Meglesz kétszáz lóerő az új GSX-R1000?

2015.01.27. 14:03 Módosítva: 2015.01.27. 14:04

Bár az ősszel már bemutatták a nagyközönségnek az új Suzuki GSX-R1000-et, máig nem tudni semmit a típusról: adatokat, részleteket máig nem közöltek az új típusról. Most viszont megérkeztek az első pletykák.

Fotó: Suzuki

Az új széria még idén megérkezik – valószínűleg még nyáron piacra dobják a 2016-os modellévhez tartozó újdonságot. Ez a fajta dátumkezelés nem újdonság a Suzukinál, emlékezzünk csak az L2-es DL650 V-Stromra, amiből az első példányok 2011 augusztusában érkeztek meg Magyarországra.

A bevezető kampányhoz valószínűleg felhasználják a MotoGP visszatérésüket, amihez jól jönne, ha a GSX-RR versenymotorjuk már a bemutatkozó évében jól szerepelne. Az új GSX-R1000-nek szüksége is van a hírverésre, ugyanis 2005 óta nem esett át jelentős változáson. Az elmúlt tíz évben variáltak a műanyagokon, a kipufogón, a fékeken, a hangoláson, de alapjaiban nem reformálták meg a típust, így ma már jelentős lemaradásban vannak a konkurenciához képest.

Elöl az új GSX-R1000, mögötte a MotoGP-be szánt GSX-RR
Elöl az új GSX-R1000, mögötte a MotoGP-be szánt GSX-RR
Fotó: Suzuki


És most nem csak az elektronikák hiányára gondolunk, amiben a versenytársak már fényévekre elléptek, hanem a brutálisan elszaladt teljesítményadatokra is. Már mindenhol alap a kipörgésgátló és az ABS, a jobbak pedig már elektronikusan állítható futóművet és kanyar ABS-t is kínálnak a csúcsmodelljeikhez – amik mostanra már kétszáz lóerő körül, vagy a fölött járnak, ezek nélkül pedig nem lehet labdába rúgni a Yamaha R1, a BMW S 1000 RR, a Kawasaki Ninja H2 és a Ducati 1299 Panigale mellett, még úgy sem, ha a Suzuki lényegesen olcsóbb marad.