A KTM nem hagyta meg a 1290-es blokkot a Super Duke R privilégiumának – azóta már bemutatták a minden luxussal vastagon megkent 1290 Super Adventure-t. Ám ezzel nem álltak le a túrásítással, már javában tesztelik az egyelőre Super Duke GT néven emlegetett motort.
A Honda éppen csak bejelentette, hogy még idén a kereskedésekbe kerül az új Africa Twin, de a neten máris elkezdett terjedni az első videó, amelyen a terepes gép részletei láthatók. Talán szándékos szivárogtatásról van szó, talán nem, mindenesetre így már hallhatjuk is a CRF1000L hangját.
Elektromos gépekkel áll rajthoz a következő Man-szigeti TT-viadalon a Victory. Az amerikai márkától alapvetően meglepő lenne ez a húzás, azonban a márkát birtokló Polaris cégcsoport már korábban is jelentős összegeket pumpált a villanyos motorkerékpárokkal foglalkozó Brammóba. Sejteni lehetett tehát, hogy valamire készülnek.
Két sejtelmes kedvcsináló fotóval és néhány érdekes adattal erősítette meg a Honda: visszatér az Africa Twin. A típus az 1980-as években lett igazán népszerű, a siker kulcsa pedig a Párizs-Dakar Ralin elért versenysikerekben keresendő. 1986-tól ugyanis zsinórban négyszer nyerték meg a viadalt, letaszítva a trónról a BMW-t. 1988-ban, a győztes gép afféle replikájaként jelent meg az XRV650, amelyet aztán az XRV750 váltott. Az Africa Twinek 2003-ban tűntek el a japán gyártó palettájáról.
A valaha volt legsikeresebb hónapot produkálta áprilisban az eladások tekintetében a Ducati. Az olasz motorgyártó 7 309 gépet értékesített, azaz közel ezerrel szárnyalta túl az eddigi rekordot: 2012 májusában 6 500 motorjuk talált gazdára. A növekedés a tavalyi statisztikához képest közel harminc százalékos, de a negyedévet tekintve is csúcsokat ostromolnak.
A Yamaha tavaly ősszel büszkén mutatta be az új R1-et és R1M-et, amellyel aztán nem is győztek betelni. Azóta már minden porcikáját jól ismerhetjük a gyártó által kiadott információk, fotók és videók tömegéből, sőt azt is tudjuk, hogyan viselkedik a versenypályán. A japánok azonban nem érték be ennyivel, és összehozták az idén már 17 éves modell eddigi generációinak vezető fejlesztőit.
Ritkán adatik meg a lehetőség, hogy egy világszínvonalú produkciót ereje teljében hozzanak Magyarországra. Persze, járnak itt világsztárok, de többnyire csak akkor, amikor már túl vannak a zeniten. Pedig a show akkor a legjobb, amikor nem csak rutinból, profizmusból rakják zsebre a közönséget, hanem még tényleg beleadnak mindent.
Szokatlan, ugyanakkor kimondottan ötletes reklámot találtak ki a bukósisakok népszerűsítésére a BMW-nél. A bajor márka a mexikói Publicis ügynökséggel közösen alkotta meg az alábbi három képet, amelyeken egy-egy hajviselettel jelenítik meg a különböző sisakfajtákat. Az első például egy nyitott, úgynevezett jet-sisak, amelyet egy BMW-bőrdzsekit viselő hölggyel mutatnak be:
Igazi vírusként terjed az interneten az a fotó, amelyen Terry O'Brien ellopott Honda C110-ese látható. A brit nyugdíjas motorját Blackburn térségéből vitték el, mára azonban már Nagy-Britannia-szerte több mint 120 ezer megosztással veszik ki a részüket a netezők a keresésből.
Végre teljes egészében láthatóvá vált a Yamaha MT-25, ami lényegében az R25-R3 páros naked változata. A kis sportmotorokkal az idomzatot és a kormányt leszámítva szinte teljesen megegyezik, a blokk, a futómű és a fékek azonosokat.
Míg régen a motorkerékpárok elképzelhetetlenek voltak berúgókar, vagy éppen pedálok nélkül, addig az önindítók egyre szélesebb körű elterjedésével számos típusról eltűntek ezek a berendezések. Így mindenféle erőlködés nélkül, egyetlen gombnyomással indíthatjuk be a gépet – igaz, sok motorost éppen a berúgókar megléte húz ki a pácból, ha az akksi már elfáradt.
Egy Man-szigeti idősek otthonában, 92 éves korában elhunyt Geoff Ernest Duke. A brit motorversenyző korának kiemelkedő tehetsége volt, először 1948-ban állt rajthoz a Manx Grand Prix-n. Igazán ismertté egy évvel később vált, amikor a Junior versenyben második lett, a Senior futamot pedig körrekorddal nyerte meg.
Az áprilisi adatok szerint tizennégy százalékos növekedést könyvelhetett el a tavalyi eladásokhoz képest az indiai TVS Motors. A motorgyártó azonban ennyivel nem éri be, tovább növelné piaci részesedését. Ezt elsősorban olcsó gépekkel érhetik el – ezek közül az egyik legvonzóbb az 51 990 rúpiába, vagyis alig több mint 200 ezer forintba kerülő Phoenix 125.
A nap végén szánjunk másfél percet minden idők legdurvább motoros mutatványára. Josh Sheehan a freestyle motocross legújabb istene, aki csak az unalom ellen kezdett motorozni Ausztrália egyik legizoláltabb részén. Aztán egyszer csak a világ legjobbja lett. Ezzel.
Már korábban beszámoltunk arról, hogy a Royal Enfield egyfelől levédette a Himalayan nevet, illetve hatalmas modellfejlesztésbe kezdtek, ami különösen nagy szó egy olyan cégnél, ami máig a gyarmati múlt örökségéből él.
Azt már egy ideje tudjuk, hogy a Yamahánál nem lustálkodnak, hanem éppen az MT-sorozat legújabb tagján dolgoznak. Most azonban úgy tűnik, egyre közelebb a bemutató, az YZF-R25 sportmotor csupasz változatát hamarosan leleplezik.
Talán a Ducati Scrambler körüli hype miatt, talán másért, de már dolgoznak a német mérnökök a BMW R nineT scrambleresített változatán. A projektbe egyébként vélhetően bevonják-bevonták az amerikai motorépítő-császárt, Roland Sands-et is, aki korábban már épített Scramblert a nineT-ből, és amúgy is nagyon érzi ezt a vonalat, emlékezzünk vissza csak a dirt track Desmosedicire, ami szintén az ő műhelyéből gördült ki.
Két új Tiger 800 modellváltozatot leplezett le a Triumph, amikben a legnagyobb újítás a megnövelt teljesítményű generátor. Ez elsőre elég soványnak hangzik, de szükség is van a 650W-ra, hiszen ez látja el azokat az elektromos extrákat, amikkel vastagon megszórták az újdonságokat.
Az utóbbi időszakban több japán motorépítőt is megihlettek a BMW-k. Tavaly éppen a jubileumi R nineT köré szerveztek versenyt a távol-keleti országban, amelyen igen érdekes, színvonalas alkotások születtek. Most azonban továbbléptek, és belevágtak az Ignite Straight Six elnevezésű projektbe.
Nagy visszahívást jelentett be a Harley-Davidson az Egyesült Államokban. Az NHTSA – lényegében az amerikai közlekedési hatóság – vizsgálatai szerint ugyanis egyes modellek kuplung főhengerével lehet gond, amely azt eredményezheti, hogy a kuplung nem old rendesen. Elsősorban akkor állhat elő a probléma, ha valaki hosszabb ideig nem használja a gépet.
A Quadro egy 2011-ben alapított svájci cég, ami egy különleges fúzióban látta meg a jövőt: olyan robogót akartak gyártani, ami megadja a szabadság érzését és a műfaj praktikumát, de a kétkerekűeknél sokkal biztonságosabb. A 2006-ban bemutatott Piaggio MP3 mentén indultak, hiszen van háromkerekű modelljük, de már a cég nevének kiválasztásakor tudták, hogy tovább emelik a tétet, az igazi sláger a négy kerék lesz. Négy dönthető kerék.
Mit kezdenél egy döglött bálnával? Úgy, hogy a döglött bálna nem egy mozgásképtelen Mercedes S-osztályt jelent, hanem egy elpusztult tengeri emlőst? A san franciscoi East Bay Rats Motorcycle Club az igényes bandagraffiti mellett döntött.
John Bloor vagyona a becslések szerint 1,025 milliárd angol font, ami átszámítva nagyjából 430 milliárd forintnak felel meg, vagyis mindenét felszámolva akár meg is finanszírozhatna egy új négyes metrót. A világ szerencséjére viszont nem korrupcióval vastagon átszőtt városfejlesztésben utazik, hanem remek és szép motorokban: ő ugyanis a Triumph tulajdonosa.
Eszünk ágában sincs tagadni, hogy jelenlegi világunkban súlyos probléma a környezetszennyezés, aminek egy jelentős – de nem a legnagyobb hányadáért! – a közlekedés a felelős. A probléma megoldását sokan a tömegközlekedés felfuttatásában látják, de a világ legnagyobb részén a promóciós kampányok sugallataival szemben a menetrendszerű buszok se nem kényelmesek, se nem gazdaságosak, se nem környezetbarátak.
A napokban került fel az internetre az a videó, amelyen egy 2012-es, texasi üldözés végkifejlete látható. A 25 éves motoros kapott egy lövést, majd a rendőr nemes egyszerűséggel lerúgta a motorról.