Újabb szereplő készül belépni az elektromos motorkerékpárok piacára. Ezúttal érdekes koprodukcióban készült két egész jó formájú café racer. Pablo Baranoff spanyol formatervező társult be az orosz származású Alex Guliyants vezette kínai East Gemhez. Vagy ha úgy ismerős, a Denzelhez.
Ahogyan már megírtuk a Confederate Motorcycles Curtiss Motorcycle Company néven kezdi újra a működését, és a korábbi nagy V2-esek köré épített őrületek helyett az elektromos hajtásra helyezik a fókuszt - amelyet a Zero szállít be nekik.
Bemutatták a TVS Apache RR 310-et, ami az előzetes feltevéseket tökéletesen igazolja, vagyis sokkal jobban néz ki, mint a műszakilag azonos BMW G 310 R. Mivel ezt a típust soha nem fogják Európába hozni, gyanítható, hogy előbb utóbb a BMW is előrukkol a G 310 full idomos változatával, amellyel akár a Supersport300 világbajnokságon is szerepelhetnének.
A Ducati egy hónapja mutatta be a nagy V2-es sportmotorjaikat sírba rakó Panigale V4-et, de 2020-ig nem lövik le a V2-es vonalat. Egyrészt a Panigale 1299 Final Edition megfelel az Euro4-nek, így a Panigale V4 mellett gyártásban tartják, egészen az Euro5 bevezetéséig, vagy amíg kereslet van rá.
Nem múlhat el évszak anélkül, hogy ne bukkanna fel a Honda V4-es sportmotorjáról egy zaftos pletyka. Mármint a V4-es, lakossági sportmotorról, nem a méregdrága MotoGP replika RCV213V-S-ről.
A Superbike világbajnokság szervezői közzétették a 2018-as szabályok tisztázott változatát, amiben már benne van a fordulatszám-korlátozás, az alkatrészekre vonatkozó költségmegkötések, illetve felbukkant egy új elem is, az aerodinamikai szárnyak engedélyezése.
Az eBay-en bukkant fel tíz lepedőért (átszámítva 3,5 millió forintért) ez a régi Dainese bőrruha, amelyről az eladó azt mondja, hogy Kevin Schwantz viselte 1992-ben a Lucky Strike Suzukiján, amikor a brit GP-n versenyzett a Donington Parkban - és ott kopott ki a feneke, amikor talajmintát vett a kavicságyból. A képek alapján hitelesnek tűnik.
A Le Havre-i kikötőből lopták el a gyári Honda csapat egyik versenymotorját, még mielőtt az egyáltalán elindulhatott volna Peruba. A dokkban több versenymotor is várta a szállítást, amikor november 23-án, csütörtökön feltörték a HRC motorszállítóját, és elvitték belőle a motort, valamint három bukósisakot.
A futárokon és a mániákusokon kívül a motort már mindenki letette, a jövő évi újdonságokat bemutatták, a versenyszezon véget ért, motorbuzinak egyetlen pótcselekvés marad télre, a Dakar.
A BMW a G 310 R-t az indiai TVS segítségével készítette el, és már a kezdetektől lehetett tudni, hogy az alapokra a helyiek is felhúznak egy saját modellt - 2016 elején volt is egy tanulmányuk, az Akura, mely egy G310 alapú pályamotor volt, szénszálas idomokkal. Most viszont megmutatták a végleges változatot, a TVS Apache RR-t.
A Yamaha nem ma kezdte a súlyos papírmodellek gyártását, 1997-bent volt az első, amelyről bizonyítékot találni az interneten. Azóta évről évre jönnek az újabbak, ráadásul egyre bonyolultabbak.
A Ducati és a VW összebútorozásának az egyik velejárója, hogy az olasz motorgyártó hozzáférhet a VW csoport életnagyságú szélcsatornájához, tehát nem egy kicsinyített makettet fujkodtak, hanem a valódi mérettel tesztelhették a Panigale V4-et.
A Waze elképesztően király navigációs program, ugyanis nem csak kiköpi, hogy merre kell menni, hanem a tervezésnél olyan apróságokat is figyelembe vesz, mint például a dugók vagy a torlódások, épít a felhasználók visszajelzéseire, és szól, ha traffipax várható.
London mindig is mértékadó volt a divat világában, és arrafelé most éppen a mopedes bűnözés a sláger. A mostani volt az első eset, hogy rendőrt támadtak meg.
Néhány nappal azután, hogy a Suter bejelentette a kivonulását a Moto2-ből, gyorsan vissza is térnek, tegnap ugyanis aláírták a szerződés a Forward Racinggel a 2018-as szezonra, vagyis Eric Granado és Stefano Manzi jövőre Suter vázzal fog versenyezni.
A svájci versenycég otthagyja a Moto2-es világbajnokságot, 2018-ban már nem lesznek ott a rajtrácson semmilyen formában - idén már csak két csapat használt Suter vázat, de jövőre ők is Kalexre váltanak.
A MotoGP téli teszt egyben azt is jelenti, hogy Valentino Rossi egy újabb sisakdizájnt mutat be. Idén a mexikói nyaralásán begyűjtött élmények hatására a vicsol indiánok gyöngydíszeit idéző festés került az AGV Pista GP R sisakjára.
Bár a Benelli a kínai Keeway alá tartozik, az Olaszországban megtartott tervezőközpont ugyanolyan tökéletes olasz formaterveket valósít meg, mint a Ducati vagy az MV Agusta. Ráadásul kiléptek az A1-es és az A2-es kategória korlátai közül, és bemutatták a Benelli 752S-t.
Negyven éves elmúltál, mindig imádtad a sportmotorokat, és úgy gondolod, hogy a nyolcvanas évek volt a csúcs, esetleg a 90-es évek eleje, minden, ami utána jött, az már hanyatlás? Ha ez mind igaz rád, valószínűleg hiányoznak a 60 lóerő körüli, 200-as végsebességű, kétütemű, 250-es sportmotorok.
A Yamaha házon belüli kiegészítőgyártója, a Y's Gear retró átépítőkészletet mutatott be az MT-09-hez, az SR400-hoz és az SCR950-hez. Rossz hír, hogy ezek kizárólag Japánban lesznek kaphatóak.
A 2018-as Montesa Cota 300RR műszaki oldalról érdemben nem változik a 2018-as modellévre, de annyira esztétikus megoldásokat vezetnek be, hogy egyszerűen kötelező beszámolnom róla.
Az angol CCM-nek annyira megy a szekér, hogy rövid időn belül bemutatták a Spitfire alapjain a harmadik modelljüket, az FT6 Flat Trackert.
Tavaly még csak tanulmány volt, de a Piaggio ígérete szerint 2018-ban piacra kerül a Vespa Elettrica. A villany-Vespa az ötvenes négyüteműek ellenfele lesz, 2 kW-os névleges és 4 kW-os maximális teljesítménnyel, a hatótávolsága pedig 100 kilométer lesz - de ha ennek valós körülmények között csak a kétharmadát tudja, azzal is bőven használható napi ingázásra.
A legtöbbet emlegetett, de dokumentáltan soha nem észlelt dolgok listáját valószínűleg a jeti, és kollégája, a Loch Ness-i szörny vezetik, de közvetlenül utánuk a Ducati robogó következik, melyről meglepően sok spekuláció szól, de a gyár soha nem erősítette meg a létezését. Eddig.
Az MV Agustának hatalmas lendületet adott az angol-orosz Black Ocean befektetési alap pénze, az EICMA-na be is mutattak egy teljesen új, Dragster 800 RR-t, illetve rengeteg új RC modellt - F3 675 RC-t, F3 800 RC-t, Dragster 800 RC-t és Turismo Veloce RC-t. Ezek viszont mind háromhengeres modellek, a négyhengeres platformhoz érdemben rég nem nyúltak, az F4-en kívül máshol nem is használják az ezres blokkot, pedig már rég ígérik, hogy visszahozzák a négyhengeres Brutale vonalat.