Akik arra tippeltek, hogy az olasz CR&S manufaktúra gyorsan tönkremegy a méregdrága Duu modell kiadása után, tévedtek. Úgy tűnik, a luxusra mindig van igény, ezt a vásárlói kört nem érintette a válság. A milánói cég büszkén jelentette közleményében: a 2011-re tervezett 130 darab motorkerékpár elkelt.
A kaliforniaiak kínosan ügyelnek a halk és környezetkímélő járművekre – minden új típust alaposan megvizsgálnak, enélkül nem lehetséges a forgalomba helyezés. Hivatalnokaik ezúttal nem tudták tartani a szájukat, hisz a sikeres vizsga után kiszivárgott tőlük az információ: a Ducati 2012-re kiadja a Multistrada Corsét, amely felszereltségében az S modell fölött áll.
James Stewart, a huszonöt éves motokrossz-legenda furcsa szórakozás közben bukott le a héten: megkülönböztető jelzéssel állított meg egy előtte haladó autót, és rendőrnek adta ki magát.
Újra felröppentek a pletykák: a BMW-t a MotoGP-be tart. A németeket legutóbb a Moto2-es csapatoknak versenyvázat fejlesztő Suterrel hozták hírbe: az akkori találgatások szerint az S1000RR felpumpált motorját szerelték volna egy kompetitív gerincbe, de a projektről szóló igen gazdag információáramlás 2010 kezdetén szinte egyik pillanatról a másikra megszakadt.
Véget ér a gülüszemű, lázas ifjúság: a nagy testvér mintájára a 2012-es Triumph Street Triple megkapta a nem különösen izgalmas cicaszemet – a krómozott kerek lámpa, mint a kilencvenes évek legendás streetfighter stílusjegye, végleg eltűnik az angol motorokról.
Kell ez nekünk? A Honda biztonsági övet fejleszt a motorkerékpárra. Sajnos ez nem csak rossz pletyka, hiszen a nyilvános szabadalmi rajzok után nem tagadhatják le a munkát. A biztonságos motorozás eddig is a legfontosabb célkitűzéseik közé tartozott: a folyamatosan fejlesztett blokkolásgátlók és a légzsák után nem is meglepő ez az újdonság.
Új elnököt kapott az ACEM, az Európai Motoripari Szövetség. A feladatot 2007 óta a KTM vezetője, Stefan Pierer látta el, utódjául Hendrik von Kuenheimot választották a brüsszeli székhelyű szervezet március 23-i ülésén.
A KTM egyre jobb videókkal kedveskedik. Tudják, mit csinálnak: a motorosok a fotelből nézik a képsorokat, de a látvány sokakat arra ösztönöz, hogy maguk is kiguruljanak a dombok közé, és megismételjék, amit a tehetséges versenyzők bemutatnak.
Dögös akciómodelleket mutatott be a Kawasaki. A Ninja család sportosabb lett, a Performance csomag egyedibbé teszi a két izommotort: a ZZR1400 és a Ninja ZX-6R kifejezetten vonzó a színezett versenyplexivel és üléstakaróval. Kétféle, karbon vagy titán Akrapovič kipufogó választható hozzájuk.
E heti kedvenc őrültünk Nils Ferber. A hamburgi egyetemista bámulatos motort épített az Ars Electronica fesztiválra – szeme előtt nem a bőrrojtos trike-ok vagy a fürge városi háromkerekű robogók voltak. Saját elektromos gépe egészen más – leginkább egy keresztre feszített imádkozó sáskára emlékeztet.
Az év végéig visszatérhet a Moto Morini. Na jó, fojtsuk el kacajunkat, és lássuk a teleregény újabb epizódját: ki vetett éppen szemet a nagy múltú olasz márkára? Bleiner Thomas és Gianni Farnedi nem csak az újjáélesztésen dolgozik, hanem gazdaságos és környezetkímélő termelést vizionál.
Ugyan a BMW sokáig hivatalosan is tagadta, hogy robogót építenének, de az év végén bemutatott Concept C sokkal érettebb ötletnek tűnt egy kósza tanulmánynál. Az ágazati pletykák már korábban is valószínűsítették, hogy a Rotaxnál kéthengeres, 650-es, automata váltóst motort fejlesztenek a BMW részére, de konkrét információk nem láttak napvilágot.
A motorkerékpáros szezon kezdetére a Motul teljesen új motorkerékpár karbantartó termékekkel jelentkezett, melyek kiegészülnek a ruházatot gondozó szerekkel. A kenőanyagok terén évtizedes tapasztalatokkal rendelkező gyártó 24 tagból álló ápolószercsaládja öt alkalmazási csoportra osztható.
A közelmúltban beszámoltunk a Müller Zsolt, vagyis Müce által épített Simson amerikai sikeréről. A Dania Beach-i veterán kiállítás aranyérme egyben belépőt is jelentett a Boca Raton Concours d' Elegance-ra – ez Egyesült Államok egyik legrangosabb autós-motoros szépségversenye.
A szombati időmérő edzés is a Stoner-Pedrosa páros fölényét hozta. Félelmetesen gyorsan, már-már más dimenzióban motoroznak a fiúk, a harmadik Lorenzo Stonertől bő nyolctizedet, Pedrosától hatot kap – rettenetesen sok, még akkor is, ha Lorenzóék szerint a versenytempóban közel sincs ekkora különbség.
A Prague Post szerint veszélybe került a csehországi MotoGP futamok jövője. A pálya üzemeltetői komoly anyagi gondokkal küzdenek – ha nem lesz változás, 2012-ben már biztosan nem tartják meg a motorversenyt.
A csütörtöki nappal hivatalosan is kezdetét vette a 2011-es MotoGP szezon. A csapatok a szokásos péntek-szombati edzések mellé kaptak egy extra napot csütörtökön, amikor egy órán keresztül tesztelhették a gépeket.
Idén sem maradunk customok nélkül: a Devils MC és a Rusty Rodders CC szervezésében április 2–3. között várja a látogatókat az EMAT, a magyar motor-, és hot rod autóépítő bajnokság. Budapest egyik legexkluzívabb kiállítási helyszíne, a százéves Millenáris Csarnok ad helyet a rendezvénynek.
Érdekes megoldás: a Yamaha nem a futómű csillapításán dolgozik, hanem a vázén. A Power Beam nevű fejlesztés áprilisban debütál a T-Max óriásrobogón – hasonló rendszerrel 2003-ban kísérleteztek az YZR-M1 versenymotoron.
Az olaszok diktálnak: a 2012-ben induló Moto3 világbajnokság kizárólagos motorvezérlő-elektronika beszállítója a Dellorto lett. Minden kis négyütemű 250-esbe az ő rendszerüket szerelik majd – erről a FIM aktuális ülésén döntöttek.
Aki a tavaszi újdonságokra várt, csalódik: a földrengés miatt elmarad a 38. tokiói motorkiállítás. A március 25-i időpont helyett egyelőre nem jelöltek ki újat. A város útvonalai, a szállítási lehetőségek sérültek, az utórengések és a friss atompánik nem teszik lehetővé, hogy a világ egyik legrangosabb motoros rendezvénye megvalósuljon.
A jegyek árát a szervezők visszatérítik.
A korai híresztelések ellenére a Japán Nagydíj nem marad el: az országot sújtó természeti katasztrófa miatt áprilisról októberre halasztották a gyorsaságimotoros-világbajnokság futamát.
A Honda a Japánt ért természeti katasztrófa miatt ideiglenesen bezárja hamamatsui és kumamatói gyárait. Egyiket sem érte el a szökőár, illetve a földrengés sem tett komoly károkat bennük, azonban az akadozó áramellátás, a megrongált alkatrészbázis és az emberi veszteségek miatt nem látják értelmét az aktuális üzemelésnek.
A MotoGP technikai szabályzata 2012-ben változik: visszaemelik 1000 köbcentire a királykategória motorjainak maximális lökettérfogatát. A legutóbbi ilyen módosítás 2007-ben történt, amikor 1000-ről 800 köbcentire csökkentették a volument.
Megállíthatatlanul jön a Horex. Az új modellt jól felépített, tudatos marketingprogrammal építették be a köztudatba: először csak a márka felélesztéséről híreztek, majd jött a számítógéppel megtervezett tanulmány, végül a megépítettmotor hangjáról is kiposztoltak egy videót. Most értek el ahhoz a lélektanilag fontos fázishoz, amikor a prototípust el tudják vinni egy versenypályára, és ki tudják tépni a belét – az így nyert adatok felhasználásával építik meg a végleges verziót.