Nem mindennapi modellekkel készül az áprilisi, franciaországi dizájnfesztiválra a Yamaha. Saint-Étienne városában minden évben megtartják a Biennale Internationale Design elnevezésű rendezvényt, amelynek a japánok rendszeres szereplői. Idén a motorkerékpár- és a hangszergyártó részleg összefogásának eredményeit láthatják az érdeklődők.
Minden évben a Ducati MotoGP versenymotorjának a bemutatását övezi a legnagyobb figyelem: az olaszoktól szép, izgalmas és ütőképes gépet várnak, amiből álltalában az első kettőnek meg is szokott felelni. A gondok a harmadik szemponttal kezdődnek.
Az idei MotoGP-n nagyon erős lesz a BMW jelenléte. Mindezt úgy, hogy nem lesz ott versenyzőjük, csapatuk, nem állnak a rajtrácsra – egy szóval az indulás egyik feltételének sem felelnek meg. Hogyan lehet ez?
A szezon közeleg, ezt pedig a meteorológusoknál sokkal pontosabban jelzik a motorgyártók sűrűsödő bejelentései. A Triumph szinte mindenkit megelőzve dobta be az egyik újdonságát, a limitált példányszámban készülő Triumph Tiger Expolorer XC SE-t.
Az elmúlt napok szivárogtatását követően most teljes egészében leleplezte legújabb modelljét az Indian. A Dark Horse a Chief alapjaira épül, de a tervezők fontosnak tartották a testreszabhatóságot is. Ha teljesen szabad kezet nem is, de mintegy negyven választható kiegészítőt kínálnak a vásárlóknak.
A Hondánál megszaladt a festékpisztoly, a műszaki osztály helyett a fényezőműhely diktálja a 2015-ös újdonságokat. Az A2-es jogosítványhoz szabott sportos CBR500R az ezüst, fekete és trikolor mellett a Millenium Red névre keresztelt piros színben is kapható lesz. Szó mi szó, jól áll neki a sportos szín, még ha plusz lóerőket nem is ad.
A VMAX harmincadik születésnapja alkalmából nem csak a rommá szénszálazott speciális kiadást dobta fel a Yamaha, hanem a német JvB-moto műhelyében készült mesterművet, az Infraredet is bemutatták, mint a yard built projekt legfrissebb darabját. "Ebben a motorban találkozik a dragster és a café racer koncepció" – mondták róla az építők.
A Superbike világbajnokság szabálymódosításai miatt sorban születnek az elképesztően erős szériamotorok – gondoljunk csak a Yamaha YZF-R1M-re – hiszen a versenysorozatban erősen megnyírbálták a motorok átalakítására szánt keretet, így a gyártók különböző kis sorozatban készülő, lényegében versenykész homologizációs modellekkel próbálnak az élmezőnyben maradni.
Yacouba Galle nem csak formatervező, hanem az őrült videóiról és bevállalós tesztjeiről híres francia Moto et Motards újságírója. Művészi vénáját először az MV Agusta Bestiale tanulmánnyal mutatta meg a világnak, és később azonos nevű átépítő készletet is piacra dobott az MV Agusta Brutale tulajdonosok számára.
A német Horex motormárkát alig néhány évvel ezelőtt támasztotta fel Clemens Neese, aki aztán nem a megszokott sablonokra építette fel a márka modelljeit. Egyértelműen a luxuskategóriát célozta meg, méghozzá VR6-os blokkokkal, amely nemcsak a motorkerékpároknál, de még az autóknál is ritkaságnak számít.
Kenji Ekuan az ipari formatervezés egy legendája volt. Tegnap reggel, 85 éves korában hunyt el. Karrierje a második világháború után indult, amikor aktívan részt vett Japán újjáépítésében. Ő rajzolta meg a Narita Express nagy sebességű mozdonyait, amiért megkapta a magas presztízsű olasz formatervezői díjat, az Arany Iránytűt.
Marc Coma az Instagramon jelentette be, hogy 2016-ban ismét indul a Dakaron, ráadásul továbbra is a KTM színeiben. "Ma megvolt az éves naggyűlés a KTM mattighofeni sasfészkében. Elkezdődött a munka, hogy megvédjük a bajnoki címet" – jelent meg a katalán motoros.
Vasárnap délután motorosok ezrei indultak demonstrálni a franciaországi Chateau de Vincennes elöl, miután néhány hete különös ötlettel állt elő a párizsi főpolgármester, Anne Hidalgo. A tavaly óta hivatalban lévő városvezető elképzelése szerint 2016 nyarától kitiltanák a fővárosból a 2000 előtt gyártott motorkerékpárokat és robogókat, hogy így csökkentsék a város környezeti terhelését és zajszintjét.
Harminc éve mutatkozott be a Yamaha Vmax, és átütő siker lett. A brutális erejű, jól tuningolható motor az egész világot meghódította. A dicsőséges évfordulót egy különleges kiadással teszi emlékezetessé a japán gyártó: az aktuális, 1697 köbcentis, 200 lóerős változatból készült limitált szériát az elképesztő karbon orgiáról és Akrapovic kipufogóiról lehet majd felismerni. Szénszálból készülnek a sárvédők, a tank borítása (technikailag a légszűrőé, hiszen a benzin az ülés alatt van), az oldaldekni és a farokidom.
Egy hónapja sincs, hogy a Polaris hatalmas összeget fektetett az elektromos motorokkal foglalkozó Brammoba, máris levédették a Victory Charger nevet. A fenti két információból jósnő nélkül is össze lehet rakni, mire készül a Victory és az Indian márkákat birtokló cégcsoport.
Ősszel megkezdődik az indiai forgalmazás, jövőre pedig akár az európai kereskedésekbe is eljuthat a Hero 250-es sportmotorja, a HX250R. A gépet nagyjából egy éve mutatták be Indiában, novemberben pedig a milánói EICMA motorkiállításra is elvitték, jelezve: komolyan gondolják az európai belépőt.
Nem mindennapi árverést tartottak január végén Floridában. A Mecum Kissimmee egy 1959-es Harley-Davidson köré szervezte az eseményt. A hibátlan állapotú Duo Glide-nak ráadásul az elmúlt évtizedekben végig egyetlen tulajdonosa volt: Jerry Lee Lewis, a rock and roll történetének egyik legnagyobb alakja.
Amikor az indiai Loon Singh felébredt, és elindult kézbesíteni az esküvőjére szóló meghívókat, aligha gondolta, hogy második születésnapját ünnepelheti hamarosan. Éppen elhagyta a Barmer nevezetű települést, amikor egy mezőn éppen mellézuhant egy Mig-27-es.
A hétvégén a Norton bemutatta legújabb modelljét, a Dominatort. Bár a két kivitelben készülő típus megfelel a közúti előírásoknak, és teljesíti az Euro3-as normát is, nem lesz a világ utcaképeinek szerves része: a standard kivitelért is elkérik a 8,2 millió forintot, míg a csúcskivitelnek számító SS ára pedig néhány százezer forinttal túllóg a tízmillión is.
N-Max néven új, 155 köbcentis nagyrobogót mutatott be a Yamaha. A japán gyártó Blue Core irányzatának szellemében készült gépnél törekedtek az alacsony fogyasztásra és a meggyőző teljesítményre. A 15 lóerős teljesítmény és 14,4 newtonméteres csúcsnyomaték 127 kilogrammos tömeghez társul, pontos fogyasztási adatot azonban egyelőre nem hoztak nyilvánosságra.
Az olasz Vyrus a gazdag különcök motorja. A Bimotához hasonlóan nem vesződnek saját erőforrás tervezésével, az alapokat inkább máshonnan szerzik be, és a körítésre helyezik a hangsúlyt: szuper futómű, lenyűgöző forma, csúcsminőségű fékek, méregdrága anyagok és extravagáns megoldások jellemzik a munkáikat. A Bimotával való összehasonlítgatásra további okot ad a Vyrusok függőcsapszeges első futóműve, amiről azonnal a Tesi 3D jut eszébe az embernek.
Bár az ősszel már bemutatták a nagyközönségnek az új Suzuki GSX-R1000-et, máig nem tudni semmit a típusról: adatokat, részleteket máig nem közöltek az új típusról. Most viszont megérkeztek az első pletykák.
A japán Young Machine címlapon robbantotta a hírt, hogy a Honda valódi választ ad Yamaha R25, R3 és Kawasaki Ninja 300 trióra. Ezek ugyanis kéthengeres motorjukkal tényleg sportos hangulatot árasztanak, míg a CBR250 az egy hengerével csak a külsőségeket adja.
Soha korábban nem gyártott annyi motorkerékpárt a KTM, mint 2014-ben. Az osztrák gyártó már az egymást követő negyedik évben dönti meg saját rekordját. A százezer példányt már december közepén elérték, ha pedig a Husqvarnát is beleszámoljuk, összesen 158760 példány gördült le a sorokról.
Ha kimondjuk, hogy Suzuki Gixxer, nemcsak a megrögzött motorosok többsége gondol a japánok már-már legendás sportgépére, hanem azok is, akik csak vágyakoznak egy komolyabb sportmotorra. Talán meg sem lepődnénk, ha valahol az év motorjaként hivatkoznának rá.