Váltás hatszázasról ezresre

2018.03.01. 16:56

Kedves Nepperűző!

Kategóriaváltáson gondolkodom, egy 2005-ös Yamaha FZ6S-ről egy hasonló kategóriás, 1000 köbcentisre. Nagyon szeretem ezt a motort is, de már nagyon megszoktam, kicsit meguntam. Valamint egy olyan motort szeretnék, ami valamivel modernebb, legalább ABS van benne, amiről kicsit szégyellem bevallani, de saját eséseim árán tanultam meg még a kezdetben, hogy mégis jó dolog lehet.

Amit kinéztem, és főleg a ti cikketek győzött meg az a 2007-től a FZ1-es Yamaha. Ez mind külsőre, mind teljesítményben nagyon tetszik, és a keretemben is van. Valami más modellt ebben a kategóriában tudnál javasolni?

Keretem max. 1,5 millió, de örülnék, ha 1,2-ből kijönne, és a fennmaradót rákölthetném pár extrára. Álommotorom amúgy a YAMAHA MT-10 SP, szintén a ti cikketek alapján, de az már bőven a keretemen túl esik. Csak azért említettem, hátha tudsz valami régebbit, hasonlót.

Kedves János!

A Yamaha FZ1 és az idomos FZ1 S egyaránt penge bringa, nincs vele komoly kockázat, ha alapvetően rendben van, nem sumákol a tulaj, nem volt bucira törve, akkor nem nyúlsz mellé, másrészt mivel eddig is Yamahád volt, valószínűleg megvan hozzá a szerelőd, az alkatrészforrásod, vagyis az üzemeltetéshez szükséges infrastruktúrád - vegyed, boldog leszel vele.

A célnak tökéletesen megfelel
A célnak tökéletesen megfelel

Ízlés dolga, én a régebbi FZS1000-et valahogy jobban szeretem, de egy vasvázas, ABS nélküli, karbis motor számodra mindenképpen visszalépés lenne, de egy próbát esetleg megér, hiszen nagyon jó motor.

A keretedbe belefér még a Kawasaki Z1000 is, ami ugyan csupasz, de nagyon izgalmas külsejű, vagány motor, bőven lehet érte rajongani, és szintén nagyon megbízható. Ha nem ragaszkodsz a japán vonalhoz, akkor ennyiért adnak már Triumph Speed Triple 1050-et és Sprint ST 1050-et - szintén nem nyűgös motorok, és az a háromhengeres, na az igazán betyár.

Ha még a soros motorhoz sem ragaszkodsz, akkor felmerülhet még a Tuono 1000 R, amiről már itt írtunk hosszabban - ha viszont az ennél felmerülő hibák elrettentenek, akkor a BMW K 1200 R-t is kerüld, az ugyanis hiába elképesztően jól motorozható, és erős, mint a szteroidos sakál, igen változatos hibákat tud produkálni, amik közül a típusra jellemző váltószéthullás a legsúlyosabb.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.