A Marzocchi apró olasz manufaktúrának indult 1949-ben, és az azóta eltelt több mint 65 évben a motorkerékpár-ipar fontos beszállítóivá váltak. Az elmúlt években az MV Agustának, a Ducatinak, a BMW-nek és Bimotának szállítottak futóműveket, ezeknek a gyártóknak így sürgősen új partner után kell nézniük.
Ebben a szegmensben ritkaság az a fajta mértékletesség, amit a Moto Guzzi tanúsított az Audace (helyes kiejtés: audáce, audácse, nyelvészül leírva auˈdaːʧe, olaszul pedig bátrat jelent) tervezésénél. A custom műfajban gyakran megszalad a krómozók keze, az olaszok viszont elkerültek minden csillogást. És milyen jól tették!
A Husqvarna már a 2013-as milánói EICMA motorszalonon előrukkolt a 701-es típusjelzést viselő supermotóval, tavaly pedig ugyanott mutatták be a sorozatgyártásra érett változatot is. Mindez azt jelenti, hogy ez a gép lesz az első utcai Husky, mióta a KTM felügyelete alá került a svéd márka.
Az argentin futam warm up-ján a Moto3 kategóriában induló Romano Fenati minden olyan gesztust bemutatott, amitől egy motorversenyző ellenszenves lehet. Niklas Ajoval szólalkozott össze, és nem sikerült nagyvonalúan túllépnie a konfliktuson. A hölgyolvasóknak elárulom, hogy ez a fajta viselkedés szokatlan a versenypályákon, a férfi olvasóknak pedig úgy mondanám, hogy egy ekkora utolsó büdös tahót még nem láttam.
Most, hogy a világ vitathatatlanul legnézettebb autós műsorának forgatása a Clarkson-botrányt követően szünetel, jövője pedig kérdésessé vált, a műsorvezetőknek más elfoglaltságot kell találniuk. Nem mintha James May és Richard Hammond nagyon unatkozna, de most belekóstolnak az árverések világába is.
Hatalmas esőzések és áradások forgatták fel az elmúlt hónapokban Chilét, emiatt kishíján borultak a tervek: bá az övék az egyik legstabilabb gazdaság Dél-Amerikában, a több halálos áldozatot követelő természeti katasztrófák komoly csapást mértek az országra, így a jövőben inkább a károk helyreállítására kell költeniük, mintsem egy Dakar kaliberű versenyre.
Guy Martin a Man TT ünnepelt hőse, az egyik legtehetségesebb és legjobban ünnepelt versenyzője az utcai versenyeknek. Ezúttal viszont nem valamelyik tévéműsorával vagy sporteredményével került be a hírekbe, hanem egy autós gyorshajtással. Egy cikkben bevallotta, hogy a Man-sziget egyik apró falujában némileg átlépte a sebességhatárt: a 40 mérföldes (kb. 65 km/h) korlátozás alá eső zónában 288 km/h-val küldött megy egy Aston Martin Vanquish Carbont.
München környékén már egy éve suttognak arról, hogy készül egy K 1600 alapú bagger. Most megérkezett az első kémfotó, és a jármű eggyáltalán nem úgy néz ki, mint egy bagger.
Az R nineT sajátos helyet foglal el a BMW modellpalettáján. Minden bizonnyal soha nem lesz olyan népszerű, mint az R 1200 GS, de jubileumi típusként meg kellett adni a módját. Így nemcsak a bemutató volt nagy felhajtás, de a testreszabhatóság, mint vezérfonal köré egy komoly versenyt is szerveztek. Most pedig az elérhető alkatrészek száma bővül.
A Moto Guzzi nagyon erősen ráment a cruiser vonalra, a California 1400 Custom és Touring mellé egy harmadik változatot is terveznek. Nem mondhatjuk, hogy nem láttuk jönni, hiszen 2014 őszén a milánói motorkiállításon bemutatták az MGX-21 tanulmányt, ami ha csak nagy vonalakban is, de előrevetítette, mire készülnek.
Ismét bajba jutott az Erik Buell Racing. Az amerikai márka 2009-ben – akkor még Buell néven – lényegében megszűnt létezni, amikor a Harley-Davidsonnál már nem tartottak rá igényt. Erik Buellt azonban nem olyan fából faragták, hogy egyszerűen feladja, így 2013-ban kiharcolt egy együttműködést az egyik legnagyobb indiai motorgyártóval, a Heróval.
Nyugtalanító hírek érkeznek Olaszországból, Bergamo térségéből, amit egyébként endurós mennyországként is szoktak jellemezni. Úgy néz ki, arrafelé elég elterjedt gyakorlat az ösvényekre acélhuzalokat feszíteni, az arra lakók ugyanis ezzel akarják visszaszorítani a motorosokat. A megoldás 2007 óta legalább négy életet követelt.
Az MV Agusta már a 2013-as milánói EICMA motorszalonon bemutatta Turismo Veloce névre keresztelt luxus-túragépét, amely a Brutale, illetve az F3 800 kapcsán már jól ismert háromhengeres, nyolcszáz köbcentis blokk köré épült. Ezzel aztán a tavaly őszi kiállításon is hakniztak, most pedig végre a kereskedésekbe is eljut.
Keveseknek cseng ismerősen a Sarolea márka – Magyarországon nagyjából annyian ismerik, mint a Mátrát Belgiumban. Az ötven éve eltűnt belga legendát tavaly támasztotta fel egy lelkes csapat. Az akkor bemutatott SP7 jól ötvözte a múltat és a jelent, a némileg retró formához ugyanis villanymotort társítottak – akkor 174 lóerőt tudott, amivel hamar a legígéretesebb elektromos projektek közé került a frissen felélesztett márka.
Bepanaszolta a Yamahát és a Peugeot-t is a Piaggio. Az olasz motorgyártó a japánok Tricity, valamint a franciák Metropolis nevű háromkerekű robogójával kapcsolatban azt kifogásolják, hogy szerintük mindkettő a Piaggio MP3 terveiből táplálkozik, jogszerűtlenül.
A váltó hibája miatt rendeltek el visszahívást a Yamahánál. A probléma az MT-09, az YZF-R6 és a Super Ténéré modelleket érinti, lényegében arról van szó, hogy a nem megfelelő megmunkálás miatt a váltótengelynél fáradásos törés következhet be, amitől a vezető nem tud sebességet kapcsolni.
Laia Sanz nem csak rendkívül vagány csaj, hanem a világ egyik legjobb terepmotorosa is egyben. Ez pedig egy olyan kombináció, amitől a teljes szerkesztőség egy emberként borul térdre – az idei Dakaron olyat ment, hogy csak kapkodtuk a levegőt, pedig nem is mi vertük rommá az Andok oxigénhiányos fennsíkjain a tapasztalt tereprókákat.
Fokozottan ellenőrzik a motorosokat április 12-én, vasárnap Szentendre térségében. Az akcióban a Pest megyei motoros rendőrök is részt vesznek, akik ezúttal nem csupán az okmányokat ellenőrzik, hanem tüzetesebben megnézik a járművek műszaki állapotát is. A cél a közlekedésbiztonság javítása, és a motorosok figyelmének felhívása a rájuk leselkedő veszélyekre.
Akik ujjukat szorosan rajta tartják az internet verőerén, még emlékezhetnek, hogy a Ducati Panigale japán változatát mennyire elcsúfították a japán piac számára. Akkor az történt, hogy a blokk alá húzott kipufogó nem felelt meg az ottani, szigorú előírásoknak, ezért egy ormótlan csövet kellett tervezni a helyére.
A motorkerékpárokon a hifi viszonylag szokatlan extra, ráadásul eddig többé-kevésbé a testes túragépek kiváltsága volt. Így például a Honda Deauville, a Gold Wing, illetve a BMW egyes modelljein élvezhették a zenét a motorosok – kialakítástól függően nagyjából 100 km/h-s sebességig. A kínai Lexmotónál azonban úgy vélik, a kispénzű motorosnak is jár a muzsika.
A turbós Suzuki Recursion tanulmány egy óvatos lépést tett a sorozatgyártás felé: a japán gyártó szabadalmaztatta a motor műszaki megoldásait. Ez ugyan nem jelent garanciát a megvalósulásra, de mindenképpen biztató.
A tavaly ősszel bemutatott Honda RC213V-S utcai MotoGP replikáról a Honda nagyon erősen azt sulykolta, hogy csak egy tanulmány – a sorozatgyártás lehetőségét csak lebegtették, és lebegtetik most is, hiszen még nem mondták rá az áment.
A KTM 390 Duke zseniális motor: erős egyhengeres motor, pille súly, jó futómű és fék, jó kidolgozás és semmi sallang. Sikeres is lett, a gyár pedig nem hagyja elhervadni az kis Duke sorozat legerősebb tagját.
Egy durván megkésett áprilisi tréfának tűnhet, de nem az: a Nemzetközi Motorsport Szövetség, az FIA betiltja az Endurance Világbajnokságon a lengén öltözött esernyőtartó lányokat. Még a legendás, 24 órás Le Mans-i futamon sem lesznek nyakig érő combok másfél tenyérnyi textilben.
Közel hatezer motorkerékpárra vonatkozó visszahívást rendelt el a Ducati észak-amerikai részlege. Az akció 2010 és 2014 között gyártott 1200-as Multistradákat érint, ezeknél ugyanis egy hiba miatt előfordulhat, hogy nem lehet teljesen visszaengedni a gázt.