Hírek

Schumacher BMW-t tesztelt

2008. október 28., 16:58 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Az utóbbi évben gyakran olvashattunk Michael Schumacher motorszeretetéről. Az egykori Formula-1 világbajnok előbb a Honda HANNspree Ten Kate csapatnak próbálta a gépét, most pedig a BMW számára tesztelt a spanyolországi Albacete pályáján.

Öt darab S1000RR volt a boxban, három utcai és két superbike modell. A versenyváltozat debütálása a kölni Intermot egyik fő attrakciója volt, sajnos az utcai változatot még csak matricázott, titkolt változatban láthatták a motorosok.

Az autós sikereket nem irigyeljük tőle, de valljuk be, ezt a japán szupersportmotorokat legyőzni teremtett motort sokunk szívesen kipróbálta volna: az eddig ismert paraméterek alapján a bajorok felvették a kesztyűt a legjobb sportgép szerepéért hirdetett küzdelemben.

Új szív a nyugdíjasnak

2008. október 27., 17:43 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Már semmi sem a régi, mondhatnánk, ha az új Royal Enfield Bulletre pillantunk. Az igazi retró külső ellenére ez már nem ugyanaz a több évtizedes konstrukció, a régi nyomórudas blokk helyett itt a teljesen újratervezett ötszázas.

Azért ne ijedjünk meg, nem kell hipermodern szerkezetre gondolni, a negyvenes évekből nagyjából a hatvanasba ugrottak előre az indiaiak. Ebbe oltották bele a kilencvenes évek technológiáját, ebből alakult ki az új Enfield. A 499 köbcentis blokk természetesen még mindig nyomórudas, alulvezérelt - 28 lóerőt ad le 5250-es percenkénti fordulaton. Különházas váltó sincs többé, mostantól ez is egy szerkezetet képez a motorral.

A végsebesség nem emelkedett, de a gyártó ígérete szerint a 115 km/h-s autópályás utazótempó hosszú távon sem okoz majd gondot a Bulletnek. Az EURO-3 környezetvédelmi normák miatt a klasszikus karburátoros keverékképzésnek befellegzett, mostantól a befecskendező rondít bele az analóg örökségbe. Természetesen a dobfék és a berúgókar is történelemmé vált: kétdugattyús tárcsafék és digitális elektromos gyújtás teszi modernebbé az immár 1932 óta létező Royal Enfield Bullet márkanevet.

Váltókar miatt csak harmadik

2008. október 26., 15:01 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Talmácsi az első rajtkockából kezdett a spanyolországi Valenciában, és azonnal az élboly elejére állt. Az első kör végén visszacsúszott, majd nem sokkal később elesett. A versenyt Simone Corsi nyerte, aki Gábor riválisa volt a második helyért. Utána Terol és Di Meglió motorozott át a célvonalon.

Talma a világbajnoki ezüstéremben bízott, amelyet az ő nyakába akasztottak volna, ha Corsi előtt végez – a technika sajnos közbeszólt, az Aprilia váltókarja letörött. Gábor megpróbálta tartani a helyét, de hátrább került, majd bukott. A bronzérem így is az övé, ezzel búcsúzik a 125-ösöktől. A 2009-es szezonban egy kategóriával feljebb, a 250-esek között indul versenyzőnk.

A világbajnokság végeredménye:

1. Mike Di Meglio 264 pont

2. Simone Corsi 225

3. Talmácsi Gábor 206 pont

A leghosszabb motor

2008. október 25., 10:42 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Colin Furze közismert rosszcsontja az internetes videómegosztóknak. Akciódús kisfilmjei elvetemültségről és pihent agyról tanúskodnak, most sincs másképp: szabadidejében megépítette a világ leghosszabb motorját.

A kert végében lapuló Honda Sky 50 robogó volt a donor, először 9,6 méter hosszúra sikeredett, majd az alumínium térhálós vázszerkezetűre átépített gépet vezetve Colin úgy döntött, hogy nem elég hosszú. A 14 méteres változat vezetését már nem közúton, hanem a lincolnshire-i Saltby Airfield reptéren próbálta ki, sikerrel.

Latin érzelmű BMW

2008. október 24., 21:02 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Pablo Gonzales de Chavesnek sem tetszettek azok a motorok, amelyeket készen, a boltban megvásárolhatunk. Sokáig nézelődött, a keresésben hozzácsapódott Carlos Beltran is. A BMW innovatív technikai megoldásai mindkettőjüknek tetszettek, de a gyári kivitel csupán arra volt elég, hogy inspirálja őket. Olyan alaposan belemélyedtek, hogy a végén egy működőképes, gyártásra érett prototípus került ki a kezeik közül: a BMW D1200R.

Új felfüggesztés, új váz és teljes egészében friss, egyedi forma. Pablo designja szenzorok adta mérési eredményeken alapul, egy eredeti R1200R-t hajtottak egy évig versenypályán és közúton. Az adatfeldolgozás után jött a komoly munka, szép lassan megszületett a D1200R. Szabadkézi, majd számítógépes rajzok alapján kialakult a forma. A CAD-es tervezés figyelembe vette a mérési eredményeket, majd a 3D-ben megformált elemeket fémből és karbonból készítették el. A váz alumínium, a felfüggesztés merészen innovatív. A lámpa LED-es, a fék peremre rögzített, a Buelltől származik.

Carlos Beltran mérnöki tudást adott Pablo terveihez - ketten együtt teremtették meg azt a vad és bátor BMW motort, amit sajnos Németországban eddig meg sem mertek álmodni.

Van olyan jó mint a svájci bicska?

2008. október 23., 23:53 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Nem csak az osztrák KTM, hanem a svájci Quantya is elektromos motorral próbálkozik. A Track elnevezésű off-road gépük után most itt van, ami már utcán is engedélyezett: a Strada supermoto leginkább városi használatra alkalmas.

A német TÜV által bevizsgált alkatrészekből készült, és megfelelő világítás is segíti abban, hogy forgalomba helyezhető legyen. A Strada EVO-1 ára 7800 Euró, amiért 70 kilométeres sebességet, 260 milliméteres tárcsaféket, Marzocchi villát és Sachs hátsó rugót kínál. Az össztömeg 95 kg.

Elöl 19-es, hátul 18-as abroncsokon gördül, a kereket láncos szekunder hajtás forgatja. Az akkumulátorokra két évnyi, vagy ezer töltésnyi garanciát vállal a gyártó. A hatótávolság nem ismert, de munkába járásra biztosan ideális a kis Quantya. Vajon Budapesten észrevenné valaki a hangtalan suhanó, filigrán városi motort?

Felvillanyozott KTM

2008. október 22., 00:01 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A KTM nem várt tervről rántotta le a leplet, Mattighofenben egy elektromos endurón dolgoznak. A Zero Emission Bike fedőnevű gép még kísérleti fázisban van, nagyjából két év múlva lesz szériaérett, az elképzelések szerint az ára nem haladja majd meg a hagyományos robbanómotoros KTM-ekét.

A kerékre átvihető teljesítmény megegyezik majd egy közepes erősségű benzinesével. A kísérleti fázisban egy 7 KW erősségű villanymotor került a vázba, a tervek szerint az nem csak offroad felhasználásra lesz elég, hanem ragaszkodva a KTM enduróinál bevált szokásához, utcára is.

Jelenleg nagyjából hatvan perc aktív terepezést bír egy töltéssel, és ugyanennyi időt kér, hogy az akkumulátorok feltöltődjenek. A klasszikus robbanómotorok híveinek nem kell aggódni, természetesen a jófajta durrogós és benzin illatú modellek is megmaradnak.

A fő profilnak tekinthető hagyományos blokkok ellenére az osztrák gyárnak fontos, hogy környezettudatos, a jövőnkért felelősséget vállaló motorokat készítsenek – de mi történik majd, ha nem hallanak meg bennünket az elbambult őzikék?

Nagy hazatérés

2008. október 21., 11:18 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Majdnem tizenöt évnek kellett eltelnie, hogy az amerikai korszak véget érjen: a Norton ismét angol kézbe került. Stuart Garner, a Norton Racing Ltd. tulajdonosa nem csak a márkanevet, hanem egyes modellekét is megkapta, így számíthatunk arra, hogy olyan legendák térnek vissza, mint a Manx, Atlas, Commando és Dominator.

A nyolcvanas évek legendás versenysikerei után a Norton névvel egybefonódtak a bolygódugattyús gépek. A jelenben sem lesz ez másképp, már kész az új wankel-sportmotor. Ezzel már találkozhattak a bennfentesek az angol versenypályákon, többek között Alan Cathcart is tesztelte a 135 kg száraztömegű, 165 lóerős gépet.

Utcára az Egyesült Államokban kifejlesztett soros kéthengeres Commandót szánják, ami ott befektetési hiányosságok miatt nem ért el komoly piaci részesedést. A szerződésbe ennek a café racer jellegű naked bike-nak a tervei és gyártási joga is beletartoznak: ezt a Donington Park melletti 1400 négyzetméteres csarnokban készítik majd.

Azzal, hogy a másik legendás brit márka, a Triumph áthelyezi gyártását Ázsiába, a Norton lehet az egyetlen igazi szigetországbeli motor. Café racerek, brit-twin és wankel fanatikusok figyelem: ismét valami érdekes történik Angliában.

Rossi a temetőben

2008. október 20., 14:25 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Tavullia egy kisváros Rimini mellett, egy ugrásnyira a misanói versenypályától. Itt nevelkedett és él máig Valentino Rossi, a nyolcszoros világbajnok. A lokálpatriotizmusáról híres versenyző ismét megmutatta, hogy szülőhelyéért dobog a szíve: a történelmi értékű temető felújítására 650 ezer eurót adományozott.

A város vezetősége igazán ötletesen köszönte meg a gesztust: az ötven kilométeres sebességhatárt formálisan 46-ra, Vale rajtszámára változtatta. Valljuk be, még jó, hogy Budapest városa nem vezette be Talma tiszteletére a 14-es megengedett tempót – igaz, néha még ennyivel sem lehet haladni ebben a városban.

Budapest-Peking a Pannónia expresszen

2008. október 19., 14:09 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Kép forrása: pannoniaexpedicio.hu

A pekingi olimpiára oldalkocsis Pannónia T5-el utazó magyar motorosok hazatértek. Ahogy arról a Totalbike nyomtatott magazinjában beszámoltunk, a két paksi fiatalember 24000 kilométeres túrára vállalkozott. Október 19.-én, pénteken érkeztek meg a budapesti Hősök terére, ahol ünnepélyesen fogadták az eurázsiai túráról hazatért Treszl Gábort és Magyar Zoltánt, valamint 1967-es gyártású motorjukat.

Szép volt fiúk, gratulálunk.

Talma fenekét bámulták

2008. október 19., 13:12 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Talmácsi pont úgy motorozott Sepangban, ahogy egész évben szeretett volna. Az utolsó előtti 125-ös vb-futamán elhúzott a mezőnytől, majd győzelmével a második helyre jött fel a pontversenyben. 

Gábor a második helyről rajtolt, majd magabiztosan elhúzott. Előnyét a kedvenc, maláj pályáján meg is tartotta, négy másodperccet vert Bradley Smith-re és hetet Simone Corsira. Az előző futamon világbajnokságát bebetonozó Mike Di Meglio csak az ötödik lett.

A verseny után Talmácsi értékelte az idei évadot, és örült, hogy legalább az év végére összeállt motorja, az Aprilia RSA. Szíve szerint a jövő heti valenciai futamra is nyerni menne, így biztosan övé lenne a 2008-as szezon világbajnoki ezüstérme, ez méltó kezdet lenne a jövő évi debütáláshoz a 250-esek között.

A Malajziai GP végeredménye, 125 kcm:

1. Talmácsi Gábor (Aprilia) 43:00.716 perc

2. Bradley Smith (brit, Aprilia) 43:04.132

3. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 43:07.612

Kamasz méret felnőtteknek

2008. október 16., 17:39 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Az Aprilia RSV4-el a Piaggio csoport megmutatta, hogy helye van az igazi Superbike gépek között. Ha elszánják magukat, jövőre a kistestű, négyütemű sportmotorok között is robbanthatnak: a 450-es és 550-es enduróik V-motorját felhasználva elkészülhet az ultrakönnyű versenycsoda, az Aprilia Road Racer.

Roland Sands SuperSingle tanulmánymotorjára ráharaptak Noaléban, és megkérték az egykori amerikai világbajnokot, hogy készítsen kéthengeresükkel egy prototípust. Az eredeti RSD-hez képest minimális változtatásokra volt csak szükség, szemmel láthatólag a futómű módosult RaceTechre, és a két henger miatt a kipufogórendszer egy más hajlításúra.

Ha a RoadRacer az ígéretes kiállás ellenére nem kerülne gyártásba, valószínűleg az RSD programjába akkor is beépülhet. A Totalbike részéről csak remélhetjük, hogy nem tűnik el az a koncepció: szükség van az emberi léptékű, ultrakönnyű sportmotorokra.

Ninják támadása Mogyoródon

2008. október 16., 13:50 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Október 19-én vasárnap kerül sor a 2008-as ZX Kupa sorozat utolsó fordulójára a Hungaroringen. A ZX Kupán két – 636 ccm alatti és 636 ccm feletti - kategóriában nevezhetnek a tulajdonosok. A versenysorozat az amatőr versenyzőknek, Ninja tulajdonosoknak szól - ennek ellenére néhányan egyre jobb, szinte már profi köridőket érnek el.

Akik már megtapasztalták, hogy milyen a pályán menni, tudják: ezt csak a verseny izgalmával lehet fokozni! Akik rajthoz állnak, azok Kawasaki pólót kapnak ajándékba. A nevezési díj a Kawasaki ajándéka, a ZX-eseknek csak a napi licencet és a biztosítási díjat kell kifizetni (2500 + 880 Ft).

9.00 - 9.30 Szabad edzés

11.00 – 11.30 Kötelező időmérő edzés

16.20 - Verseny (10 kör)

110 ezer dollárért, karácsonyra

2008. október 15., 15:26 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A Confederate márka rajongói rosszallóan csóválják fejüket, ha az új C120 Renaissance Fighterre néznek. Amióta a Katrina hurrikán elfújta a gyárat, már semmi sem a régi, mondják, és nem értik, hogy az új modell miért lett ilyen.

Tény, hogy a V2-es blokkra épülő, forradalmi formájú elődök rövidek voltak, arányaik a sci-fi hangulatú sportosságot idézték. JT Nesbitt formaterve ugyanolyan elrugaszkodott, mint a Hellcat vagy a Wraith, de az arányokat sokak gyomra nem veszi be.

Az első villa már ismerős, a Wraith-ten láthattuk, a különbség a szárakba integrált LED-es fényszóró. A gerincváz egyben üzemanyagtartály, ebből nő ki a lehetetlen formájú ülés – idáig minden rendben is volna. Ami az arányokat felborítja, az a túl hosszú hátsó lengővilla és a 240 mm-es hátsó Pirelli abroncs. Az első, 120-as gumi rendben is volna, de a 19” mindenre alkalmas, csak sportos motorozásra nem.

Nesbitt formaterve a kétezer köbcentis blokkal sokkal inkább egy ipari power-cruiser, mint az eddig megszokott világvége-motorok. Erőből nem lesz hiány, de C120 Fighter már sokkal kevésbé harcol: ez sajnos csak egy elnyújtott, extravagáns amcsi izommotor. A márka rajongói leginkább a terjesztés módján döbbentek meg: az új Confederate kizárólag a sznob ajándékkatalógusból, a Neiman Marcus Christmas bookból rendelhető. 110 ezer dollárért, karácsonyra.

Háztáji KTM fejlesztés

2008. október 15., 11:23 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Milyen a jó sportmotor? Könnyű és gyors. Sokaknak nem a célegyenesben való gyorsulás jelenti ezt a gyorsaságot, hanem a kanyar- és átlagsebesség. A motorosok egy része slank és sportos egyhengeresekről álmodik – mióta a Gilera Saturno és a Yamaha SZR 660 a múlté, nem létezik elérhető árú, igazán jó egyhengeres sportmotor.

A supermoto sokaknak nem ad örömöt, és az endurózás is teljesen másról szól. Kim Kronslev nem kötött kompromisszumot, úgy döntött, ha nincs, akkor majd megcsinálja saját magának. A KTM 640 LC4 motorja köré térhálós vázat tervezett, majd pályatesztek során tökéletesítette a beállításokat. Az első változaton WP futómű volt, majd a finomítások után Öhlins került a Kronslev-KTM-re.

Sajnos egyelőre egy darab létezik a motorból, de mindenképpen jó lenne, ha Mattighofenben is felfigyelnének a kivételes konstrukcióra: a bokszban sem a nehézsúly a látványos, hanem a pehelysúlyúak összecsapása.

Trükköznek a zsaruk

2008. október 12., 23:42 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Honnan tudjuk, hogy Németországbán a bűnüldöző szervek létszáma és fizetése elégséges? Onnan, hogy van idejük és kedvük akrobatamutatványokkal szórakozni.

A képen a berlini rendőrség motoros-alakulatának bemutatójából láthatnak részletet.

Fejszámolás

2008. október 12., 23:42 Módosítva: 2009.07.25 21:05

Az Aprilia Shiver sikere után egy egyszerű és olcsó megoldást találtak ki a formatervezők, hogy a 750-es kéthengeres egy újabb szegmensben, a túrázók között is bemutatkozhasson. A GT jelzésű gép egy csinos lámpaidomot kapott, amiben az eddigi alapmodell agresszív, pajzsformájú lámpája pontosan belepasszol. A plexi és az idom pont annyit takar, amennyit kell – a felszerelt alkatrész ellenére a Shiver kecses vonalai megmaradtak.

 

A Guzzi sólyma repül, de költözőmadár?

2008. október 12., 23:27 Módosítva: 2009.07.25 21:05

A motoripar dinoszauruszai hála az égnek nem bírnak kihalni, sőt, évről évre erősebbek: a Moto Guzzi tovább finomítja legendás V-motorját. Az ortodox hívek manapság már nem a hipersport teljesítményt várják az egykor annyira versenyszellemű cégtől – ennek ellenére Mandellóban mindent megtesznek, hogy szezonról szezonra többet hozzanak ki a korlátokkal bíró konstrukcióból.

Jelenleg a Piaggio-csoport tulajdonában levő vállalat a kölni Intermoton bemutatta az 1200 4V Sport modelljét. A Stelvióból már ismert blokk 105 lóerőre képes, ezt a teljesítményt még vonzóbbá teszi a design: benne van a Guzzi klasszikus vadászsólyom hangulata és a modern vonalak is. A Quattrovalvole speciálisan hangolt kipufogót és Brembo Gold Series fékeket kapott a sportosság jegyében. A 320-as tárcsák mellett blokkolásgátlóval is kapható, hisz a nyomatékos, sportos Gran Turismo jelleg mellett a megállás sem mellékes.

A kiálló hengerfejeken túl csak egy dolog mozgatja meg igazán a guzzisok szívét, a speciális versenyfestés – természetesen így is rendelhető az 1200 4V Sport. A kétszelepeshez képest javult a testhelyzet, kényelmesebb tartást ígérnek Mandellóban. A kérdés, hogy városban marad-e tartás, hisz az olasz hírforrások szerint a Piaggio gyár tovább folytatja az aknamunkát. A gyártási folyamataikat centralizálnák, és a nagy hírű, ipari műemlék gyárat pedig csendben felszámolnák – egy múzeummá alakítva azt.

A Honda új kezdete

2008. október 12., 21:53 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A Honda ünnepel: jubileum jubileum hátán. Hatvan évesek a motorjaik, ötven a versenysportjuk és éppen harminc évesek V4-eseik. Új időkről beszélnek, új kezdetet ígértek Kölnben, az Intermot szakvásáron.

A V4-es szív sziluettjét mutató tanulmánymotorjuk a jövő ígérete csupán: az új generációs négyhengeresük még csak tervezőasztalon létezik és steril mérnöki laborok neonfénye alatt. Amíg a szakemberek a tökéletes blokkot fejlesztik, a marketingesek és a formatervezők meghatározzák, hogy mi kell a motorosnak.

Az új gép ereje még ismeretlen, senki sem tudja, hogy hány köbcenti, és hogyan gyorsul – az egyetlen amit a nép láthat, az a tanulmánymotor formája. A Honda tervei szerint a jövőjüket meghatározó gép nagyon közel lesz külsőleg ehhez a látványtervhez, a gyár szerint ez a tanulmány pont annyit mutat, amennyit képesek is megvalósítani. Ha ez a jövő, fel kell tenni a kérdést: önöknek kedves olvasók, tetszik? Szeretnének egy ilyen V4-esen motorozni?

A Michelin távozni kényszerült

2008. október 5., 23:27 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A Michelin kénytelen kivonulni a MotoGP-ből. Az egyetlen gumibeszállító szerepére kiírt tendert negatívan befolyásolt a „Perdrosa-botrány”, amely a szezon közepén robbant ki.

Dani Pedrosa egy nem túl barátságos kirohanásában megvádolta a Michelint, hogy ők a felelősek maga és mások rossz eredményeiért, majd a verseny után a konkurens Bridgestone abroncsaira váltott. A bajnokságot rendező Dorna döntése alapján a kritikus helyzet nem ismétlődhet meg, 2009-ben az egyetlen gumi a Bridgestone lehet.

Nagy levegős szörny

2008. október 5., 23:27 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Sokan siratták a Monstert, mondván, hogy az új, hipermodern változatok már nem az igaziak. A klasszikus levegős L2 Desmo hívei most biztosan a szívükhöz kapnak, egy új, 1100-as Monster erősíti majd 2009-től a szörnycsaládot.

A blokk már ismerős, nem ez az első gép, amiben szerepel. Legfőbb paraméterei a 95 lóerő, két szelep és 70 Nm nyomaték – izgalmas adatok az utcai motorozáshoz. Vannak ugyan erősebb gépek ennél, de a Ducatit ismerve ez kimotorozható lesz a térhálós vázból és a kiváló futóműből. Elöl 43 milliméteres teljesen állítható Showa fejreállított villa, hátul pedig szintén hangolható Sachs rugóstag végzi a csillapítást.

A tartozékok listája szokás szerint hosszú, többek között titán és karbon, ovál vagy kerek keresztmetszetű sportdob dB-szűrővel, választható ülésmagasság, karbon csemegék és rengeteg ruházati kiegészítő kapható majd az új levegős Monsterhez.

Talma nem duplázhatott

2008. október 5., 14:27 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Mike Di Meglio végleg elhúzott, a pontverseny állása alapján immár biztos, hogy 2008-ban ő a világbajnok. Múlt héten Rossinak sikerült időben bebetonoznia első helyét, most a legkisebb, 125-ös kategóriában a francia versenyzőnek.

Végig magabiztosan vezette a viadalt, tizenegy másodperces előnyt kiharcolni ebben a kategóriában nem mindennapi eredmény. A balesetéből még nem teljesen felépült Talmácsi a kilencedik helyről rajtolt, de a második pozíciónál nem tudott feljebb jönni. Bradl és Olivé akkor megelőzte, de Olivé bukása után a harmadik helyett már tartani tudta. Az összesített pontversenyben így a negyedik, de a hat pont, ami a másodiktól elválasztja, könnyen behozható, ha motorja és egészsége az elkövetkező két futamban megengedi.

Vége a szezonnak?

2008. október 4., 17:38 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Tesztvezetéssel és közös motorozással zárja a szezont a Harley-Davidson és a Buell. 2008. október 11-én, szombaton délelőtt 10 órától várják vendégeiket a Bázison, Budapesten a Neszmélyi köz 3.-ban. Az egész napos tesztvezetésen jogosítvánnyal és védőfelszereléssel lehet részt venni.

Gyülekező reggel tízkor, majd délig tesztmotorozás. Utána a Hősök tere felé mindenki megmutathatja, milye van, és hogy a pillanat ne menjen feledésbe, fotózás is lesz. Fél kettőtől ebéd majd búcsúzás: csak néhány hónapot kell kibírni a szezonnyitóig.

Talmácsinak bronz, Rossinak bajnoki cím

2008. szeptember 28., 19:02 Módosítva: 2009.07.25 21:04

Rossz egészségügyi állapotban, kezében csavarokkal és öltésekkel a harmadik helyet szerezte meg a Japán Nagydíjon Talmácsi Gábor. Az első hely Stefan Bradl német versenyzőé, mögötte Mike Di Meglio futott be.

Gábor Motegiben fájdalomcsillapítókkal testében versenyzett, a törött sajkacsontja miatt külön orvosi engedéllyel. A futam leintése után elmondta, hogy féktávokon erős fájdalmai voltak, de a motor kiválóan működött, még ilyen megviselt állapotban is megszerezte vele a harmadik helyet. A jövő heti ausztráliai versenyt az összetett negyedik helyén várja Gábor.

Valentino Rossi már megnyugodhat: három futammal a vége előtt megszerezte nyolcadik világbajnoki címét. 96. GP győzelme volt ez, eddig minden kategóriában nyerni tudott, ahol rajthoz állt. Motegiben pontszámai alapján elég lett volna a harmadik helyen befutnia, de Stoner és Pedrosa előtt ismét őt intették le először a kockás zászlóval.

Egyre mélyebbre megy a Suzuki

2008. szeptember 28., 17:52 Módosítva: 2009.07.25 21:04

A Suzuki tovább kívánja bővíteni a középkategóriát: az új Gladius fantázianevű motorjukat kifejezetten a kezdők számára tervezték. Az SV650 motorja már ismert, a kombinált anyagú váza egy vadonatúj konstrukció. Az alumíniumból öntött patkó a blokkot hátulról öleli körbe, míg a térhálós acélváz a villanyakat tartja majd, ahogy azt az Aprilia Shivernél már láthattuk.

Hagyományos villák, egyszerű és olcsó alkatrészek – részletek, amelyek az árérzékeny kezdők és motorjukat a mindennapi közlekedésben használók számára szimpatikusak lehetnek. ABS opcióként rendelhető, további információkat majd a modell saját oldalán várhatunk a Gladiusról.