Első nagymotorként GSX-S750?

2020.01.15. 13:05

Tisztelt Nepperűző!

Eljött az idő hogy gyermekkori álmom valóra váltsam.Mint mindenki más én is a segítségedet kérem motor vásárlás terén. Elolvastam az előző tanácsaid nagy részét, de az említett típusról nem sok infót találtam. Terveim szerint tavasszal/nyár elején szerzem meg "A"-s jogsimat. Ezután szeretnék beruházni hosszú távra.10+ éve motorozom, napi rendszerességgel (télen is) 175 cm és 75 kg vagyok. Jelenleg supermoto téren nincs nagy választék, így marad egy másik alternatíva a naked kategória. A cél egy jól motorozható kezes gép, általános felhasználásra. Városi cirkálás, országút, kisebb nagyobb távú élménymotorozás, néha napján szerpentin/autópálya.Mivel hosszú távra tervezem, nem vetem meg a kereskedésből kitolt új motorokat. Árban maximum 3 millió. Amit én kinéztem az egy 2019-es Suzuki GSX-S 750.Ugyan elég új modell így nem gondolnám hogy bármi típus hiba ez idő alatt kijöhetett rajta. Erről a modellről van tapasztalatod? Pro és kontra tippek? Esetleg másik hasonló kategóriás naked? Nem vagyok elfogult a márkával, bármi szóba jöhet.

Köszi: Tibi

Kedves Tibi!

A GSX-S750 kétszer járt nálunk, egyszer a hazai bemutatón a Hungaroringen, egyszer pedig egy hétig nyúztuk utcán, és két szerzőnk is jónak ítélte. Nem tűzijáték, de remek általános motor - azokra, amiket írtál, tökéletesen megfelel. Műszaki hibákról nem tudunk, és GSX-S750-en nincs is gyanús vagy kételkedésre okot adó elem. A blokk régi bútordarab, és 150 lóerőről butították vissza 114-re - ettől persze lehetne benne rosszul méretezett alkatrész, de egyrészt nem valószínű, másrészt nem tudok róla, hogy bármelyik, műszakilag rokon modellel gondok lettek volna, pedig ennek a négyhengeresnek az alapjai húsz évre visszavezethetőek. Szóval vegyél nyugodtan, nincs benne kockázat.

IMG 1007

Igazán jó alternatívája nincs, a CB650R-t vérszegénynek éreznéd hozzá képest, a Triumph Street Triple, a Z900 és az MT-09 pedig másik liga.

Ugyanakkor első nagymotornak nem tartom jó ötletnek kapásból egy új és erős motor beszerzését - nem is feltétlenül azért, mert meghalsz rajta. Ha valaki hülye, egy ötvenesen is veszélyes, aki pedig higgadt és bölcs, azt egy ezres sem teszi sírba. Sokkal inkább azért, mert nem gazdaságos egy szalonból frissen kitolt motorral elkövetni az első eldőlést, illetve azt írtad, hogy kb. 10 évre el is köteleződnél - ez nagy vállalás, hiszen valószínűleg kevés motort próbáltál ki ahhoz, hogy már most biztosan tudd, hogy valóban ez a leginkább megfelelő a számodra.

Új motort venni anyagi szempontból egyébként nem rossz döntés, de leginkább abban az esetben, ha jó kedvezményt kapsz a kereskedőtől, és utána 2-3 éven belül továbbadod, ebben az esetben ugyanis akár bukás nélkül ki tudsz szállni belőle.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.