A tegnapi Assen Moto GP nagydíj keretében a FIM és a Dorna hivatalosan is nyilvánosságra hozta a GP250 változásaival kapcsolatos terveiket. 2011-től megszűnik a negyedliteres kétüteműek versenye, helyette a 600 köbcentis négyüteműek jelentik majd a belépőt a királykategóriába.
A motorok maximum négy hengeresek lehetnek, de ezen kívül is számos, szűkítő jellegű szabály lesz érvényben. A döntés előtt többen, például a KTM is, aggodalmukat fejezték ki, hogy a jelenleg is működő Superstock 600 verseny veszti el értelmét a túl nagy hasonlóság miatt. A nagy japán gyárak számára viszont pozitív a döntés, utcai 600-as motorjaikat kedvezően érinti majd a versenyek marketinghatása, és a GP motorjaikon tesztelt technika is kisebb változtatásokkal kerülhet be közúti gépeikbe.
A hollandiai Assenben rendezett GP futamon a tavalyi világbajnokunk végre a dobogó csúcsára állhatott. A Team Aspar versenyzője megmutatta, hogy nem véletlen volt tavalyi sikere, szenzációs versenyzéssel, megérdemelten hozta el a győzelemért járó kupát.
Eső miatt a tizenharmadik körben a futamot leállították. Nem tartott sokáig a szünet, hamar elállt az eső. A szabályok értelmében ötkörös sprintversennyel döntötték el a végeredményt. Talma jól rajtolt, az első három kör után már dobogós helyekért harcolt. Az első helyen motorozó Rabat hibázott, ezt használta ki Gábor, és az utolsó előtti kanyarban az élre állt. A dobogó második fokára Olive, a harmadikra Corsi lépett fel. Talmácsi Gábor a világbajnoki pontversenyben 93 pontjával a negyedik helyre jött fel.
Versenyre készen: a 2009-es offroad modellek fejlesztésénél a "Ready to race" szlogen jegyében a sportosság állt első helyen. Terveik szerint az új modellpaletta bebetonozza a KTM vezető szerepét a sportcélú motorgyártók között.
A 250 SX-F és 450 SX-F eredményei a motocross világbajnokságon kimagaslóak. A részletek iránti figyelem mutatja a KTM elkötelezettségét. Az MX-modellpaletta összes tagján változott a futómű, a motor, a megjelenés és az ergonómia. A 2009-es KTM EXC-k között bárki szemezgethet, akár nemzetközi versenyzésre alkalmas csúcsváltozatot, akár szabadidős gépet keres.
A 2009-es EXC újdonsága a 400 EXC. Az erő és a kezelhetőség ideális keverékét nyújtja. Karakterisztikája kezdők számára is könnyen vezethetővé teszi, miközben irányíthatósága elsőrangú. Az SOHC blokk lökete kisebb, vezérlési ideje és gyújtásgörbéje más, mint nagyobb testvéreié. Ennek köszönhetően teljesítményleadása finom, kevésbé fárasztja a pilótát.
Az egyhengeres vezérműtengelye, amely egyben a karterszellőzésben olajleválasztó szerepet is játszik, négy szelepet mozgat: a szívóoldaliak titánból készültek. Automata dekompresszorral szerelték a KTM-et, ez megkönnyíti az indítást. Hidraulikus tengelykapcsoló található benne, és a szelepállítást egyszerűsítő, ferde, magnéziumötvözetből öntött szelepfedél. Az új blokk ultrakönnyű vázba került, így a 400 EXC bármilyen terepen és versenyen ideális megoldás.
A dobogón a két kiskorú, Redding és a szintén 15 éves Marquez sem pezsgőzött, A második helyezett Di Meglio locsolta le őket, és adta át a palackot, hogy azt felrázva ők is spriccelhessenek.
Június 29-én, vasárnap kerül megrendezésre az év legnagyobb Suzukis eseménye, a 4. Suzuki Családi Autós-Motoros Találkozó, azaz SUCSAMOTA. Helyszín a Hungaroring, a látogatókat délelőtt 9-től este 6 óráig várják az ingyenes családi napra.
Program:
• Tesztmotorozási lehetőség
• Suzuki GSX-R Kupa
• Suzuki Swift Kupa
• Besenyei Péter műrepülő világbajnok bemutatója
• Streetfighter bemutató
• Ügyességi teszt a Magyar Autóklub Mobil Vezetéstechnikai Tanpályáján
• Quadozási és terepjáró tesztelési lehetőség az Adventure Parkban
• Gokartozási lehetőség gyermekeknek és felnőtteknek
• Autó szimulátorok
A pálya mellett színpadi program és koncertek, az unatkozó hölgyeknek kozmetikai és asztrológiai tanácsadás, a gyereknek légvárak és ródeóbika biztosítja a felhőtlen szórakozást. A „már megint motorozni mész“ kezdetű viták helyett ez egy egészséges kompromisszumnak tűnik, ne hagyja otthon a családját.
Most, hogy az MZ gyárat bezárták, a Pannóniáét meg fel sem építették, érdemes körülnézni az egykori szocialista márkák között. A Jawa nevet kismotorjaira legálisan felhasználó cseh Moto Scoot cég már két éve sikeresen gyártja az egykori híres Pionýr utódját. A csehek által tervezett és Kínában gyártott kismotor érdekes színfoltja a motorpiacnak.
Az egykori „Pincsi” formáját sikeresen továbbvivő 555-ös modell egy érdekes különkiadást kapott. A Jawa Pionýr Black Death ugyan nem kerül sorozatgyártásba, de komoly erődemonstrációja a cseh anyacégnek. A motor 140 köbcentis, a szelepvezérlés Takagawa DOHC. A megnövekedett terhelés miatt olajhűtőt és nagyobb teherbírású villákat is kapott. Mivel a végsebessége 150 km/h, a fékeket sem hagyták érintetlenül, elől-hátul tárcsákba harapó pofák lassítják a kis méregzsákot. A teljesítménye 25 lóerő, amelyet 14000-es fordulaton ad le. A kipufogógázok szabad áramlását lamellás Supertrapp kipufogó szolgálja.
Kinek kéne egy ilyen? Ki az, aki csak a fekete cicát blokkolná?
Az új Pannónia, ha csendben is, de fejlődik. A Devils Motor Show-n bemutatott kínos makett után itt egy váz, amelyet ugyan nem vertek nagydobra, de egy szemfüles olvasónk az Industria szakkiállításon mégis lefotózta.
A Solid4D Kft. standján kiállított bölcsőváz, tank és oldalpanelek egy klasszikus formájú egyhengerest vetítenek elő, amit optikailag emel a valódi bőrből varrt ülés. Sajnos a blokk még csak makett, de remélhetőleg előbb utóbb azt is megismerhetjük a valódi fémtestet.
Az előtérben Treszl Gábor és Magyar Zoltán T5-ös oldalkocsisa látható, amellyel a két fiatal paksi mérnök elindul a pekingi olimpiára. Nekik a Totalbike nevében jó utat kivánunk!
Kedves paparazzi hajlamú olvasóink! Akinek bármi kapcsolata van az új Pannóniával, leírást, infót, fotót vagy videót tud nekünk küldeni, kérjük ne habozzon. Osszák meg az újdonságra kiéhezett olvasókkal, hogy mi a helyzet a Pannóniával.
Köszönjük Terplán Sándornak a fotókat és a fülest.
Bradl, Terol és Olive voltak Talmácsi fő ellenfelei a négyesben. A versenyzők csatájába beleszólt az időjárás, a tizenhatodik körben eső miatt a versenyt a rendezők félbeszakították.
Gumicsere után a verseny folytatódott. Az óvatosság volt a jellemző, ennek ellenére már rögtön az újraindítás után az élre állt Rabat bukott. Gábor kihasználva a lehetőséget átvette a vezetést. Sajnos nem örülhettünk sokáig a kecsegtető pozíciónak, mert a célegyenesbe vezető kanyarban Talmácsi elbukott. Azonnal felugorva folytatta a versenyt, de csak a 21. helyen tudott bekapcsolódni a viadalba.
Di Meglio, Smith és Terol léphetett a dobogóra, Talmácsi Gábor balszerencsés módon a 14. lett.
1 M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport 10'08.574