Hírek

Áldozatot követelt a Pikes Peak

2015. június 26., 13:25 Módosítva: 2015.06.27 09:26
21

Halálos áldozatot követelt a Pikes Peak-i hegyi felfutó. A vasárnapi versenyre készülő Carl Sorensen az egyik edzésen veszítette el uralmát motorja fölött, és egy balkanyarban szenvedett balesetet. A 39 esztendős pilóta nem számított rutintalannak, tavaly ugyanis összetettben a 16., az Open kategóriában pedig a 10. helyen zárt Kawasaki ZX10-R-ével. Idén egy Ducati 848 nyergébe ült.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiszivárgott, mit fog tudni az új Triumph Speed Triple

2015. június 26., 10:59 Módosítva: 2015.06.27 14:13
29

Elég durván elszaporodtak a 180 lóerő körüli naked motorok. Nehéz megmondani, hogy ki kezdte el, és végül ki gurította legmeszebbre a gyógyszert, de jelenleg az Aprilia, a BMW és a KTM is versenyben van az aranyból öntött Csupasz Elmebaj díjért.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvennéd Marlon Brando motorját?

2015. június 25., 07:28 Módosítva: 2015.06.26 06:15
46

Aligha létezik olyan filmrajongó, akinek ne lenne ismerős Marlon Brando neve. A legendás színész olyan, ma már klasszikusnak számító produkciókban is játszott, mint például a Keresztapa, vagy Az utolsó tangó Párizsban.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Yamaha MT-07-ből is jön a túraváltozat

2015. június 24., 12:33 Módosítva: 2015.06.24 16:48
30

Amikor a veszedelmesen dühös háromhengeres MT-09-ből bejelentették a túraváltozatot, elismerően csettintettem: igen, ez lesz az igazi. Idén szintén elismerően csettintettem, mert tényleg nagyon betyár lett az MT-09 Tracer, és megint eljött az ideje egy kis nyálcsorgatásnak, Milánóban lekapták a kistestvért, a 700 köbcentis, kéthengeres MT-07 Tracert is.

Fotó: moto.it
Távolról sincs vége, olvasson még

Negyvenmilliós gépen dolgozik a KTM

2015. június 24., 08:13 Módosítva: 2015.06.24 16:33
4

A KTM-nél gőzerővel dolgoznak az RC16-os kódnevet viselő MotoGP versenygépen, amely a tervek szerint a 2017-es idényben gyűjti majd a kilométereket – az osztrákok reményei szerint pedig a pontokat és győzelmeket is – a világbajnoki pályákon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy másfél millió forintos bicikli lett a legendás márkanévből

2015. június 23., 11:39 Módosítva: 2015.06.24 09:44
6

Az egykori legendás spanyol márka feltámadni látszik. Ám míg az 1958-as alapítástól egészen az 1983-as csődig könnyű, kétütemű motorok alkották a kínálatukat, 2015-től első sorban elektromos rásegítésű biciklikre koncentrálnak. A barcelonai gyár már áll, évente ezer darabos kapacitással tudnának kezdeni, de idővel a húszezres darabszámot is elő tudják majd állítani.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszaszerezné elhunyt fia motorját

2015. június 22., 13:24 Módosítva: 2015.06.23 06:28
22

Visszaszerezné elhunyt fia motorját Bill Doxford. A 88 esztendős férfi nagy becsben tartotta a Yamaha DT 175 endurót, ahogy mondja, leginkább eszmei értéke volt számára a motorkerékpárnak. Most azonban ellopták.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatalmas Dakar-fless lesz a kis KTM túramotor

2015. június 20., 14:51 Módosítva: 2015.06.22 10:30
110

Egészen elült a KTM Adventure palettájának bővítéséről szóló pletykák, pedig a KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer már két és fél évvel ezelőtt meglengette, hogy a 390-es plattformra épített naked és sportmotor után a kalandmotoron lesz a sor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Eltörte a kezét a motortolvajnak

2015. június 19., 13:42 Módosítva: 2015.06.20 18:32
237

Pár napja bukkant fel az alábbi videó, aminek a leírásából kiderült, hogy a kamerás észrevette a barátjától ellopott motort, és a nyomába eredt. A tolvajt lerúgta a nyeregből, aki az esés során eltörte a karját. Mint kiderült, már körözték korábbi lopások miatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jöhet a Honda filléres endurója

2015. június 19., 10:18 Módosítva: 2015.06.19 17:04
51

Európában is bejegyeztette az NXR160 szabadalmait a Honda. A könnyű, kisköbcentis szoftendurót Brazíliában a tavalyi év végén már bemutatták, de most úgy tűnik, az Európai Unió tagországaiba is eljuthat a gép.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kivesztek az igazán könnyű motorok? Aligha

2015. június 18., 09:10 Módosítva: 2015.06.18 17:53
61

A Honda NSR250R döbbenetesen penge motor volt. 90 fokos hengerszögű V2-es kétütemű blokk, 40 lóerő, 136 kiló – hasonló ment akkoriban a MotoGP-ben, igazi utcai versenymotor volt. Meg is őrültek érte, a megmaradt példányokat ma is sokra tartják.

Távolról sincs vége, olvasson még

A legújabb fejlesztéseket kapja meg a Triumph Tiger Explorer

2015. június 17., 16:10 Módosítva: 2015.06.18 14:24
36

A nagy túramotorok mezőnye olyan dinamikusan fejlődik, mint tíz éve a sportmotoroké. Évről évre jönnek a döbbenetes újdonságok, néha az az érzésünk, hogy a gyártók már ebben a kategóriában mutatják be először a legújabb fejlesztéseiket - legalábbis ha elektronikáról vagy a vezetést segítő, illetve kényelmi extrákról van szó.

Az aktuális modell - jövőre jön a komolyan felextrázott
Az aktuális modell - jövőre jön a komolyan felextrázott
Távolról sincs vége, olvasson még

Dubajozik a Royal Enfield

2015. június 17., 10:05 Módosítva: 2015.06.17 18:06
16

A brit gyökerekkel rendelkező, de ma már elsősorban indiaiként ismert Royal Enfield idén komoly terjeszkedésbe kezdett. Februárban bejelentették, hogy ismét gyártanak majd Nagy-Britanniában is, most pedig megnyitották első dubaji kereskedésüket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felrázhatják a Cagivát

2015. június 16., 10:04 Módosítva: 2015.06.17 10:45
84

Felpörgetheti a Cagivát a közeljövőben az MV Agusta – ez derült ki legalábbis abból az interjúból, amelyet az MV alelnöke az egyik olasz portálnak adott. Igaz, rögtön hozzá is tette, hogy egyelőre nincs közvetlenül napirenden a kérdés.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ön fizetne 56 milliót 100 lóerőért?

2015. június 15., 16:56 Módosítva: 2015.06.16 13:09
26

Nem kis meglepetés ért minket a múlt héten, amikor szembesültünk vele, hogy a Honda mindent vivő, MotoGP replikája közút-legális összeállításban mindössze 159 lóerő. Persze, van hozzá sport csomag, amivel már 215 lóerő a teljesítmény, csak úgy már nem felel meg a közúti előírásoknak. Egyébként ez jól is van így, nincs is nagyon érvem amellett, hogy miért kéne 215 lóerősnek lennie egy utcai motornak. Ami neccesebb, hogy amerikában az 56,5 millió forintos jármű rendszámos kivitele maximum 101 lóerős lehet - nagyjából mint a franciáknál, ahol minden motort száz lóra kell fojtani.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra felpörög a hathengeres

2015. június 15., 14:20 Módosítva: 2015.06.16 06:15
20

Az elmúlt tíz év egyik legszebb történetének indult a Horex, de nem tudta elkerülni a sorsot, amit a feltámasztott márkák bejártak - két kivétel van: a Triumph és az Indian, az egyik a csodával határos módon hatalmas siker lett, a másik mögött pedig egy iszonyatos méretű, tőkeerős konszern áll. A Horex viszont szinte a semmiből jött, és igen bátor módon teljesen egyedi műszaki megoldásokra támaszkodott - saját fejlesztésű, 1200 köbcentis, VR elrendezésű hathengeres motort kapott, ráadásul sokáig úgy volt, hogy kompresszor is lesz rajta. VR elrendezés egyfajta átmenet a soros és a V motorok között, autóban a VW kísérletezett hasonlóval.

Távolról sincs vége, olvasson még

Krosszos frissítések a Hondánál

2015. június 14., 12:42 Módosítva: 2015.06.15 12:36
44

Két krosszmotorját is felfrissítette erre a szezonra a Honda. A japánok a CRF250R-hez és a CRF450R-hez nyúltak hozzá, a mérnökök pedig a Honda Racing Corporation versenycsapatainak tapasztalatait is felhasználták a fejlesztésekhez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem az a fajta, aki elveszi a gázt

2015. június 13., 07:19 Módosítva: 2015.06.14 08:47
241

A Sulby Straight a leggyorsabb része a Man TT-nek, ha jó az időjárás, akkor a Superbike és a Senior TT futamon kiadja a 320 km/h is ezen a mérföld hosszú egyenesen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felújította a Honda a legjobb robogóját

2015. június 12., 15:30 Módosítva: 2015.06.13 05:49
41

A Honda megújította az SH300i robogóját. Mivel az SH300 kategóriájának egyik legjobb és legdinamikusabb járműve volt, nagyon sokat nem kellett módosítani rajta – valamivel robbanékonyabb és takarékosabb lett, LED-es világítást kapott, alapáron jár hozzá az ABS és most már egy zárt sisak is elfér az ülés alatt. Ráadásul ez lett az első kétkerekű Honda, ami teljesíti az Euro 4-es normát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lekapták a kívánatos retro-Husqvarnát

2015. június 12., 09:54 Módosítva: 2015.06.12 16:14
17

A KTM Duke alapú Husqvarna Vitplien 401-ről Spanyolországban készültek a kémfotók. Úgy tűnik, elég nagy hype-ot váltott ki a Vitpilen és a Svartpilen tanulmány az őszi motorkiállításokon. Akkor még csak tanulmányként voltak jelen, de pár hónappal később jött a hír: annyi pozitív visszajelzés érkezett, hogy belevágtak a szériaérett modellek fejlesztésébe.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha ebből széria lesz, akkor én arabus táncosnő vagyok

2015. június 11., 15:01 Módosítva: 2015.06.12 06:34
20

Első ránézésre ez egy újabb projekt motor a Yamahánál, amit kiadtak egy építőnek, hogy mutassa be rajta tudományát – ezt a japán cégnél Yard Builtnek hívják, és elég sok ilyen született már világszerte, például Magyarországon is. A bennfentesek szerint viszont az alábbi videó nem egy konkrét darabról szól, hanem egy sorozatgyártású modell teasere.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elpusztítja az agyat a Honda MotoGP replikája

2015. június 11., 12:56 Módosítva: 2015.06.12 10:36
84

A történet 61 éve indult, akkor találta ki ugyanis a Honda, hogy rajthoz áll a Man TT-n, ami akkor még a gyorsasági világbajnokság egyik futama volt. 1959-ben még nevettek az akkoriban lenézett japán márkán, aztán 1962-ben a hitetlenkedők hamar bekussoltak: a Honda nyert két kategóriában is. Azóta is ott vannak a legjobbak között, évek óta meghatározzák a MotoGP mezőnyét, minek ragozzam, van közük a versenyzéshez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nézze élőben a Honda bemutatóját

2015. június 11., 09:52 Módosítva: 2015.06.11 13:02
9

Eljött az a nap, amit a sportmotorkedvelők és a Honda-rajongók már hónapok óta kíváncsian vártak: a japán gyártó végre leleplezi legdurvább sportmotorjának utcai változatát. Az őszi milánói EICMA motorszalonon bemutatott tanulmányt tovább faragták, így készült el az RC213V-S, amely a jelenlegi kínálatból a legszorosabb rokonságot mutatja a MotoGP versenygéppel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a Vespa már nem elég luxus

2015. június 10., 17:16 Módosítva: 2015.06.11 10:10
38

Kettős jubileumot ünnepel közösen a Vespa és az Emporio Armani. Míg a Piaggio-csoporthoz tartozó márka idén a 130. évfordulóját ünnepli, addig az olasz divattervező cége a negyvenediket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre itt a Yamaha MT-25

2015. június 9., 13:21 Módosítva: 2015.06.10 06:18
29

Indonéziában mutatta be a régóta várt meztelen MT-25-öst a Yamaha. A japán gyártó újdonsága lényegében az R25 sportmotor idomoktól megfosztott változata, amely sok meglepetést nem tartogatott.

Távolról sincs vége, olvasson még