Most már biztos: sorkettes lesz az új Hornet
A tavaly őszi EICMA motorszalonon jelentette be a Honda, hogy visszahozza a Hornetet. Azóta is csöpögtettek már némi információt, a találgatások pedig arról szóltak, hogy a korábban soros négyhengeresként ismert modellnévhez a jövőben sorkettes blokk tartozik majd. Ez most beigazolódott, a Honda ugyanis nyilvánosságra hozta a főbb adatokat.
Kiderült tehát, hogy teljesen új fejlesztésű, 755 köbcentiméteres, soros kéthengeres blokkot építenek a Hornetbe. Az Unicam vezérlésű blokkból 91,8 lóerőt sajtolnak ki 9500-as percenkénti fordulaton, 7250-nél jelentkező csúcsnyomatéka pedig 75 newtonméter. A gyáriak azt mondják, kifejezetten pörgős motorról van szó, amely meglehetősen erős a felső fordulatszám-tartományban.
A főtengely-elékelés 270 fokos, emellett pedig a kipufogórendszer fejlesztésénél is az egyedi hang elérésére törekedtek. A Hornet tesztjeit az a Fuyuki Hosokawa irányítja, aki a CBR1000RR-R Fireblade fejlesztésében is vezető szerepet vállalt. A bemutató pontos ideje még nem ismert.