Travis Pastrana akkora király, mint egy éjjel-nappal nyomatott rocksztár. Mondjuk volt is az MTV-n műsora, és simán megtölt egy stadiont bárhol a világban - csak az ő eszköze a krosszmotor, és némileg nagyobb a tétje ha hibázik, mintha elrontana egy heves szólót.
A Moto Guzzi Eldorado a California 1400 sorozaton alapjait használja, de külsőségeiben a cruiserek aranykorához, a hetvenes évekhez nyúl vissza. Csak éppen olyan modern technológiákat vonultat fel, amiket tíz évvel ezelőtt elképezelni sem tudtunk volna – nem hogy egy ilyen cirkálón, de még sportmotoron sem.
Elég volt egy pillantást venni a Buellból épített Magpul Roninra, és elvesztünk – ez szerelem. Custom motornak is elmenne, de ez versenymotor. Ami el is fog indulni.
A Honda legdurvább sportmotorja, az RC213V-S már a célegyenesben van, és minden jel arra utal, hogy a bemutatóra már alig egyetlen hetet kell várni. Június 11-én, a MotoGP Katalán Nagydíjának hétvégéjét megelőzően leleplezik a sorozatgyártású gépet. Sőt, a pletykák arról szólnak, hogy a márka korábbi világbajnoka, az ausztrál Casey Stoner körözget majd a barcelonai aszfaltcsíkon.
A Victory sportmotoros tervei már néhány héttel ezelőtt egyértelművé váltak, a minnesotai kutató-fejlesztő központban, valamint az amerikai Roland Sands motorépítő-műhelyében pedig nem sokkal később az a versenyblokk is elkészült, amellyel a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutónak vág majd neki a márka.
Az Erik Buell Racing alig több mint egy hónapja ismét a megszűnés szélére, csődközelbe került. Úgy látszik azonban, hogy ezek a súlyos problémák nemcsak őket érintik kellemetlenül, hanem az egyik legnagyobb indiai motorgyártót, a Herót is.
Működőképes elektromost motorkerékpárt nyomtatott a svájci TE Connectivity. Az alkatrészek jelentős részét ABS műanyagból (akrilnitril-butadién-sztirolból) formázta meg a 3D-nyomtató.
Egy hét múlva tarthatják meg a Yamaha MT-25 hivatalos bemutatóját. Ez derül ki legalábbis a japán gyártó indonéziai kirendeltsége által közzétett videóból. A rövid klipben megvillantják magát a motort is, amelyet azonban korábban már kémfotón is leplezetlenül láthattunk, és a korábbi információk szerint jól illeszkedik a már jelenleg is a kínálatban szereplő MT-k sorába.
Egy jó kis burnout emeli a buli színvonalát, és ártani sem árthat – gondolhatta a divatos frizurát viselő fiatalember, és egy fához támasztott első kerékkel nekilátta elfüstölni a GSX-R hátsó abroncsát.
A Honda MotoGP-versenygépén alapuló RC213V-S a tavaly őszi milánói kiállítás talán legjobban várt gépe volt – persze az új Yamaha R1-es mellett. A japán gyártó éppen ezért nem is bízott semmit a véletlenre: a bemutatóra felkérték Marc Marquezt, a gyorsaságimotoros-vébé kétszeres aranyérmesét, napjaink egyik legjobb versenyzőjét.
Istenem, hányszor voltam centikre hasonló esetektől! A felállás elég klasszikus, az ember megáll motorral, az előtte lévő sofőr pedig hirtelen tolatni kezd. Vagy eleve holttérben van a motor, vagy csak szimplán nem nézett hátra a vezető, a lényeg, hogy megnyomta a mögötte várakozót.
A Yamaha keményen pörgeti a Yard Built programját, ami arról szól, hogy különböző motorépítőket kérnek fel, hogy dolgozzanak át saját ízlésük szerint egy-egy modellt. Ezúttal a portugál roCkS!bikes-ra és az új Yamaha XJR1300-ra került a sor.
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Polaris tulajdonába került Victory a sportmotorok felé fordul. Legalábbis két olyan legendás versenyen mindenképpen, mint a Man-szigeti TT és a Pikes Peak-i hegyi felfutó. Előbbin villanyhajtással, utóbbin viszont egyedi építésű benzinessel vesznek részt.
Ausztráliában minden bizonnyal nem kell túl sokáig keresgélni, ha igazi autó- vagy éppen motorbolonddal szeretnénk találkozni. A 61 éves Paul Maloney például korábban versenymérnökként dolgozott, most pedig saját cégét, a PGM-et irányítja. És bármilyen meglepő, de motorkerékpárokkal foglalkozik.
A Comói-tó partján megrendezett Concorso d'Eleganza Villa d'Este igen stílusos rendezvény ahhoz, hogy a prémiummárkák ott mutassák be különleges újdonságaikat. Pontosan így gondolták ezt a BMW-nél is, amikor úgy döntöttek, leleplezik Concept 101 névre keresztelt luxus-motorkerékpárjukat.
Az elmúlt időszakban már nagyot zuhant a spanyol Gas Gas népszerűsége, azonban az elsősorban krosszmotorairól, enduróiról és triálgépeiről ismert gyártónál még bíztak abban, hogy sikerül visszafizetni a 30 millió euró körüli adósságokat, és egy új üzleti modell kialakításával gazdaságosabbá tehetik a gyártást.
Franciaországban évek óta születnek újabb és újabb törvényjavaslatok arra vonatkozóan, hogy hogyan tegyék biztonságosabbá a motorkerékpárok használatát. Olyan – végül el nem fogadott – törvényjavaslatok is napvilágot láttak korábban, amelyek kötelezővé tették volna a fényvisszaverő felületeket a motorosok ruházatán, vagy bizonyos típusú védőfelszerelések viselését a bukósisakon kívül. Ám végül egy egyszerűbb megoldást választott a helyi törvényhozás: átemelik az autókra vonatkozó szabályozást.
Nem titok, hogy a BMW az indiai TVS partnereként kisköbcentis egyhengeres motorkerékpáron dolgozik. Az egyelőre K03 belső kódnevet viselő gép elsősorban az ázsiai országokban lehet népszerű. 250-300 köbcenti körüli hengerűrtartalmával azt a szegmenst célozza meg, amely Indiában igazán keresett.
Alaposan átrendezheti az amerikai motorok piacát a Polaris. A cégcsoport néhány éve felvásárolta az Indiant, amely hosszú évek után 2013 tavaszán végre teljesen új blokkot mutatott be, majd következtek az új modellek is. Most azonban, hogy az Indianhez hasonló profilú Victory is a Polaris tulajdona, komoly átszerveződésre lehet számítani.
Az eset Aradon történt, de a világon bárhol lehetett volna: egy elég klasszikus eset, elég sok hasonlót találni az interneten a világ összes tájáról. Ráadásul az alábbin elég tisztán látszik, hogy pontosan mi is történt - ráadásul ha alaposan megnézzük, nyilvánvalóvá válik, hogy elkerülhető lett volna a baleset.
A brit Richard Brown tervezte ezt a gépet, amellyel szeptemberben, Bonneville-ben próbálják megdönteni a motorkerékpárok sebességi rekordját. A jelenlegi, 605,69 km/h-s világrekord már öt éve áll, ezt szeretnék túlszárnyalni sugárhajtású gépükkel.
Orlando Bloom nagy rajongója a motorozásnak és az épített motoroknak, ráadásul nagyon jó ízléssel választ magának járműveket – elég csak a Deus Mono-ra gondolni, amit az ő megrendelésére készített a Deus ex Machina nevű, életstílusban, szörfben és custom motorokban utazó műhely.
A Zero Motorcycle egymillió dolláros támogatásáról döntött Kalifornia állam vezetése. A Scotts Valley-ben működő motorgyártó befektetői pedig éppen ugyanennyivel toldották meg a keretet, azaz több mint félmilliárd forintot fordíthat fejlesztésekre a márka.
A KTM nem hagyta meg a 1290-es blokkot a Super Duke R privilégiumának – azóta már bemutatták a minden luxussal vastagon megkent 1290 Super Adventure-t. Ám ezzel nem álltak le a túrásítással, már javában tesztelik az egyelőre Super Duke GT néven emlegetett motort.
A Honda éppen csak bejelentette, hogy még idén a kereskedésekbe kerül az új Africa Twin, de a neten máris elkezdett terjedni az első videó, amelyen a terepes gép részletei láthatók. Talán szándékos szivárogtatásról van szó, talán nem, mindenesetre így már hallhatjuk is a CRF1000L hangját.