Összesen 169 dolgozót bocsát el kansasi gyárából a Harley-Davidson. Ez az üzem összes munkásának mintegy 21 százalékát jelenti. Kansasban egyébként Sportster, Dyna, Softail, V-Rod és Street modelleket szerelnek össze.
A Honda hazai pályán, az oszakai motorkiállításon a két újdonságot is eldurrant. Az egyik a Honda CRF250 Rally, ami a CRF250L alapjaira épített, a Dakart is megjárt CRF450 Rally külsejét idéző tanulmány, ami akár gond nélkül szériagyártásba is kerülhetne, hiszen mindössze műanyag idomokban tér el a már bő két éve kapható 250-es hobbiendurótól.
A jégen egykerekezés világrekordjáról azt hinnénk, csak felállítani nehéz, megtartani viszont már könnyebb, hiszen túl sokan nem kísérletezgethetnek a mutatvánnyal. Nos, ez nem teljesen igaz. Tömegsportnak ugyan valóban nem számít, de aki űzi, az eléggé kitartóan teszi.
Elektromos modellekkel bővítheti a közeljövőben Ninja-sorozatát a Kawasaki. Ez a típusjelzés harminc éve van jelen a japánok palettáján, ősszel pedig két kompresszoros géppel, a H2-vel és a H2-rel bővítettek. Most úgy tűnik, más irányba is nyitnak, és villanyhajtású Ninjákat is készítenek.
Eddigi élete ötvenötödik motorkerékpárját vette meg a napokban egy amerikai férfi. Harry Adler ráadásul mindig is hondás volt, az évtizedek során csak a japán márka gépeit hajtotta. A CB300F-et ünnepélyes keretek közt adták át neki.
A 2015-ös modellévre néhány ponton frissíti a KTM a 390 Duke-ot és a vele azonos alapokra épített RC390-et. A legfontosabb újítás a csúszókuplung lesz, ami agresszív visszaváltásoknál megakadályozza a hátsó kerék blokkolását.
Egy KTM 690 Duke és egy 1190 Adventure társaságában kapták le két Husqvarna prototípust. A két motor nagyon hasonló – az egyik igazából nem is újdonság, az ősszel bemutatott 701 Supermoto részleteit már ismerjük, a másik pedig annak az enduro változata, elöl 21-es, hátul 19 collos kerékkel.
Bár az idei Pikes Peak-i hegyi felfutó rajtjára még néhány hónapot várni kell, a verseny hivatalos honlapján már közzétették az előzetes nevezési listát. A motorosok mezőnyében eddig 78-an jelezték részvételi szándékukat, és találhatunk néhány érdekességet is.
A Harley-Davidson házi motorépítő versenyére magyarok is neveztek. A legolcsóbb modellből kellett valami izgalmasat kihozni. Nem mindenkinek sikerült, de a mieink kitettek magukért.
Az őszi, milánói EICMA motorszalonon mutatta be a Ducati a felfrissített Multistrada túragépet. Az újítások nem merültek ki a külsőségekben, a Testastretta blokk ugyanis változó szelepvezérlést kapott. Persze amíg egy-egy motorkerékpár eljut a motorosokig, nem csupán a mérnököknek van sok dolguk, hanem a gyártósorokon dolgozó munkásoknak is.
A Harley-Davidson márkanévről sokaknak a nyugodt krúzolás, a végeláthatatlan országúti motorozás ugrik be, esetleg összekötik a motoros bandákkal is. Ezt a sztereotípiát döntené most le a márka azzal, hogy vadonatúj reklámszpotokban mutatják be a Harley-k további felhasználási területeit.
A Kawasaki levédette a Ninja R2 nevet az európai szabadalmi hivatalnál, elindítva ezzel a pletykák lavináját. Nem kell nagy jósnak lenni, hogy egyből egy újabb kompresszoros modellre gondoljon az ember, amit esetleg a H2 és a H2R alá lőnének be.
Nagyjából mindenki volt már úgy, hogy egy-egy biztonsági szabályt figyelmen kívül hagyott, és nem lett belőle semmi. Ilyen például, hogy tankolásnál állítsuk le a motort, szálljunk le róla, meg a többi. Bár Magyarországon álltalában csak az előbbit várják el, és azért sem mindig szólnak, de nyugaton például azt sem szeretik, ha a motoros fent ül, és úgy tölti csurig a tankot.
Vakító napfényben áldás a sötétített plexi – nem kell hunyorogni, pihentetőbb vele a motorozás. Egészen szürkületig, amikor hirtelen vaksötétbe burkolózik a táj. Városban még úgy-ahogy túlélhető a helyzet, hiszen van közvilágítás, illetve az alacsony tempó miatt ki lehet bekkelni egy hazautat felnyitott rostéllyal. De országúton ez maga a rettegés. Aki túl van már egy ilyenen, nem szívesen indul el a tartalék, víztiszta plexi nélkül. És egyszer mindenki beszopja.
Az ír Volt Motorcycles neve aligha cseng túlságosan ismerően a motorosok számára. Az Egyesült Államokban is működik hasonló nevű motorgyártó, de nagyon kevesen vannak azok, akik hirtelen akár csupán egyetlen modellt is meg tudnának nevezni ezzel a márkanévvel.
A motorozás sokak számára a szabadság szinonimája. Ilyenkor senki nem zavarja beszédével a gondolatainkat, és nem is hallják, ha esetleg káromkodunk, vagy csak magunkban motyogunk. Vannak már persze különféle megoldások, bluetooth-os sisakok, és ott van a motoros oktatás során használt távbeszélő is, de amit most az Intel két mérnöke készített, az igen szokatlan.
Európa-szerte keresi a Harley-Davidson azt a motorost, aki 2015-ben valóra váltaná az álmait. Röviden arról van szó, hogy a kiválasztott két hónap alatt az amerikai gyártó pénzén egy Street Glide-dal bejárja európát, felkutatja a legjobb utakat, láncba fűz húsz országot, amit a gyári szakemberek kamerákkal végigkövetnek. A jól végzett munkáért 25 ezer euró és a túrára használt motor a jutalom.
Már-már érthetetlen a Suzuki titkolózása, amit a GSX-S1000 és GSX-S1000F kapcsán előadnak. Eddig az is csoda, hogy egyáltalán ősszel a nagy kiállításokon megturnéztatták, és nem csak véletlenül gurultak oda a kamionról az idei újdonságok. Úgy tűnik, hogy a típusról eddig adat csak kiszivárgás útján került napvilágra, de ennyi véletlen nem lehet, a Suzuki ennél jobban tud titkot tartani, így összehangolt marketingstratégiára kell gyanakodnunk.
Igen ritka Harley-Davidsonjától fosztottak meg egy amerikai férfit a Utah állambeli Hyrumban. Rex Jeppesen a fészerben őrizgette 1965-ös évjáratú Aermacchi-Harley-Davidson M-50-esét, az egyik reggel azonban azzal kellett szembesülnie, hogy az ötvenéves korára is csupán alig 360 kilométert futott mopednek hűlt helye.
A Yamaha csúcsgépének, az új R1-nek szinte már minden porcikáját ismerjük, a japánok pedig az őszi bemutató óta minden alkalmat kihasználnak arra, hogy literes sportmotorjukat népszerűsítsék. Az R1 és az R1M már homologizációt is kapott a nemzetközi szövetségtől. Az alábbi videóval a versenypályán nyújtott teljesítményt, és az elektronikai csomag működését szemléltetik.
Mivel már el is adta tizenhat darabot a Hesketh 24 névre keresztelt típusból, az angol cég vezetője már elő is állt a következő, még nagyobb szabású tervével. Bár a fenti darabszám nevetségesen kevés, mindez csak viszonyítás kérdése: ezt több, mint a teljes gyártási kapacitás fele, ugyanis mindössze huszonnégy darabot fognak belőle gyártani az egyenként több mint 14 millió forintért kínált motorból – és ami már elkelt, azt előrendelésben foglalták le a tulajdonosok.
Az amerikai Polaris itthon főleg az ATV piacon erős név, de hószánban és motorkerékpárban is erősek: hozzájuk tartozik a Victory és az Indian, illetve a közelmúltban keményen bevásárolták magukat az elektromos motorban utazó Brammoba. A terjeszkedés ezzel még nem állt meg, és felvásárolták a Hammerheadet, ami hangzás alapján metálzenével foglalkozó magazin is lehetne, a valóságban viszont egy ATV-ket gyártó kínai cég – sőt gázüzemű gokartok, könnyű quadok és elektromos ATV-k is kínálatuk részét képezik.
Éppen megírtuk, hogy új gyárat nyitnak Angliában, sőt, Facebookon még egy jóslatot is eleresztettünk, miszerint minden jel arra utal, hogy valami nagy dobásra készülnek a Royal Enfieldnél. Hát bejött.
Új üzem építését tervezi a Royal Enfield: a világ egyik legrégebbi motorgyártója negyvenöt év után térhet haza Nagy-Britanniába. A szigetországban 1901 és 1970 között készítették gépeiket, jelenleg viszont csak Indiában szerelik össze az Enfieldeket.
Amikor a Yamaha az őszi EICMA szalonon bemutatta legújabb R1-esét, rögtön kétféle változattal rukkolt elő. Az önmagában is brutális alapkivitel mellett leleplezték az R1M-et is, amely kimondottan pályázásra hangolt Öhlins versenyfutóművet kapott, és a köridők elemzéséhez hasznos CCU-val is ellátták. Azt már akkor sejteni lehetett, hogy az M-es változat különböző versenysorozatokban is keresett lehet.