Napok óta hangos a sajtó Joaquín Guzmán szökésétől. A csak El Chapo, vagyis a Köpcös néven emlegetett drogbáró a mexikói Sinaloa kartell feje, vagyis az egyik leghatalmasabb ember a műfajban. Az Egyesült Államokba irányuló kábítószercsempészet 50-60%-a az ő kezük alatt folyik át, bevételük pár éve a Facebookéval vetekedett.
Visszahívást rendeltek el a KTM 1290 Super Duke R-re. Először a kanadai és az ausztrál piacon észlelték a problémát, ezt követően azonban minden országra kiterjesztették az akciót. A motorkerékpár tankjának egyik túlfolyó csöve ugyanis eltörhet, így szivárogni kezdhet a benzin.
Hát mit, hát mit?! Szmokingban egykerekezni, te bugyuta, még ezt sem tudod? Az MV Agusta reklámja elég egyszerű, és üzenete is nagyjából annyi, mint egy Pumped Gabó táncnak. Vagyis ha jól nézel ki, akkor királynak érezheted magad, a csavar annyi, hogy ha már akkora király vagy, hogy egy MV Agusta F3-mal csapathatsz, akkor el is engedheted a csajozást.
Egy ideje már nem titok: az MV Agusta szakít a háromhengeres gépekkel. Nemrég még a Turismo Veloce jelentette a nagy újdonságot, amelynek már korábbról is jól ismert 800 köbcentis blokkjában szintén három henger volt, de az olaszok úgy érezték, kimaxolták a műfajt.
Gyakrabban kell lemosni a piros hó által összemocskolt fehér hollót, mint ahányszor magyar sikert ünnepelhetünk a motorsportban. Most viszont Herczeg Balázsnak tapsolhatunk felállva. Ja, nem tudod, ki az? És ha úgy mondom, hogy Mókusnak? Na ugye.
A Bonneville sós síkság állapota évről évre romlik, a helyzet olyan rossz, hogy törölték a sebességi rekordok ostromlásának nemzetközi fesztiválját, a Speed Weeket.
Guy Martin nevét igen nehéz lenne különválasztani a motorsporttól. Évről évre egyre többen utaznak el miatta a Man-szigeti Tourist Trophyra, de a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutó sem ismeretlen már számára. Sőt, olykor azért közúton is rosszalkodik.
A MotoGP ezen a hétvégén a németországi Sachsenringre látogat. Így hát a sorozatba idén visszatért Suzuki sem választhatott volna jobb helyet az ünneplésre, mint egy GP-futam. A japán gyártó emblematikus gépe, a Gixxer ugyanis ebben az évben harminc esztendős, így valamit ki kellett találniuk.
A Speedy Working Motorsra (SWM) minden bizonnyal csak kevesen emlékeznek. A hetvenes években elsősorban triálmotorokkal és terepes gépekkel voltak jelen a piacon, olyan versenytársakkal csatáztak, mint a Montesa, a Bultaco vagy éppen a Fantic Motor. 1984-ben aztán beszüntették a gyártást.
Már javában pörögnek a közúti tesztek, hiszen forgalomban sikerült lekapni a legújabb Triumph-ot. Első ránézésre Bonneville T100 adja az alapot, másodikra pedig Thunderbird 1600, de igazából egyik sem helyes: az új folyadékhűtésű, 1100 köbcentis kéthengerest szerelték a csapott farú motorba - a pletykák szerint a 865 köbcentis levegős kéthengeresnél lényegesen erősebb lesz, míg a Bonneville-ek teljesítménye 69 lóerő, addig az új 1100-as már körülbelül 100 LE-t fog tudni.
Körülbelül tíz évvel ezelőtt mutatta be a Yamaha az MT-03-at. A látványos formatervű motorba az XT660 egyhengeresét építették bele. A nemsokára érkező, új MT-03 műszaki alapjai a Yamaha YZF-R3-ból származnak - vagyis kéthengeres, és háromszáz köbcentis lesz, így várhatóan 47 lóerőt teljesít majd, amivel mindössze egy lóerővel marad majd el az elődtől.
Féléves eladási rekordot döntött a BMW. A bajor motorkerékpár-gyártó ugyanis 2015 első hat hónapjában 78 418 gépet értékesített. Ez 10,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.
200 lóerő egy motortól nagyon sok - ezt még versenyzők sem feltétlenül tudják teljesen kihasználni, talán csak a szakma csúcsán lévők mondhatják azt, hogy nekik ennél több kell. Félelmetes belegondolni, hogy az új Yamaha R1 998 köbcentis crossplane blokkjából kereken kétszáz lóerő jön ki - rövid utcai kör után egyébként az R1 kimondottan darabosnak tűnik, de ez csak lazán kapcsolódik a témához - ami még tovább növelhető.
Szokás mondani, hogy az Alfa Romeótól formatervet nyúlni nem bűn, hiszen ami szép, az terjedjen. Amíg mondjuk egy légbeömlőről vagy egy felniről van szó, addig a céges jogászok még elnézőek, de amikor egy teljes formaterv kerül a fénymásolóba, akkor ott szigorú perekre lehet készülni. Egyetlen kivétel létezik: ha az egyik fél kínai. Arrafelé ugyanis semmi sem szent.
Személyautóin már korábban bemutatta az úgynevezett dinamikus féklámpa-technológiát a BMW. A bajorok most motorkerékpárokon is bevezetik a rendszert, amellyel reményeik szerint könnyebben észlelhetővé teszik a lassító, megálló járműveket, csökkentik a ráfutásos balesetek kockázatát.
Korábban ugyan utalt rá, hogy indul a 2016-os Dakaron, most bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől. Visszavonul, de nem került tőle távol, ugyanis a Dakar Rally versenyigazgatója lesz.
Tavaly még úgy tűnt, minden rendben az Erik Buell Racing háza táján, sőt, mintha a márka elkezdte volna összeszedni magát. Idén tavasszal azonban már rossz hírek jöttek, az EBR ismét csődközelbe jutott, ez pedig a Heróval folytatott együttműködésükre is rányomta bélyegét.
A triálversenyzés lenyűgöző sport, noha a gyorsasági- és krosszmotoros megmérettetéseknél jóval visszafogottabb nyilvánosságot kap. Természetes és épített akadályokon ugrálni egy ülés nélküli motorral azonban nem gyerekjáték, így kőkemény célszerszámot is igényel. Nem csoda, hogy nem is vág bele minden gyártó.
A japán Young Machine magazin értesülése szerint a Honda már javában dolgozik egy retró sportmotoron. Ez elég hihetően hangzik, hiszen a Young Machine értesülései szinte mindig pontosak, ráadásul ez a koncepció már jó régóta napirenden van a Hondánál. 2007-ben a tokiói motorkiállításon mutatták be a Honda CB1100R tanulmányt, ami egy szép, HRC színekre fényezett, sportos kiegészítőkkel vastagon megkent CB1100 volt.
Franciaországban szeretik túltolni a szabályozást: gondoljunk csak a 100 lóerőnél erősebb motorok betiltására vagy a kötelező láthatósági mellény körüli mizériára. A legújabb döntés szerint 2015. július 1-től, vagyis holnaptól tilos a motorosoknak a fülhallgató használata.
Idén tizedjére rendezik meg a már-már legendásnak számító 24 órás tájékozódási versenyt, a BMW Bike Maratont. A jubileumi futam idén Ausztriában zajlik, ahol a résztvevő 2-6 fős csapatok körülbelül 800 kilométeren keresztül keresik a helyes utat a rajtnál kapott itiner alapján.
Sajnos az idei Pikes Peak-i felfutó sem telt halálos áldozat nélkül, azonban a versenynapok már komolyabb baleset nélkül zárultak le. Az időjárás viszont több kategóriában is megtréfálta az indulókat. A motorosoknál végül hondás siker született: Jeffrey Tigert 10:02.735-tel tudott nyerni egy CBR1000RR nyergében.
A Honda nemrég bemutatott egy motort, ami néhány apróságot leszámítva nem más, mint egy MotoGP versenygép, csak megvehető. Jó, nem olcsón, 58 millió forintért. Az első csalódás akkor ütött be, amikor kiderült, hogy 58 millió forintért mindössze 159 lóerős a gép. Persze meg lehet vásárolni hozzá nagyjából másfél millióért a versenykitet - a 58 millió forinton felül - és akkor már 215 lóerőt tud. De olyankor már nem mehet ki közútra. Ez eddig nagyjából rendben van, hiszen utcára bőven elég a 159 lóerő.
Niklas Ajo, finn motorversenyző a hétvégi asseni futamon vezető helyről csúszott meg - kanyarból kifelé vad szambába kezdett alatta a motor, ám ahelyett, hogy felvette volna a breaktáncosokra jellemző, a földön pörgő pozíciót, gigantikusat mentett. Végül a motor mellett lógva, térden csúszva sikerült átgurulni a célvonalon. Ezzel ugyan bukta a dobogós helyét, de annál sokkal többet nyert: a fél világ most róla beszél.
A laikusok első kérdése egy bukósisak kapcsán, hogy mennyire biztonságos. A helyzet viszont az, hogy a biztonságosságot mára szinte kimaxolták a gyártók, a fejlesztések most szinte kivétel nélkül a komfortszint javítására vonatkoznak - tehát ha egy sisak drága, az nem feltétlenül a nagyobb biztonságot jelenti, hanem sokkal inkább valami más extrát. Ilyen a sisak tömegének csökkentése, a kényelme és a zajszintje.