Tényleg erős motorból mi az, ami olcsón vehető?

2018.03.08. 10:36

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg egy Suzuki GSX600F, 95-ös évjáratú motor elégedett gazdája vagyok. Most viszont váltani szeretnék, feljebb. Túrázásra szoktam a motort használni, testvéremékkel minden évben szoktunk egy nagyobb túrázós hétvégét megejteni, nekik egy SV1000S-ük van (amitől néha lemaradok). Vannak kiszemeltek az utódot illetően, csak némi útbaigazításra volna szükségem. Ami fontos lenne a jó szélvédelmen kívül, az a (jelenlegi megbízhatóságon kívül) a kényelem. Mire Egerből leérek Siófokra, ahonnan a túra indul, hát... nem olyan kényelmes a jelenlegi paripa.

Szóval a kiszemeltek:

Honda CBR1100XX, Honda VFR800 (túrakormánnyal csakis), Honda CBF1000, Yamaha FZS1000, Kawasaki ZZR1200, Suzuki GSF1250S Bandit, Suzuki Hayabusa. Bármilyen más típust is meghallgatok, a lényeg, hogy japán motor legyen. Legyen jó fék és futómű a paripa alatt - érdekes módon az SV-n brutál fék van az enyémhez képest, viszont, az enyémnek jobb az úthiba-elnyelő képessége és hátul is kényelmesebb... Általában egyedül motorozok, talán ez fontos. A keret 800-1 millió (max. 1,2, ha nagyon indokolt). Mire kell a felsorolt típusoknál odafigyelni a kötelező dolgokon felül? Melyik esetleg ezek közül, amit helyből ki lehet zárni?

Válaszotokat tisztelettel megköszönöm!

Tóni

Szia!

Sorrendet nehéz felállítani, mert az erősen ízlés dolga. Viszont úgy általában a következőkre számíthatsz.

Hayabusa: az első évjáratokkal voltak gondok, a vezérműlánc feszítőjére volt is gyári visszahívás, ha benézel a jobboldani idom szellőzőjén, akkor látni fogod a flexibilis fekete olajcsövet, ami elölről a blokk osztósíkjától megy hátra a vezérműlánc feszítőjéig - azt például a visszahívás során építették be.

De volt olyan is, hogy gyártási hiba miatt megrepedt a szelepvezető, olyankor eszi az olajat, és trükkös, mert nagyon nehéz megtalálni. De az első évjáratnál (1999) volt gond a kuplunggal és a dugattyúgyűvel is. Én nagyjából a 2002-től nézegetném, azok már Euro2-esek, más a gyújtótekercs, az üzemanyagszivattyú, új a kábelköteg, új a szekunder légrendszer vezérlő szelepe, új a kuplungmunkahanger, szóval rengeteget fejlesztettek rajta. Sajnos ezek túllógnak a kereteden, vagy ha mégsem, az a kínálat legalja.

Bandit: jó futóművet ne itt keresd, mármint kinek mi a jó, de a Bandité szerintem nem az. Ennek a típusnak az aljából válogathatnál a te keretedből, míg kevesebből vehetsz 1200-as Banditot, és marad pénzed rendes futóművet tenni alá, meg egy jobb csövet a végére, amitől kapásból nyersz plusz 10 lóerőt.

VFR800: vegyél. Szerintem kiváló.

CBR1100XX: Kiváló motor, de én csak az 1999 utániakat venném meg, amelyek már befecskendezősök. Sajnos ezekből a jók megintcsak kilógnak a keretedből. És készülj arra, hogy ha a VFR-re kell neked a túrakormány, akkor erre is fog.

Honda CBF1000: szintén hibátlan, azonnal vehető, de ez megint drágább, mint a kereted. Ha valami felbukkan alatta, az a kínálat alja.

Yamaha FZS1000: kiváló, vegyél, itt leírtunk már róla mindent.

Kawasaki ZZ-R1200: sajnos nem ismerem eléggé a típust.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.