Két éve még a pontokért küzdött az Ilmor X3-as, most viszont utcai motorként bukkant fel ismét a GP Motorsport műhely kínálatában, igaz, az eredetinél jóval kisebb teljesítménnyel.
Két spanyol weboldal és egy olasz rádió szerint Jorge Lorenzo megállapodott a Ducati csapattal, és jövőre már náluk fog versenyezni.
Augusztus 14-e és 16-a között rendezték meg Németországban, a Hockenheim Ringen a 24. NitrOlymx gyorsulási versenyt, melyen több mint 600 autó és motor vett részt. Először a verseny történetében idén egy magyar fiatalember is nevezett.
Angliában spanyol gyártmányú motorosbarát szalagkorlátokat helyeztek el, melyeket úgy alakítottak ki, hogy esetleges ütközésnél a lehető legtöbb energiát nyeljék el, illetve megvédjék a motorost attól, hogy közvetlenül a fém oszlopnak ütközzön.
Talmácsi utolsó lett, de így is szerzett pontot, és végre Németh Balázs is pontszerző helyen végzett Brnóban.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság versenyzői háromhetes pihenő után Csehországba érkeztek. A 250 köbcentis kategória pilótái ideális körülmények között, napsütésben vághattak neki a péntek délutáni szabadedzésnek. Pénteken Brünnben (Brno) a spanyol Hector Barbera motorozta a leggyorsabb időt, mögötte a japán Aojama Hirosi és a szintén spanyol Alex Debon végzett.
Ha a gyártóktól kiszivárgott pletykák igazak, akkor a milánói EICMA motorkiállításon több retró divatnak hódoló olasz motorral is találkozhatunk. Az olyan rétegmotorokat gyártó cégek, mint a Moto Guzzi vagy a Beta is belátták, hogy egyre erősebb az igény a stílusos, múltidéző gépekre.
Nem csak a Twin Cam Harley-Davidsonokat frissítették fel, a Sportsterek között is akad változás: újítottak az XR1200-on – X jelölésű változata jövőre feketébe öltözik. Alapját még 2008-ban mutatták be, az izgalmas kéthengeres a legendás dirt track XR750-et hivatott felidézni.
Nem csak a Twin Cam Harley-Davidsonokat frissítették fel, a Sportsterek között is akad változás: újítottak az XR1200-on – X jelölésű változata jövőre feketébe öltözik. Alapját még 2008-ban mutatták be, az izgalmas kéthengeres a legendás dirt track XR750-et hivatott felidézni.
Marvin Musquint a kutya sem ismerte: hirtelen, fényes sikereket aratva robbant be az Motocross MX2 világába. A friss sajtóközlemény szerint a francia NGS Honda csapatnál kezdő 19 éves srác méltó helyre került: a háromoldalú tárgyalások után elhagyta eddigi istállóját és aláírta a Red Bull KTM Factory Racing Team által felkínált szerződést.
Bemutták a 2010-es Buell Blastot. A Harley-Davidson blokkjából készített egyhengeres gépecske forradalmi külsőt kapott: 70 centi oldalhosszúságú kockává változott. Értékesítése is szokatlan lesz – akinek ez kell, valamelyik szemétdombon megtalálja.
A háromhetes nyári szünet után hétvégén a Cseh Nagydíjjal folytatódik a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A 250 köbcentisek számára ez a tizedik állomás a vb-sorozatban. Minden kategória futamai izgalmasnak ígérkeznek, hiszen az 5,403 kilométeres pályán számtalan lehetőség van az előzésre, és a kiélezett párharcok is garantáltak.
Idén a winsconsini Dave Cook, a Cook Custom Choppers vezetője nyerte az AMD motorépítő világbajnokságot. A döntő után elmondta, a legnagyobb álma vált valóra – nem hitte volna, hogy a 21-es kerekeken guruló Ramblert a mezőny legszebbjének választják. A hosszában beépített 550 köbcentis International blokkhoz négyfokozatú BMW R75 váltót illesztett és köréjük múltidéző, de modern alapokat épített.
Az amerikai motoriparra rájár a rúd: nem csak az apró műhelyek, mint az American Ironhorse jelentettek csődöt, hanem az ipari óriás Honda is hazavitte motoros gyártósorát. Kátyús úton döcög az AMA versenysportszakosztálya, olyan csapatok fejezik be, mint a Daytona Racing – ennek tulajdonosa a bejelentést követően motorbalesetben hunyt el. Rossmeyer a legnagyobb amerikai HD kereskedő volt – halála sokakat megrendített. Múlt heti temetése sem volt mentes a bajtól – a halottaskocsit felvezető rendőrmotorosok közül bukott egy hatos csoport.
Múlt héten már beszámoltunk Graziano Rossi tervezett visszatéréséről és Ouroboros nevű dirt track motorjáról. Friss hírek érkeztek: már nem kell találgatni, milyen gépen edz a nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi édesapja.
Próbáltunk már utcai quadot, tudjuk, milyen szórakoztató. A Totalbike által korábban tesztelt, épphogy százlovas GG Quad azonban tompa kés az új francia csodafegyverhez képest. Azt is BMW blokk mozgatta ugyan, de ez a V12-es más ligában játszik: az ismert francia motorépítő, Lazareth járgányának a teljesítménye 350 lóerő.
Legendákat ünnepel a Triumph: 2010-es felszerelés-katalógusukban Marlon Brando és Steve McQueen egykori öltözetéről mintázott motorosdzsekiket mutattak be.
A brit márka történetében mindketten megkerülhetetlenek: Brando A vad (The Wild One) című filmben megteremtette a törvényen kívüli motoros figuráját, McQueen pedig a színészet mellett sikeres versenyző is volt.
Nem minden modelljét frissíti 2010-re a BMW, de számos új színnel teszi kívánatosabbá a már megismert motorjait. Az F 650 GS esetében az eddig legkevésbé értékelt jéghegy ezüstmetál, lángvörös és azúrkékmetál fényezés többé nem elérhető. Helyettük láva narancssárgametál, fehér matt alumínium-metál és biarritzkékmetál választható.
A német IDM Superbike egyik sztárja Jeremy McWilliams. Most a hobbimotorosok is megkaphatják az általa használt versenytechnikát: a KTM százdarabos RC8R McWilliams limitált sorozatot adott ki. A gép alapját a Club Racer sportváltozat képezi, amit kibővítettek egy nagyobb szelepnyitást engedő vezérműtengellyel: a teljesítménye így megegyezik az 1098R Ducatiéval – 180 lóerejével már tényleg méltó versenytársa a sikeres olasz sportgépnek.
A Kawasaki Voyager a világ első iPod kompatibilis motorkerékpárja, adta hírül a gyártó. A VN1700 az első japán gyártmányú, teljes idomos cruiser: a piaci megjelenés alkalmából az első széria vásárlói azonnal egy speciálisan felszerelt modellhez juthatnak.
Megjelent a BMW R 1200 R-hez való Touring Special csomag, amely fedélzeti számítógépet, ülés- és markolatfűtést, új komfortüléseket és csomagtartó rendszert is tartalmaz. Az alapverzióban 800 mm magasságú, 1840 mm terpeszívhosszhoz igazított ülés helyett már kérhető a sudár motorosok igényeinek megfelelően kifejlesztett 830 mm ülésmagasságú és 1860 mm terpeszívhosszhoz igazított ülés is.
Eddig kizárólag fekete színben volt kapható a morcos Yamaha Vmax; ennek vége, 2010-től piros színben is elérhető a 200 lóerős powercruiser. Információink szerint ezt a változatot Európában egyáltalán nem forgalmazzák majd – aki unja az egyhangú sötétséget, annak Amerikából kell megrendelni az 1679 köbcentis V4-est. Könnyű lesz felismerni a szürkeimportban behozott példányokat: ami színes, nem hazai szalonból érkezett.
Liu annak ellenére, hogy hét éves korában elvesztette karjait, igyekszik normális életet élni. Magasfeszültségű áram rázta meg, ezért amputálták jobb és bal kezét – hogy megtanuljon önálló életet élni, a szülei egy helyi cirkusziskolába íratták be.
Két órán belül két motorbaleset történt szerdán a déli órákban Budapesten. Délután háromnegyed kettőkor a Lánchídon a Buda felé tartó sávban összeütközött egy motorkerékpár és egy személyautó. A motorost a mentők kórházba szállították. A hídon a helyszínelés idején csak egy sávban haladt a forgalom.
Kedd este halálos balesetet szenvedett egy motoros Tatabányán. Megtalálásakor már tizenkét órája halott volt. Csak a fűben megcsillanó alkatrészek árulkodtak helyzetéről – állt a rendőrség tájékozatójában.