A Kawasaki gondol a kezdőkre: két új modelljük a kamaszok álma lehet. A KLX 125 és a D-TRACKER 125 egyszerű konstrukciók – filigrán vázukba léghűtéses, egyhengeres motor került.
Tragikus hír a kéthengeres motorok szerelmeseinek: felszámolásért folyamodott a Moto Morini – az egyik legizgalmasabbnak tartott olasz motorgyár csődbe jutott. Habár a termelés még nem állt teljesen le, a helyzet súlyos.
Most már biztos, hogy nem kacsa: a Ducati hivatalosan is bemutatta a Hypermotard 796-ot. Akinek az 1100-as túl agresszív és drága volt, bátran szemezzen a hófehér szépséggel: könnyebb, békésebb, de ugyanolyan szép, mint idősebb testvére.
Egy évvel a Aprilia RSV4 Factory bemutatója után máris itt az utód: olcsóbb, hétköznapibb és talán szebb is kicsit. Sokan a meztelen verziót várták, amit még pár hétig takargat a gyár – a RSV4R kevés spekulánsnak jutott eszébe.
A válság ellenére lendületben van a VW konszern: miután bekebelezték a Porschét, újabb nagy terveket dédelgetnek. Ferdinand Piechnek, a felügyelőbizottság elnökének frankfurti kijelentése alapján valószínűnek tűnik, hogy a MAN teherautógyár és a Suzuki az újabb áldozat.
Nyugat Ázsia és India az új célpiac – a Yamaha legfrissebb bejelentése szerint a stagnáló európai, amerikai és japán piac mellé új, eddig még ki nem aknázott területeken szeretnék megvetni lábukat.
A Milánóban bemutatásra kerülő 2010-es BMW R1200GS új hengerfejet kap, állítják a terjengő iparági pletykák. A németországi Spandauban tevékenykedő mérnökök közös nevezőre hozták a HP2 blokkot a konzervatívnak számító túraenduróval – a csúcs-bokszerhez kifejlesztett technika beköltözik a hétköznapi kiadásba.
Valentino Rossi mosolya nem őszinte: a nyolcszoros világbajnok nem szívesen válik meg 2,55 millió eurójától. A 700 millió forintnyi tartozást könyvelőirodája követeli: a sikeres munkájuk után nyújtották be a számlát.
Nem marad meztelen a Suzuki Bandit, a 2010-es modell idomkészlettel is megvásárolható lesz. A sportos ruha ellenére a lényeg nem változik: acélcsövekből kialakított vázával és nyomatékos blokkjával az 1250FA alkalmas a mindennapi használatra .
Az Ural leginkább oldalkocsis motorjairól ismert. A legenda szerint a szovjet állam nyomására ragaszkodtak a lomha konstrukcióhoz: nem akarták, hogy a civilek gyorsabbak legyenek a rendőröknél. Hogy a történet igaz-e? Nem tudni – egy biztos, szólóban használt gépeik alapját mindig is a türelmet igénylő „fogatosak” adták.
A divathullám tetején ügyesen sikló Orange County Choppers ismét hallat magáról: a Siemensnek gyártott villanymotorral hajtott gép után elkészítik a világ első hibrid chopperét. Szándékukat feltehetőleg nem a környezettudatosság vezérli, hanem idősebbik Paul Teutul kiváló marketingérzéke – a Schneider Electric felkérésére nem mondhattak nemet.
A Honda idén ünnepelte ötvenedik, jubileumi részvételét a világ legnehezebb közúti versenyén, a man-szigeti Tourist Trophy-n. Az idei győztes a bámulatosan motorozó Ian Hutchinson lett – az ő tiszteletére a különleges kivitelű CBR600RR jelent meg.
A Ducati belátta végre, hogy nem csak a szemérmetlenül drága motoroknak van piaca: a duzzogva tartott 696 Monster mellé egy újabb középkategóriás modell érkezik: a Hypermotard 796.
Egyre biztosabbnak látszik, hogy jövőre Európába is megérkezik a Brazíliában gyártott Honda CB300R, az ideális tanulómotor. Korábban már szivárogtak ki fotók a fejlesztés alatt levő motorról, de a manausi lesifotósok nem pihentek: megérkeztek az első fotók a mindkét keréken tárcsafékkel és ABS-szel felszerelt változatról.
Komoly bajban a Harley-Davidson – a felhalmozódott készletek és a gazdasági nehézségek miatt ideiglenesen bezár a Winconsin államban található east troy-i Buell üzem. A rendkívüli megszorítás október 30. és január 4. között lesz érvényben.
A közelmúltban bemutattuk a BMW F 800 R Chris Pfeifferről elnevezett kiadását. A névadó háromszoros világbajnok stuntlegenda a maga módján ünnepelte meg az új modellt: felmotorozott a Négy Hengerre, a híres müncheni BMW székház tetejére.
Napról napra több információ lát napvilágot a Honda régen várt V4-es újdonságáról. A múlt héten ismertetett duplakuplungos váltó után most a blokkról szivárogtattak ki híreket. Már most biztos, hogy a VFR1200 nem lesz tucatmotor – megoldásai meghatározzák a következő évtized fejlesztési irányát.
A Bandit vagány meztelen motornak indult, de hamar a túrázók kedvence lett. Az 1995-ben megjelent első széria levegő-olajhűtéses blokkját tizenegy év után leváltotta a vízhűtéses, 1255 köbcentis utód: a GSX-R sportmotorból származó soros négyes nem tudta teljesíteni az EURO3 normát.
A Yamaha sportmotorjai az idei év sztárjai: a MotoGP-ben és a Superbike világbajnokságon is dicsőségesen forog a keresztsíkú főtengely. Nem titkolják örömüket, és a vásárlókkal is megosztják – megjelent az R1 limitált kiadású változata.
Veszélyben a francia motorgyártás: a Voxan hivatalosan is csődvédelmet kért az államtól. Gondjaik nem újkeletűek, 1995-ös alapítása óta az issoire-i gyár folyamatosan anyagi nehézségekkel küzdött.
A Yamaha nem gondol az európai motorosokra: új túracirkálójukat egyelőre csak az amerikai piacra szánják. Stratoliner néven mutatják be az 1900-as Midnight Star fejidommal és kemény kofferekkel kiegészített változatát, amellyel a népszerű Harley-Davidson Street Glide-tól csábítanának el vevőket.
Ifj. Dobor Sándor nyerte a Magyar Köztársaság Nemzetközi Trial Bajnokságát. A fiatal tehetség a szakág nagy öregjét, Szelei Ferencet megelőzve szerezte meg a hazai triálsport első hivatalos bajnoki címét. A szezon során végig nagyszerű teljesítményt nyújtott, nyolc győzelmet aratott és kétszer végzett a dobogó második fokán.
Most már nem tagadhatják tovább: lesifotók bukkantak fel a legkisebb MV Agustáról. A 675 köbcentis, háromhengeres sportmotort már régóta fejlesztik, hisz ez idáig nem volt igazi olasz konkurenciája sem a japán középkategóriásoknak, sem a sikeres angol Triumph-nak. A cég zsenije, a formatervező Tamburini ugyan távozott a cégtől, de a fejlesztés nem állt meg: a cél egy kezdőknek és hölgyeknek is eladható, könnyen kezelhető sportgép.
Várakozás és spekuláció előzte meg a 2010-es Yamaha YZ450F megjelenését – a fordított hengerrel épített gép már ránézésre is különleges. A hatvanas-hetvenes években már készítettek ilyen versenymotorokat, de igazán egyik sem vált be: most javítva, újratervezve és kiegészítve tér vissza a konstrukció.