A MotoGP technikai szabályzata 2012-ben változik: visszaemelik 1000 köbcentire a királykategória motorjainak maximális lökettérfogatát. A legutóbbi ilyen módosítás 2007-ben történt, amikor 1000-ről 800 köbcentire csökkentették a volument.
Megállíthatatlanul jön a Horex. Az új modellt jól felépített, tudatos marketingprogrammal építették be a köztudatba: először csak a márka felélesztéséről híreztek, majd jött a számítógéppel megtervezett tanulmány, végül a megépítettmotor hangjáról is kiposztoltak egy videót. Most értek el ahhoz a lélektanilag fontos fázishoz, amikor a prototípust el tudják vinni egy versenypályára, és ki tudják tépni a belét – az így nyert adatok felhasználásával építik meg a végleges verziót.
A Suzuki üzemanyagcellás Burgman robogója – a hasonló járművek között elsőként – megkapta a teljes körű uniós jármű-típusengedélyt.
Az Európai Unióban mindazon modelleknek, melyek nem rendelkeznek ún. „teljes körű jármű-típusengedéllyel”, nemzeti típusengedélyt kell kérniük minden egyes olyan tagállamban, ahol forgalomba kerülnek. Uniós jármű-típusengedély birtokában a modell az összes tagállamban forgalmazható.
Megszüntette a nyomozást a Tatabányai Városi Ügyészség a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság két civil alkalmazottja ellen: álláspontjuk szerint nem bizonyítható, hogy a gépjárművekkel foglalkozó munkatársaknak közük volt T. Zsolt motoros járőr szolgálat közbeni halálos balesetéhez.
Valentino Rossi az egy héttel ezelőtti Ducati-MotoGP estén vetette fel először nyilvánosan a superbike-os szereplés lehetőségét, amit azóta többen is megerősítettek. Ha igaz a vízió, az olasz szupersztár a WSBK-ban, Ducatival fejezné be sportkarrierjét.
Mindössze néhány nappal ezelőtt mutattuk be az amerikai álmot, mostanra már promóciós videók keringenek róla a neten. A Motus menetdinamikájával a sportos túrázókat, a 30 ezer dolláros vételárral az alsóközéposztálytól gazdagabbakat akarja megszólítani a cég.
A BMW azon kevés motorgyárak egyike, akik képesek voltak eladásaik növelésére – az általános motorvásárlási kedv szempontjából amúgy meglehetősen rozoga – 2010-es szezonban. Az idei számok alapján a németek továbbra is felfelé haladnak.
Többször utaltak már rá, lassan biztosra vehetjük: a Ducati a 2011-es szezon kihagyása után 2012-ben újra gyári támogatású csapatot indít a Superbike világbajnokságban. Az idei visszavonulásra logikus magyarázat lenne a Rossi-féle MotoGP projekt – és annak minden anyagi és emberi vonzata –, azonban Gabirele Del Torchio vezérigazgató szerint egészen máshonnan fúj a szél: a 1198 elérte a határait, érdemben nem fejleszthető tovább, 2011-ben esélytelenül indultak volna – mondja. Sokkal fontosabb most, hogy a 2012-es teljesen új 1200 köbcentis szupersportmotor – amit csak Superquadrata néven emlegetnek – ütőképes legyen. Az idei évből kimenekített erőforrásokból most gőzerővel építik azt a bizonyos versenymotort.
Az extravagáns Moto2-es vázairól ismert Bottpower az utcai motorosokat szólítaná meg: legújabb koncepciójuk a Buell XB modelljeire alapul. A jellegzetes amerikai váz helyett karcsúbb konstrukciót tervezett a spanyol cég, míg a kerekek, a futómű, a fékek és a léghűtéses V2-es megmaradna.
A közelmúltban beszámoltunk az egykori MZ-s szakemberek által létrehozott ZP márkáról: közleményük szerint az új zschopaui motorkerékpár végleges változata 2012 elején kerül bemutatásra. A retró hangulatú terepmotor nem a versenyzőknek szól, hanem azoknak a hobbimotorosoknak, akik szeretik a modern versenymotorok erejét, de hiányolják a régiek stílusát.
Szorít a spanyolcsizma: előbb a Yamaha döntött a Palau-solit i Plegamans-i üzem bezárása mellett, most a Piaggio vet véget a Derbi katalóniai gyártásának: a martorelles-i gépsorokat Olaszországba szeretnék átszállítani.
Claudio Domenicali ügyvezető igazgatónak vagy Gabriele Del Torchio vezérigazgatónak van igaza? Az egyik szerint lesz Ducati robogó, a másik még mindig tagadja – amíg az urak eldöntik, hogy mit akarnak, köztes megoldásnak itt a Multistrada 1200 speciális változata.
India lendületbe jött: a sokak által lenézett Royal Enfield sikert sikerre halmoz. A vevők rendkívül jól fogadták a modellváltáskor bemutatott régies külsejű befecskendezős modelljüket – a megnövekedett piaci igény terjeszkedésre ösztönzi az egykor angol, ám évtizedek óta Chennaiban működő márkát.
Az LCR Honda csapat gyönyörű környezetet választott MotoGP gépe bemutatásához: karneváli forgatagban, a velencei kaszinóba állították be Toni Elias motorját. Akik csinos nőkre számítottak, nem csalódtak: a Playboy, mint főszponzor, mindent megtett a látványért.
Az amerikaiak elkészültek, a Motus beszáll az üzleti harcba. Korábban már beszámoltunk a tervezés és a próbapados tesztelés fázisairól, most megérkeztek az első képek az ünnepélyes bemutatóról is.
Nem kell sok fantázia ahhoz, hogy a Yamaha pompás soros kettes ezerkettesébe belelássunk egy sokkal izgalmasabb motorkerékpárt. Már a Super Ténéré tesztjekor felmerült bennünk, hogy milyen izgalmas utcai gépet lehetne kialakítani ebből a konstrukcióból – úgy tűnik, a Yamaha mérnökei is gondoltak erre: az ágazati suttogások szerint ezen a képen a TRX 1200-as szabadalmi rajza látható.
Ugyan az első teszteken a Honda mindenkit lenyomott, az olaszok mégsem csüggednek: a bolognai Ducati MotoGP Night-on ma mutatják be a két különleges fényezésű Monsterjüket.
Jó időben reménykednek a Budapest Motor Fesztivál szervezői: a Hungexpó területén március 11–13. között minden a motorokról szól majd.
Korábban már próbálkozott egy sajátos gép gyártásával, de gazdasági okokból felfüggesztette tevékenységét Umberto Borile. 2011 a visszatérés éve, hisz Alberto Bassival új alapokra helyezték a manufaktúrát, így megvalósulhat álma, a kisszériás, múltidéző motorok gyártása.
Néhányan a csődöt próbálják elkerülni, mások pedig nem törődve a válsággal, éppen valami újat próbálnak teremteni. Így cselekszik a norvég John Tangerås is: nem csak számítógéppel huszárkodik, hanem valóban küzd azért, hogy motorja, a Tangerås Verksted & Støperi T900 az utcára kerülhessen.
Hoppá: most már hivatalosan is megerősítették, hogy a Ducati robogóval készül meglepni a piacot. Az olasz Motosprint magazinban Claudio Domenicali ügyvezető igazgató elkottyantotta, hogy a terepképes scrambler mellett sportos városi közlekedővel is készülnek.
Az Aprilia utána eredt a többieknek: megirigyelve a Ducati Multistrada sikerét, úgy tűnik, hosszú várakozás után kiadják az 1200-es Tuareget. Az operettenduró az 1200 köbcentis Dorsoduro felöltöztetett és picit megemelt változata; a kémfotón látható motor feltehetőleg év végén, a milánói motorkiállításon mutatkozik majd be.
A Jotagas neve ismerős lehet a tengeri teherhajózás kedvelőinek, de 2011-től már nem csak a hajóskapitányoknak kell figyelni a cégre: a spanyol cég JTG néven kiadja a 24 hónapja fejlesztett motorkerékpárját. A korábbi pletykákat megerősítette a gyár: áprilisra érkezik a két rendkívül könnyű gép.
Neves sportolók közreműködésével lakossági kezdeményezés indult Svájcban a több mint 50 éve betiltott motor- és autóversenyek visszaállítására. Thomas Lüthi, a motorosok 125 kcm-es kategóriájának 2005-ös világbajnoka és Neel Jani, a Le Mans-i 24 órás autóverseny korábbi résztvevője hétfőn átnyújtották Bernben a szövetségi kancelláriának a petíciót, amelyet 71400-an írtak alá.
Megszületett a döntés: Talmácsi az idei világbajnokságon nem áll rajthoz. Mint ismeretes, aláírt szerződése volt a spanyol Jack&Jones by A. Banderas csapathoz, azonban decemberben az alakulat visszalépett az indulástól és a magyar versenyző csapat nélkül maradt. Már a bejelentés napján elkezdett dolgozni a megoldáson és több ajánlatot is kapott, melyekben elsősorban az anyagi feltételek domináltak.