Hírek

Milyen motorral menekült a drogbáró?

2015. július 16., 12:18 Módosítva: 2015.07.17 15:12
122

Napok óta hangos a sajtó Joaquín Guzmán szökésétől. A csak El Chapo, vagyis a Köpcös néven emlegetett drogbáró a mexikói Sinaloa kartell feje, vagyis az egyik leghatalmasabb ember a műfajban. Az Egyesült Államokba irányuló kábítószercsempészet 50-60%-a az ő kezük alatt folyik át, bevételük pár éve a Facebookéval vetekedett.

Távolról sincs vége, olvasson még

Szivároghat a benzin a KTM Super Duke-ból

2015. július 16., 08:23 Módosítva: 2015.07.16 18:03
58

Visszahívást rendeltek el a KTM 1290 Super Duke R-re. Először a kanadai és az ausztrál piacon észlelték a problémát, ezt követően azonban minden országra kiterjesztették az akciót. A motorkerékpár tankjának egyik túlfolyó csöve ugyanis eltörhet, így szivárogni kezdhet a benzin.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mit kell tenni, ha bejössz egy csajnak?

2015. július 15., 14:22 Módosítva: 2015.07.16 15:25
47

Hát mit, hát mit?! Szmokingban egykerekezni, te bugyuta, még ezt sem tudod? Az MV Agusta reklámja elég egyszerű, és üzenete is nagyjából annyi, mint egy Pumped Gabó táncnak. Vagyis ha jól nézel ki, akkor királynak érezheted magad, a csavar annyi, hogy ha már akkora király vagy, hogy egy MV Agusta F3-mal csapathatsz, akkor el is engedheted a csajozást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Három ezres Agusta érkezik

2015. július 15., 09:43 Módosítva: 2015.07.16 12:28
5

Egy ideje már nem titok: az MV Agusta szakít a háromhengeres gépekkel. Nemrég még a Turismo Veloce jelentette a nagy újdonságot, amelynek már korábbról is jól ismert 800 köbcentis blokkjában szintén három henger volt, de az olaszok úgy érezték, kimaxolták a műfajt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ekkora magyar siker rég volt már

2015. július 14., 16:31 Módosítva: 2015.07.15 14:27
1586

Gyakrabban kell lemosni a piros hó által összemocskolt fehér hollót, mint ahányszor magyar sikert ünnepelhetünk a motorsportban. Most viszont Herczeg Balázsnak tapsolhatunk felállva. Ja, nem tudod, ki az? És ha úgy mondom, hogy Mókusnak? Na ugye.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a Bonneville sós síkság sem a régi

2015. július 14., 10:08 Módosítva: 2015.07.15 10:32
25

A Bonneville sós síkság állapota évről évre romlik, a helyzet olyan rossz, hogy törölték a sebességi rekordok ostromlásának nemzetközi fesztiválját, a Speed Weeket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hatszázzal két keréken? Hát normális?

2015. július 12., 15:04 Módosítva: 2015.07.13 15:46
63

Guy Martin nevét igen nehéz lenne különválasztani a motorsporttól. Évről évre egyre többen utaznak el miatta a Man-szigeti Tourist Trophyra, de a legendás Pikes Peak-i hegyi felfutó sem ismeretlen már számára. Sőt, olykor azért közúton is rosszalkodik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Suzuki: vissza a gyökerekhez

2015. július 11., 10:46 Módosítva: 2015.07.12 11:42
89

A MotoGP ezen a hétvégén a németországi Sachsenringre látogat. Így hát a sorozatba idén visszatért Suzuki sem választhatott volna jobb helyet az ünneplésre, mint egy GP-futam. A japán gyártó emblematikus gépe, a Gixxer ugyanis ebben az évben harminc esztendős, így valamit ki kellett találniuk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Amit az olaszok támasztanak fel, az mindig csodás

2015. július 10., 10:49 Módosítva: 2015.07.10 15:09
58

A Speedy Working Motorsra (SWM) minden bizonnyal csak kevesen emlékeznek. A hetvenes években elsősorban triálmotorokkal és terepes gépekkel voltak jelen a piacon, olyan versenytársakkal csatáztak, mint a Montesa, a Bultaco vagy éppen a Fantic Motor. 1984-ben aztán beszüntették a gyártást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem hiszed el, mit csinált a Triumph ezzel a motorral!

2015. július 9., 13:22 Módosítva: 2015.07.10 13:49
2

Már javában pörögnek a közúti tesztek, hiszen forgalomban sikerült lekapni a legújabb Triumph-ot. Első ránézésre Bonneville T100 adja az alapot, másodikra pedig Thunderbird 1600, de igazából egyik sem helyes: az új folyadékhűtésű, 1100 köbcentis kéthengerest szerelték a csapott farú motorba - a pletykák szerint a 865 köbcentis levegős kéthengeresnél lényegesen erősebb lesz, míg a Bonneville-ek teljesítménye 69 lóerő, addig az új 1100-as már körülbelül 100 LE-t fog tudni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra lesz Yamaha MT-03

2015. július 8., 15:58 Módosítva: 2015.07.09 09:40
25

Körülbelül tíz évvel ezelőtt mutatta be a Yamaha az MT-03-at. A látványos formatervű motorba az XT660 egyhengeresét építették bele. A nemsokára érkező, új MT-03 műszaki alapjai a Yamaha YZF-R3-ból származnak - vagyis kéthengeres, és háromszáz köbcentis lesz, így várhatóan 47 lóerőt teljesít majd, amivel mindössze egy lóerővel marad majd el az elődtől.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb rekord a BMW-től

2015. július 8., 09:55 Módosítva: 2015.07.08 17:56
47

Féléves eladási rekordot döntött a BMW. A bajor motorkerékpár-gyártó ugyanis 2015 első hat hónapjában 78 418 gépet értékesített. Ez 10,5 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Távolról sincs vége, olvasson még

Csak jó kipufogó kell rá, és 200 lóerő felett lesz

2015. július 7., 17:32 Módosítva: 2015.07.08 14:30
103

200 lóerő egy motortól nagyon sok - ezt még versenyzők sem feltétlenül tudják teljesen kihasználni, talán csak a szakma csúcsán lévők mondhatják azt, hogy nekik ennél több kell. Félelmetes belegondolni, hogy az új Yamaha R1 998 köbcentis crossplane blokkjából kereken kétszáz lóerő jön ki - rövid utcai kör után egyébként az R1 kimondottan darabosnak tűnik, de ez csak lazán kapcsolódik a témához - ami még tovább növelhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél arcátlanabb nyúlást rég láttunk

2015. július 7., 08:09 Módosítva: 2015.07.08 06:39
7

Szokás mondani, hogy az Alfa Romeótól formatervet nyúlni nem bűn, hiszen ami szép, az terjedjen. Amíg mondjuk egy légbeömlőről vagy egy felniről van szó, addig a céges jogászok még elnézőek, de amikor egy teljes formaterv kerül a fénymásolóba, akkor ott szigorú perekre lehet készülni. Egyetlen kivétel létezik: ha az egyik fél kínai. Arrafelé ugyanis semmi sem szent.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ráfutás ellen védene a BMW

2015. július 6., 09:28 Módosítva: 2015.07.07 11:39
147

Személyautóin már korábban bemutatta az úgynevezett dinamikus féklámpa-technológiát a BMW. A bajorok most motorkerékpárokon is bevezetik a rendszert, amellyel reményeik szerint könnyebben észlelhetővé teszik a lassító, megálló járműveket, csökkentik a ráfutásos balesetek kockázatát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Marc Coma visszavonul

2015. július 3., 15:12 Módosítva: 2015.07.05 07:36
49

Korábban ugyan utalt rá, hogy indul a 2016-os Dakaron, most bejelentette, hogy visszavonul a versenyzéstől. Visszavonul, de nem került tőle távol, ugyanis a Dakar Rally versenyigazgatója lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elárverezik a Buellt

2015. július 3., 09:11 Módosítva: 2015.07.04 14:15
11

Tavaly még úgy tűnt, minden rendben az Erik Buell Racing háza táján, sőt, mintha a márka elkezdte volna összeszedni magát. Idén tavasszal azonban már rossz hírek jöttek, az EBR ismét csődközelbe jutott, ez pedig a Heróval folytatott együttműködésükre is rányomta bélyegét.

Távolról sincs vége, olvasson még

Sziklákon ugrálnál? Ez a te motorod

2015. július 2., 09:43 Módosítva: 2015.07.03 10:26
31

A triálversenyzés lenyűgöző sport, noha a gyorsasági- és krosszmotoros megmérettetéseknél jóval visszafogottabb nyilvánosságot kap. Természetes és épített akadályokon ugrálni egy ülés nélküli motorral azonban nem gyerekjáték, így kőkemény célszerszámot is igényel. Nem csoda, hogy nem is vág bele minden gyártó.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gusztusos retró csemegén dolgozik a Honda

2015. július 1., 09:11 Módosítva: 2015.07.02 06:26
112

A japán Young Machine magazin értesülése szerint a Honda már javában dolgozik egy retró sportmotoron. Ez elég hihetően hangzik, hiszen a Young Machine értesülései szinte mindig pontosak, ráadásul ez a koncepció már jó régóta napirenden van a Hondánál. 2007-ben a tokiói motorkiállításon mutatták be a Honda CB1100R tanulmányt, ami egy szép, HRC színekre fényezett, sportos kiegészítőkkel vastagon megkent CB1100 volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fejhallgatóval vezetsz? Mostantól tilos!

2015. június 30., 16:50 Módosítva: 2015.07.01 11:27
275

Franciaországban szeretik túltolni a szabályozást: gondoljunk csak a 100 lóerőnél erősebb motorok betiltására vagy a kötelező láthatósági mellény körüli mizériára. A legújabb döntés szerint 2015. július 1-től, vagyis holnaptól tilos a motorosoknak a fülhallgató használata.

Távolról sincs vége, olvasson még

24 órán át a nyeregben

2015. június 30., 12:03 Módosítva: 2015.06.30 12:03
5

Idén tizedjére rendezik meg a már-már legendásnak számító 24 órás tájékozódási versenyt, a BMW Bike Maratont. A jubileumi futam idén Ausztriában zajlik, ahol a résztvevő 2-6 fős csapatok körülbelül 800 kilométeren keresztül keresik a helyes utat a rajtnál kapott itiner alapján.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Hondát nem tudták megszorítani

2015. június 30., 10:07 Módosítva: 2015.07.01 06:36
66

Sajnos az idei Pikes Peak-i felfutó sem telt halálos áldozat nélkül, azonban a versenynapok már komolyabb baleset nélkül zárultak le. Az időjárás viszont több kategóriában is megtréfálta az indulókat. A motorosoknál végül hondás siker született: Jeffrey Tigert 10:02.735-tel tudott nyerni egy CBR1000RR nyergében.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha utálja a gazdagokat, most jót fog nevetni a problémáikon

2015. június 29., 14:11 Módosítva: 2015.06.30 12:12
53

A Honda nemrég bemutatott egy motort, ami néhány apróságot leszámítva nem más, mint egy MotoGP versenygép, csak megvehető. Jó, nem olcsón, 58 millió forintért. Az első csalódás akkor ütött be, amikor kiderült, hogy 58 millió forintért mindössze 159 lóerős a gép. Persze meg lehet vásárolni hozzá nagyjából másfél millióért a versenykitet - a 58 millió forinton felül - és akkor már 215 lóerőt tud. De olyankor már nem mehet ki közútra. Ez eddig nagyjából rendben van, hiszen utcára bőven elég a 159 lóerő.

 55653 RC213V S
Távolról sincs vége, olvasson még

Gigantikus mentéssel lett a hétvége sztárja

2015. június 29., 11:40 Módosítva: 2015.06.30 06:25
535

Niklas Ajo, finn motorversenyző a hétvégi asseni futamon vezető helyről csúszott meg - kanyarból kifelé vad szambába kezdett alatta a motor, ám ahelyett, hogy felvette volna a breaktáncosokra jellemző, a földön pörgő pozíciót, gigantikusat mentett. Végül a motor mellett lógva, térden csúszva sikerült átgurulni a célvonalon. Ezzel ugyan bukta a dobogós helyét, de annál sokkal többet nyert: a fél világ most róla beszél.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy golflabda oldhatja meg a szélzaj problémáját?

2015. június 28., 11:19 Módosítva: 2015.06.29 12:09
63

A laikusok első kérdése egy bukósisak kapcsán, hogy mennyire biztonságos. A helyzet viszont az, hogy a biztonságosságot mára szinte kimaxolták a gyártók, a fejlesztések most szinte kivétel nélkül a komfortszint javítására vonatkoznak - tehát ha egy sisak drága, az nem feltétlenül a nagyobb biztonságot jelenti, hanem sokkal inkább valami más extrát. Ilyen a sisak tömegének csökkentése, a kényelme és a zajszintje.

Távolról sincs vége, olvasson még