Halálos áldozatot követelt a Pikes Peak-i hegyi felfutó. A vasárnapi versenyre készülő Carl Sorensen az egyik edzésen veszítette el uralmát motorja fölött, és egy balkanyarban szenvedett balesetet. A 39 esztendős pilóta nem számított rutintalannak, tavaly ugyanis összetettben a 16., az Open kategóriában pedig a 10. helyen zárt Kawasaki ZX10-R-ével. Idén egy Ducati 848 nyergébe ült.
Elég durván elszaporodtak a 180 lóerő körüli naked motorok. Nehéz megmondani, hogy ki kezdte el, és végül ki gurította legmeszebbre a gyógyszert, de jelenleg az Aprilia, a BMW és a KTM is versenyben van az aranyból öntött Csupasz Elmebaj díjért.
Aligha létezik olyan filmrajongó, akinek ne lenne ismerős Marlon Brando neve. A legendás színész olyan, ma már klasszikusnak számító produkciókban is játszott, mint például a Keresztapa, vagy Az utolsó tangó Párizsban.
Amikor a veszedelmesen dühös háromhengeres MT-09-ből bejelentették a túraváltozatot, elismerően csettintettem: igen, ez lesz az igazi. Idén szintén elismerően csettintettem, mert tényleg nagyon betyár lett az MT-09 Tracer, és megint eljött az ideje egy kis nyálcsorgatásnak, Milánóban lekapták a kistestvért, a 700 köbcentis, kéthengeres MT-07 Tracert is.
A KTM-nél gőzerővel dolgoznak az RC16-os kódnevet viselő MotoGP versenygépen, amely a tervek szerint a 2017-es idényben gyűjti majd a kilométereket – az osztrákok reményei szerint pedig a pontokat és győzelmeket is – a világbajnoki pályákon.
Az egykori legendás spanyol márka feltámadni látszik. Ám míg az 1958-as alapítástól egészen az 1983-as csődig könnyű, kétütemű motorok alkották a kínálatukat, 2015-től első sorban elektromos rásegítésű biciklikre koncentrálnak. A barcelonai gyár már áll, évente ezer darabos kapacitással tudnának kezdeni, de idővel a húszezres darabszámot is elő tudják majd állítani.
Visszaszerezné elhunyt fia motorját Bill Doxford. A 88 esztendős férfi nagy becsben tartotta a Yamaha DT 175 endurót, ahogy mondja, leginkább eszmei értéke volt számára a motorkerékpárnak. Most azonban ellopták.
Egészen elült a KTM Adventure palettájának bővítéséről szóló pletykák, pedig a KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer már két és fél évvel ezelőtt meglengette, hogy a 390-es plattformra épített naked és sportmotor után a kalandmotoron lesz a sor.
Pár napja bukkant fel az alábbi videó, aminek a leírásából kiderült, hogy a kamerás észrevette a barátjától ellopott motort, és a nyomába eredt. A tolvajt lerúgta a nyeregből, aki az esés során eltörte a karját. Mint kiderült, már körözték korábbi lopások miatt.
Európában is bejegyeztette az NXR160 szabadalmait a Honda. A könnyű, kisköbcentis szoftendurót Brazíliában a tavalyi év végén már bemutatták, de most úgy tűnik, az Európai Unió tagországaiba is eljuthat a gép.
A Honda NSR250R döbbenetesen penge motor volt. 90 fokos hengerszögű V2-es kétütemű blokk, 40 lóerő, 136 kiló – hasonló ment akkoriban a MotoGP-ben, igazi utcai versenymotor volt. Meg is őrültek érte, a megmaradt példányokat ma is sokra tartják.
A nagy túramotorok mezőnye olyan dinamikusan fejlődik, mint tíz éve a sportmotoroké. Évről évre jönnek a döbbenetes újdonságok, néha az az érzésünk, hogy a gyártók már ebben a kategóriában mutatják be először a legújabb fejlesztéseiket - legalábbis ha elektronikáról vagy a vezetést segítő, illetve kényelmi extrákról van szó.
A brit gyökerekkel rendelkező, de ma már elsősorban indiaiként ismert Royal Enfield idén komoly terjeszkedésbe kezdett. Februárban bejelentették, hogy ismét gyártanak majd Nagy-Britanniában is, most pedig megnyitották első dubaji kereskedésüket.
Felpörgetheti a Cagivát a közeljövőben az MV Agusta – ez derült ki legalábbis abból az interjúból, amelyet az MV alelnöke az egyik olasz portálnak adott. Igaz, rögtön hozzá is tette, hogy egyelőre nincs közvetlenül napirenden a kérdés.
Nem kis meglepetés ért minket a múlt héten, amikor szembesültünk vele, hogy a Honda mindent vivő, MotoGP replikája közút-legális összeállításban mindössze 159 lóerő. Persze, van hozzá sport csomag, amivel már 215 lóerő a teljesítmény, csak úgy már nem felel meg a közúti előírásoknak. Egyébként ez jól is van így, nincs is nagyon érvem amellett, hogy miért kéne 215 lóerősnek lennie egy utcai motornak. Ami neccesebb, hogy amerikában az 56,5 millió forintos jármű rendszámos kivitele maximum 101 lóerős lehet - nagyjából mint a franciáknál, ahol minden motort száz lóra kell fojtani.
Az elmúlt tíz év egyik legszebb történetének indult a Horex, de nem tudta elkerülni a sorsot, amit a feltámasztott márkák bejártak - két kivétel van: a Triumph és az Indian, az egyik a csodával határos módon hatalmas siker lett, a másik mögött pedig egy iszonyatos méretű, tőkeerős konszern áll. A Horex viszont szinte a semmiből jött, és igen bátor módon teljesen egyedi műszaki megoldásokra támaszkodott - saját fejlesztésű, 1200 köbcentis, VR elrendezésű hathengeres motort kapott, ráadásul sokáig úgy volt, hogy kompresszor is lesz rajta. VR elrendezés egyfajta átmenet a soros és a V motorok között, autóban a VW kísérletezett hasonlóval.
Két krosszmotorját is felfrissítette erre a szezonra a Honda. A japánok a CRF250R-hez és a CRF450R-hez nyúltak hozzá, a mérnökök pedig a Honda Racing Corporation versenycsapatainak tapasztalatait is felhasználták a fejlesztésekhez.
A Sulby Straight a leggyorsabb része a Man TT-nek, ha jó az időjárás, akkor a Superbike és a Senior TT futamon kiadja a 320 km/h is ezen a mérföld hosszú egyenesen.
A Honda megújította az SH300i robogóját. Mivel az SH300 kategóriájának egyik legjobb és legdinamikusabb járműve volt, nagyon sokat nem kellett módosítani rajta – valamivel robbanékonyabb és takarékosabb lett, LED-es világítást kapott, alapáron jár hozzá az ABS és most már egy zárt sisak is elfér az ülés alatt. Ráadásul ez lett az első kétkerekű Honda, ami teljesíti az Euro 4-es normát.
A KTM Duke alapú Husqvarna Vitplien 401-ről Spanyolországban készültek a kémfotók. Úgy tűnik, elég nagy hype-ot váltott ki a Vitpilen és a Svartpilen tanulmány az őszi motorkiállításokon. Akkor még csak tanulmányként voltak jelen, de pár hónappal később jött a hír: annyi pozitív visszajelzés érkezett, hogy belevágtak a szériaérett modellek fejlesztésébe.
Első ránézésre ez egy újabb projekt motor a Yamahánál, amit kiadtak egy építőnek, hogy mutassa be rajta tudományát – ezt a japán cégnél Yard Builtnek hívják, és elég sok ilyen született már világszerte, például Magyarországon is. A bennfentesek szerint viszont az alábbi videó nem egy konkrét darabról szól, hanem egy sorozatgyártású modell teasere.
A történet 61 éve indult, akkor találta ki ugyanis a Honda, hogy rajthoz áll a Man TT-n, ami akkor még a gyorsasági világbajnokság egyik futama volt. 1959-ben még nevettek az akkoriban lenézett japán márkán, aztán 1962-ben a hitetlenkedők hamar bekussoltak: a Honda nyert két kategóriában is. Azóta is ott vannak a legjobbak között, évek óta meghatározzák a MotoGP mezőnyét, minek ragozzam, van közük a versenyzéshez.
Eljött az a nap, amit a sportmotorkedvelők és a Honda-rajongók már hónapok óta kíváncsian vártak: a japán gyártó végre leleplezi legdurvább sportmotorjának utcai változatát. Az őszi milánói EICMA motorszalonon bemutatott tanulmányt tovább faragták, így készült el az RC213V-S, amely a jelenlegi kínálatból a legszorosabb rokonságot mutatja a MotoGP versenygéppel.
Kettős jubileumot ünnepel közösen a Vespa és az Emporio Armani. Míg a Piaggio-csoporthoz tartozó márka idén a 130. évfordulóját ünnepli, addig az olasz divattervező cége a negyvenediket.
Indonéziában mutatta be a régóta várt meztelen MT-25-öst a Yamaha. A japán gyártó újdonsága lényegében az R25 sportmotor idomoktól megfosztott változata, amely sok meglepetést nem tartogatott.