A dupla kuplung a jövő?

2013.04.16. 06:12

A Honda 2010 májusában, a VFR 1200 F-ben mutatta be a DCT (Dual Clutch Transmission) technológiát - ezzel elsőként alkalmaztak motorkerékpáron duplakuplungos váltót. A megoldás népszerűnek bizonyult, az elmúlt három évben 12500 motort adtak el DCT-váltóval az európai piacon.

A japánok jelenleg négy modellhez kínálják Európában a DCT-t: a VFR 1200 F mellett az NC700S-hez, az NC700X-hez és a Crosstourerhez is választható a rendszer. Ötödikként az NC-sorozatba illeszkedő Integrát említhetjük, de ott a döntést nem bízzák a vásárlóra: alapkivitelben is jár a duplakuplungos váltó.

Azokat a motorokat, amelyeknél adott a választás lehetősége, egyre többen kérik DCT-vel: az NC700X bevezetésekor, 2012 áprilisában csupán a vevők tizede döntött a dupla kuplung mellett, idén februárban már 44 százalékuk. A Crosstourer esetében ez az arány a tavaly februári 25 százalékról 75-re nőtt.

A Honda most úgy döntött, két újabb motorral bővíti a DCT-s kínálatot, így ősztől a CTX700-at és a CTX700N-t is megkaphatjuk ezzel a technológiával. A két duplakuplungos CTX-et a novemberi, milánói EICMA motorkiállításon mutatják be hivatalosan.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.