A BMW előállt a 2021-es S 1000 R-rel, amely az Euro5-ös blokkon túl is számos újítást hoz. A külső igen markánsan változott, és a formajegyek a 2014-es Concept Roadster tanulmányt követik - a BMW már 2019 óta ezt az irányt követi a naked motorjainál, már az R 1250 R is ennek a szellemében készült, tehát búcsút inthetünk a BMW elmúlt 20 évét meghatározó felemás pofának.
Bár a blokk alapjaiban egyezik az S 1000 RR-rel, az R inkább az XR-rel mutat rokonságot: 165 lóerővel és 114 Nm nyomatékkal rendelkezik, és ebben sincs változó szelepvezérlés. Az XR-hez hasonlóan hosszabb lett a felső három fokozat, hogy teljesítse az előírt emissziós normákat.
Frissítették a csúszókuplungot és fejlesztettek az elektronikán, például már számítógép figyeli a motorféket is, nehogy megcsússzon a hátsó kerék gázelvételre.
Átdolgozták a vázat, a lengőkar most már közvetlenül kapcsolódik, pont úgy, mint az RR-nél, illetve az egész motor könnyebb lett. A Flex Frame-nek keresztelt váz elvileg a megfelelő pontokon rugalmas, ezzel segítve a kanyarodást nagy dőlésszögnél. Emellett középen keskenyebb is lett, így kényelmesebb a vezetőnek.
A műszerfal ismerős, ugyanaz a 6,5 collos kijelző, mint az összes újabb modellen, és megkapta az RR-ből és az XR-ből már ismert elektronikákat. Az új ledes fényszóró alapáron jár, a kanyarfény pedig feláras extra.