Magas embernek motor 1 milla alatt

2020.03.25. 08:15 Módosítva: 2020.03.25. 08:15

Kedves Nepperűző!

Tudom, hogy nagyon sokan kérdezték már, hogy milyen motort javasolsz magas embereknek, én mégis újra felteszem ezt a kérdést, mert nagyon tanácstalan vagyok, amennyi cikket, tesztet olvasok, annyi választ kapok. Így gondoltam, egyenesben fordulok hozzád!Kezdő motorosként nagy motort keresek 1 millió forint alatt. Az egyik fontos szempont számomra, hogy magas vagyok (195 cm) "hosszú" végtagokkal :-). Olyan motort keresek, amit főleg hétvégén használnék, keveset Budapesten, illetve autópályán, inkább többet vidéken, kirándulásokra (pld. Budapest-Eger a Kékes érintésével). 41 évesen nem vonz a "bedőlögetős" kanyarvadászat, többre értékelem, ha egy kezes, erős, megfelelő tartalékokkal rendelkező (még két fővel is), számomra ülhető motor van alattam.Szándékosan nem írok konkrét típusokat, mert nincs "szerelem", bár tetszik a BMW szíj-hajtása, vagy a VFR V-tech vezérlése, vagy a kardán-hajtás, de ezek számomra inkább technikai érdekességek. Szintén nem írok fajtát, inkább hagyatkozom a javaslataidra.

Segítségedet előre is köszönöm.

Üdv: Lajos

Kedves Lajos!

A következő módon rakom össze a válaszom:
1. kezdő motoros -> megbízható motor legyen, mert nincs még bejáratott szerelője, specialistája, alkatrészforrása.
2. magas ember -> a motor legyen túraenduró, a colosok azon férnek el a legjobban. Az sem baj, ha európai motor, mert errefelé a felejtik el legkevésbé, hogy az ember szeret 170 centi fölé nőni.
3. legyen benne technikai érdekesség.
4. egymillió alatt, szóval kiesnek az újabb modellek, mint a Tiger 800, az F 800 és még pár kiváló bringa.
5. jó legyen autópályán és két fővel.


Az 5. pont miatt ejteném a Transalpot, és az első kör végére maradt a V-Strom, mint tuti befutó. Nagy műszaki érdekességet nem tud, viszont egy kellemes V2-es blokk, rengeteg praktikus részlettel - villantani nem lehet vele, de minden mást igen. Egy plexitoldat nem árt rá, de szerintem a legjobb mindenes, ha költséghatékony akarsz lenni.

Bezabált szöcske
Bezabált szöcske

Ennyiért már van karbis Varadero is, attól sem határolódnék el, elsőre nagy dögnek fog tűnni, de nagyon kellemes motor, elképesztően tartós, és igazi túra-igásló. Kraft van benne bőven, két fő meg sem kottyan neki - igazán nagy királyság egy injektoros és ABS-es példány, de azokért inkább kétszer ennyit szoktak kérni.

Kis szerencsével millió alatt ki tudsz fogni Yamaha TDM900-at is, nagyjából ugyanazt lehet elmondani, mint a V-Stromról, csak valamivel erősebb.

Ha pedig több műszaki érdekességet keresnél, akkor az Aprilia Caponord 1000 remek motor, illetve időnként felbukkan ebben az ársávban egy-egy Triumph Tiger 955i, az elől sem ugranék félre.

Ha valamiért mégsem szeretnél túraendurót, akkor érdemes lehet elkalandoznod érdekes túlzások felé, a GSX1400 például egészen különleges élmény, a BMW K sorozatának darabjaihoz már olcsón hozzá lehet jutni, a K 1200 RS-nek (sor négy, hosszában beépítve, flying brick-nek becézik) alig van ára, vagy ha már BMW-ből csak a bokszer játszik, akkor az R 1100 S egy túrakormánnyal elég nagy királyság - és mivel BMW-ből mindenki GS-t meg RT-t vesz, ehhez is potom pénzért hozzá fogsz tudni jutni. Eladni nehéz lesz, de ha van egy jó motorod, miért szabadulnál tőle?

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.