no

Szerelem első vérig

2007.04.13. 14:14

A szerpentin kanyarjához érve fékezünk és visszaváltunk, a hátsókerék nem pattog, ebben megakadályozza a kiváló csúszókuplung (tempósabb visszaváltáshoz azért kis gázfröccs szükséges ezen a motoron is). A MotoGP-ből származó elektronikus gázkar (Yamaha Chip Controlled Throttle) legfinomabb tekerését a két injektor sorral rendelkező motor hűen követi, terhelésváltási reakcióknak nyoma sincs, utcai motoron eddig még nem látott precizitással adagolhatjuk a gázt a kanyarban.

A fordulatszámot igyekszünk 10000 környékén tartani, hogy kellő tempóval lőhessünk ki a kanyarból, a blokk közben csak visít és visít. Az említett fordulatszám-tartományhoz pszichésen fel kell készülnünk. A 14 000-es fordulat lassan megszokott a versenypályán, de nem a közúton. Az agyunkat át kell programoznunk, hogy 4000-nél még nincs nyomaték, 12000-nél pedig még nem váltunk. Nem egyszerű feladat, de ha sikerül, hatalmas élményben lesz részünk.

A 2005-ös Honda CBR600RR-jével a Dunlop Trophy-ban és Köztársasági Kupában versenyző Perger Csaba véleménye:

Az R6-ost utas nélkül motorozó szupersport őrülteknek ajánlom. Mind a futómű, mind a motorerő kiváló versenypályára. A Yamaha nem titkolt célja, miszerint olyan motort akart építeni, amivel megnyerheti a supersport vb-t, jól látszik a blokk fordulatszám-tartományán, ami nem utcára való. Talán a legszebb 600-as sportmotor a piacon.

Ha a fentiekből nem derül ki, hogy miért is kell oly eszeveszettül forgatni a dugattyúkat, akkor jöjjönek a számok. A blokk nyomatékgörbéje hasonlóan csúcsos, mint a teljesítménygörbéje, és 3000-es fordulatnál egy 2005-ös CBR600RR nyomatékának csak a fele áll rendelkezésünkre! Később a motort egyre jobban pörgetve a nyomaték különbség egyre kisebb lesz egy másik supersport motorral - vagy a korábbi R6-ossal - összehasonlítva, de ilyenkor már 10 000 percenkénti fordulat felett járunk. Versenymotor. Kevin Curtainnek az R6-tal tavaly majdnem sikerült elhódítani a Supersport 600 kupát, ami nem kis szó, hiszen a szárnyasok zsinórban negyedszerre szerezték meg.

Rossz tulajdonságok? Rossznak számít egy versenymotornál, hogy időjárásvédelme csekély, vagy hogy ha forgatják, akkot sokat eszik, és az egyesből kettes fokozatba váltáshoz nagy utat kell bejárnia a csizmánknak, vagy hogy az utasunk szülőszobán érzi magát, ha felmászik mögénk?

A supersport és superbike versenyek szabályai miatt a mai sportmotorok gyári állapotban alig mennek rosszabb köridőket, mint a tuningolt társaik. Az R6-os komoly fegyver, de csak nagyfiúknak ajánlott. Kezdő kisfiúkkal is elhiteti, hogy jól lőnek, de reméljük, a kereskedők nekik sosem mutogatják majd a szerelmemet!

Műszaki adatok:

Yamaha YZF-R6 – 2007

Motor: vízhűtéses, négyütemű, soros előrehajló négyhengeres, DOHC, 16 szelepes
Hengerűrtartalom: 599 cm 3
Furatxlöket: 67 mm x 42,5 mm
Kompresszióviszony: 12.8:1
Max. teljesítmény: 93,4 kW (127LE), direkt levegő befecskendezéssel 97,8 kW (133LE) 14 500 1/min-nél
Max. nyomaték: 66 Nm, direkt levegő befecskendezéssel 68,5 Nm 12 000 1/min-nél
Keverékképzés: szívódugattyús elektromos üzemanyag-befecskendezés
Kuplung: olajban futó többtárcsás
Váltó: vonóékes, hatsebességes
Gyújtásrendszer: TCI
Váz: alumíniumöntvény Deltabox
Első futómű: fordított teleszkópvilla, 120 mm-es rugóút
Hátsó futómű: alumínium lengőkar, 120 mm-es rugóút
Első fék: 310 mm-es átmérőjű duplatárcsafék, négydugattyús radiális féknyergekkel
Hátsó fék: 220 mm-es átmérőjű szimpla tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel
Gumik: elöl 120/70 ZR17M/C 58W, hátul 180/55 ZR17M/C 73W
Méretek (H x Sz x M): 2040 x 700 x 1100 mm
Ülésmagasság: 850 mm
Tengelytáv: 1380 mm
Szabadmagasság: 130 mm
Üzemanyagtank térfogata: 17,5 liter
Száraz tömeg: 161 kg
Ára (jelenleg akciósan): 2 899 000 Ft