A rendőrmotorosokat gyakran irigyeljük, ők a közlekedés más dimenziójában járnak. Jó motorokon jól motoroznak, és ha bármi van, máris villan a kék fény. Abba, hogy munkájuknak milyen hátulütői vannak, kevesen gondolunk bele.
Nem csak a KTM, hanem számos motorsport rajongó is gyászol: váratlanul, 65 éves korában a bajorországi Altöttingben rendezett félmaratoni futóversenyen elhunyt Hans Trunkenpolz, az osztrák márka alapítójának fia.
Korábban beszámoltunk a Honda új CB300R-ről, amelyet Brazíliában gyártanak – a kisköbcentis, praktikus motort sokan várják világszerte. A sok potenciális vevőről a Suzuki sem szeretne lemaradni: amint a gyártás előtt kiszivárgott fotók mutatják, ők is készítik a maguk kettőötvenesét.
Nem marad ki a csatából a Suzuki sem: az Aprilia RS125, a CBR125 és a Yamaha YZF R125 mellé ők is elkészítették kamasz sportmotorjukat. A kiszivárgott képeken matricák nélküli, de már feltehetőleg a végleges változat látható – gyári információk alapján a modell már 2010-től kapható lesz Európában.
A milánói CR&S (Cafe Racers and Superbikes) új, megalomániás fejlesztése nem folytatja a megkezdett utat. Néhány éve Vun néven mutatták be máig kapható egyhengeres sportmotorjukat; sokak tiszteletét kivívták a kezes, könnyű és exkluzív géppel.
Az amerikai Montgomery Wards direktmarketing eszközökkel dolgozó kereskedőház, a bútorok és háztartási eszközök mellett már az ötvenes és hatvanas években is forgalmaztak motorkerékpárokat. Riverside márkanéven kisköbcentis európai és japán gépeket árultak: olyan motorokat címkéztek át, mint a Benelli, Lambretta, Mitsubishi és Motobécane.
Az egyik legnépszerűbb modelljük a Mojave volt, amelynek alapját a 360 köbcentis, léghűtéses, huszonnégy lóerős Benelli adta. A könnyű terepezésre alkalmas scrambler formás és valóban sikeres volt – a kínai tulajdonba került Benelli és a Wards a pletykák szerint feléleszti az együttműködést, igaz a Riverside felirat már nem kerül a tankra többé.
Az MZ két év után visszatér, igaz, nem a dicső múltat gondolják tovább. Ne várjunk világverő sportgépet, sem praktikus népmotort, sőt az ezres kéthengeres blokkot sem látjuk viszont: az Emmely EL1 egy kicsi és lassú elektromos robogó.
Amint arról korábban beszámoltunk, jövőre megjelenik a Honda új, 1200 köbcentis V4-es blokkja. Teljesítményéről, formájáról és működéséről még mindig csak találgatások vannak. A rajongók beetetése azonban nem állt meg, itt az első videó, amelyen végre meghallhatjuk az új blokk hangját.
2009-ben a BMW az F 800 R-rel, egy dinamikus roadsterrel egészítette ki soros kettes sorozatát. Könnyű kezelhetőségét jól szemlélteti a négyszeres világ- és Európa bajnok motoros kaszkadőr Chris Pfeiffer, aki már 2007-ben és 2008-ban is az F 800 S speciálisan változatát használta – ez nagyon hasonló a későbbi F 800 R-hez.
Sok motoros gyalogosan sem tudja letagadni hobbiját. Akinek ez a szenvedélye, az apró kiegészítőkkel mutatja, hogy ő bizony képtelen a kétkerekűek nélkül élni. Sajnos vannak olyanok, akiknek ez halálos szenvedély: egy ilyen ember sírja látható a képen. Ugyan a márványra csavart törött motor nevelési célzattal hatásosabb lenne, mint ez a kőből faragott, de így sem hagy kétségét, hogy mi volt a halál oka.
Aki életnagyságú traktorral állítana emléket, ne keressen lázasan egy szobrászt: Kínában kapható traktor formájú kőszobor, mezőgazdaságból élők megrendelhetik kertbe, sírkertbe egyaránt.
Nem született meglepetés az Indianapolisi Nagydíjon, Talmácsi Gábor a tizennegyedik, utolsó helyen ért célba. A nyertes Jorge Lorenzo lett, mögötte De Angelisé az ezüst – Rossi bukott, visszajött, majd kiállt.
Kényelmetlen és dögnehéz, de nincs aki ne figyelne oda a Dodge Viper V10-ese köré épített szörnyetegre.
Valentino Rossi csapattársa, és jelenleg egyetlen igazán komoly kihívója, a MotoGP bajnokságban második helyen álló Jorge Lorenzo még egy évet aláírt a Fiat-Yamaha csapatnál.
2010-től már nem Japánban készülnek a Kawasaki közepes és nagy motorkerékpárjai, hanem a szegényebb távol-keleti országban, ahol jóval kedvezőbbek a munkabérek.
Az olasz gyár tervezői az utolsó simításokat végzik a Granpasso aszfaltra optimalizált testvérén, így a következő szezonra már biztosan elérhető lesz az új gép.
Na nem elképesztően modern mortorjaival, olyanjuk még mindig nincs, inkább csak névleg, a Red Octoberrel, egy különleges fényezésű oldalkocsissal.
Dízelmoraj veri fel a csendet, fütyül a turbó, röpködnek a sárrögök szanaszét: megkezdődött a munka a leendő Balatonring 196 hektáros területén. A földmunkákkal és a terület rendezésével kezd a spanyol beruházó. A Sedesa csoport Sávolynál több, mint 90 millió eurós (több mint húszmilliárd forint) beruházással építi a MotoGP-pályát. A Balatonring építésének első fázisában mintegy 40 munkagép végzi majd a földmunkákat, napi 10 ezer köbméter földet megmozgatva. Az első magyar Moto GP-futamot jövő szeptemberre tervezik a pályán. Úgy legyen, mi ott leszünk.
Két éve még a pontokért küzdött az Ilmor X3-as, most viszont utcai motorként bukkant fel ismét a GP Motorsport műhely kínálatában, igaz, az eredetinél jóval kisebb teljesítménnyel.
Két spanyol weboldal és egy olasz rádió szerint Jorge Lorenzo megállapodott a Ducati csapattal, és jövőre már náluk fog versenyezni.
Augusztus 14-e és 16-a között rendezték meg Németországban, a Hockenheim Ringen a 24. NitrOlymx gyorsulási versenyt, melyen több mint 600 autó és motor vett részt. Először a verseny történetében idén egy magyar fiatalember is nevezett.
Angliában spanyol gyártmányú motorosbarát szalagkorlátokat helyeztek el, melyeket úgy alakítottak ki, hogy esetleges ütközésnél a lehető legtöbb energiát nyeljék el, illetve megvédjék a motorost attól, hogy közvetlenül a fém oszlopnak ütközzön.
Talmácsi utolsó lett, de így is szerzett pontot, és végre Németh Balázs is pontszerző helyen végzett Brnóban.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság versenyzői háromhetes pihenő után Csehországba érkeztek. A 250 köbcentis kategória pilótái ideális körülmények között, napsütésben vághattak neki a péntek délutáni szabadedzésnek. Pénteken Brünnben (Brno) a spanyol Hector Barbera motorozta a leggyorsabb időt, mögötte a japán Aojama Hirosi és a szintén spanyol Alex Debon végzett.
Ha a gyártóktól kiszivárgott pletykák igazak, akkor a milánói EICMA motorkiállításon több retró divatnak hódoló olasz motorral is találkozhatunk. Az olyan rétegmotorokat gyártó cégek, mint a Moto Guzzi vagy a Beta is belátták, hogy egyre erősebb az igény a stílusos, múltidéző gépekre.
Nem csak a Twin Cam Harley-Davidsonokat frissítették fel, a Sportsterek között is akad változás: újítottak az XR1200-on – X jelölésű változata jövőre feketébe öltözik. Alapját még 2008-ban mutatták be, az izgalmas kéthengeres a legendás dirt track XR750-et hivatott felidézni.