség: 200 km/óra
Keverékképzés: benzin befecskendezéses (39 mm-es szívótorok átmérő)
Váz: alumínium váz
Felfüggesztés elöl: teleszkópos, tekercs-rugós, állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás
Felfüggesztés hátul: központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, teljesen állítható rugó-előfeszítés és húzó lengéscsillapítás
Kerékabroncs elöl: 19M/C x MT2,5 colos, öntött alumínium-ötvözet
Kerékabroncs hátul: 17M/C x MT4.0 colos, öntött alumínium-ötvözet
Fékek elöl: kétdugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával
Fékek hátul: egydugattyús 260 mm-es tárcsa
Hosszúság: 2290 mm
Szélesség: 840 mm
Magasság: 1390 mm
Tengelytáv: 1540 mm
Ülésmagasság: 820 mm
Önsúly: 189 kg
Ár: 1 998 000 Ft