Az angol Superbike magazin lebegtette meg a hírt, miszerint az MV Agusta F4 675-ből és F3 800-ból készülni fog RC kivitel. Az RC ebben az esetben nem távirányítású kisautót jelent, hanem a Reparto Corse (versenyrészleg) rövidítése. Hogy ez a két betű a két olasz szón kívül mit jelenthet még, azt már bemutatták a Superbike világbajnokságra készített homologizációs F4 RC-n: átdolgozott, még erősebb blokk, tökéletes fékek, lézerprecíz Öhlins futómű és rengeteg karbon, titán és magnézium alkatrész a súlycsökkentés miatt.
A Yamaha ismét egy hosszú beetető kampányba kezdett, aminek első része az alábbi videó. Konkrétumot alig látunk, főleg sivatagi veretésre utaló képeket mutatnak. Elsőre egy valódi túraendurónak épített MT-09-re is következtethetnénk a részletekből - ilyen a három hengeres motor és a bütykös gumi, de néhány elejtett részlet alapján egészen biztosan nem erről van szó.
Soha akkora távot nem tettek még meg elektromos motorkerékpárral, mint amennyit Thomas Tomczyk motorozott az elmúlt hetekben. Ő ugyanis Zero S gépe nyergében ülve 12 644 kilométert motorozott, míg az Egyesült Államokból elért a kolumbiai Honda városába.
A brit superbike bajnokságot jelenleg a Milwaukee Yamaha pilótája, Josh Brooke vezeti egy új R1-gyel. A hétvégi, thruxtoni futamot is behúzta, majd egy kis burnouttal ünnepelte a sikert. Elég jól is nézett ki a stílusos levezetés, hatalmas füstfelhő tört fel a hátsó kerékből, de ennyi még kevés lenne egy hírhez. Viszont pár másodperccel később valamit elkottázott, és már a motor mellett hempergett. Ezzel már egy csapásra az internet kedvence lett.
Meglepő eladási adatokat produkált a Harley-Davidson Ausztráliában az idei év első hat hónapjában. Megelőzték ugyanis a Hondát, ami azért az Egyesült Államokon kívül elég komoly meglepetésnek számít.
A nagy túramotorok mezőnyében szinte öldöklő a küzdelem a neves gyártók között, egymást érik az újdonságok. Elég csak a kategória királyának számító BMW R 1200 GS-re, vagy éppen a KTM Adventure modelljeire gondolni. Sőt, a Honda is beszállt a maga módján, bár a puszta számokat tekintve az új Africa Twin kicsit kilóg a sorból.
A belga Mash Motors nem high-techben utazik - távol keletről beszerzett főegységekből építik járműveiket, amikért nem a műszaki tökéletességük, hanem az ízlésesen retró megjelenésük miatt szokás lelkesedni. Emiatt bőven kiérdemlik a Totalbike háztáji dizájndíját, a Gusztosos Retró Csemege plecsnit. Különösen a legújabb modelljük, a Von Dutch, amiből mindössze 200 darab fog készülni.
Már volt róla szó korábban, hogy a terepmotorjairól híres spanyol GasGas pénzügyi nehézségekkel küzd, akár még a cég felszámolására is sor kerülhet. Nem is meglepő, hogy a KTM is a környéken ólálkodik, hiszen így egy kis szerencsével újabb konkurenst olvaszthat magába.
Elég nagy királyság, ha az ember megveszi a zsír új motort a szalonból. A királyságból viszont jócskán visszavesz, ha másnap ellopják. Nálunk azért jellemzően ott lehet hagyni a motort az utcán, még a gázos környékeken sem kel automatikusan lába mindennek. Lopnak el motort, persze, de nem azon lepődünk meg, hogy jé, még mindig megvan a gép, hanem ha mégsincs ott, ahol letettük.
Több, mint 45 ezer motort hív vissza a Honda az indítórelé hibája miatt. Az akció a 2013 és 2015 között gyártott CB500, CBR500, CRF250L, CBR650, CTX700, NSS300, VT750, CT1300, CB300F, CBR300F, CBR600 és NC700 modelleket érinti.
A Luc1 Motorsport a francia szupermotó-bajnokság egyik legerősebb csapata, folyamatosan húzzák be a győzelmeket, a 450-es mezőnyben zúzó Sylvain Bidart pedig évek óta szállítja a bajnoki címet. Marketingben is jók, elég penge tempójú filmeket készítenek, amiket mindenki szépre nyitott lélek szívesen bámul. Elég mondjuk ezt megnézni, hogy egyértelmű legyen, a supermoto nem a puhányok sportja.
Ahogy azt már korábban megírtuk, az Erik Buell Racing ismét nagy bajba került, a helyzet pedig odáig fajult, hogy a becsődölt vállalat maradványait kiírták árverésre. Most pedig már vevő is van egyes szellemi és kézzelfogható termékekre: a Hero.
Tajvanon, a világ egyik legsűrűbben lakott szigetén a flip-flop papucsos menekülő a legdurvább cselekkel próbálkozik, hogy lerázza a rendőrt. Bemegy a szembejövő autók közé, találomra elvállal beláthatatlan kanyarokat, a járdán forgolódik, egészen addig, míg egy jobbról érkező autó le nem zárja az üldözést.
Amikor a Victory-t is birtokló Polaris vaskosan bevásárolta magát az elektromos motorokban utazó Brammoba, már lehetett sejteni hogy mi következik: a nagy és tőkeerős motorgyártó így akar hozzájutni az elektromos hajtáslánchoz és a mögötte álló knowhow-hoz.
Okozott némi meglepetést, amikor a címvédő MuSASHi RT HARC Pro csapata az idei suzukai nyolcórás verseny előtt bejelentette, Leon Haslam helyett a MotoGP egykori világbajnokát, az ausztrál Casey Stonert ülteti Hondája nyergébe.
Bár a Tesla egyelőre nem fogott motorkerékpár-gyártásba, Jans Slapins azonban eljátszott a gondolattal, és megtervezte saját Tesla kétkerekűjét. A Model M (M, mint motorkerékpár) illeszkedne is a márka hírnevéhez, de talán soha nem valósul meg.
Last Mile Surfer néven mutatott be érdekes közlekedési eszközt a Volkswagen. A legtöbb forrás elektromos robogóként hivatkozik a szerkezetre, amely azonban talán jobban emlékeztet egy roller és egy segway szerelemgyerekére.
Nem nehéz elképzelni, milyen megdöbbenés ülhetett ki az arcára a motoros klub tagjainak, amikor visszakapták gépeiket a szállítást végző cégtől. Azok ugyanis dominóként eldőlve, egymás hegyén-hátán feküdtek a tréleren.
Nincs könnyű éve idén a Gas Gasnak. Bár keményen dolgoztak újabb befektetők keresésén, hogy visszafizethessék tartozásaikat, erőfeszítéseik azonban nem jártak sikerrel. Ez odáig vezetett, hogy májusban be is csődöltek.
Az Africa Twin évtizedek óta kitüntetett helyet foglalt el a Honda palettáján. Nem csoda tehát, ha nagy várakozás övezi a 2003-ban elkaszált modell visszatérését. A prototípust még a tavaly őszi EICMA szalonon mutatták meg a japánok, a szériakivitelről idén májusban láttak napvilágot az első fotók. Most pedig végre teljesen lelepleződött. Az információk a Honda portugál oldalán jelentek meg először, aztán gyorsan le is kapták onnan azokat.
A Yamaha az elmúlt néhány évben sorra mutatta be az MT jelzésű sorozat tagjait. Ezek egyike volt az MT-07 is. A modern kinézetű naked bike nem is sikerült rosszul, és számos piacon kimondottan jól is fogy. Azt persze nem jelenthetjük ki, hogy mindenkinek egyöntetűen elnyerte a tetszését, így hát a japán gyártó most másképpen közelítette meg a témát.
Különleges Triumphra lehet licitálni holnaptól (július 23-tól) az Ebayen. Elárverezik ugyanis a Jurassic World című filmben szereplő Scramblerek egyikét. A dinoszauruszos mozi elképesztően nagy siker lett világszerte, így nem kizárt, hogy a motorkerékpárért is jelentős összeget sikerül majd szakítani.
Érdekes terveket szabadalmaztatott Japánban a Suzuki. A motorkerékpár-gyártó ugyanis egy hibrid gépen dolgozik, amelynek sornégyesét egy villanymotorral is megtoldották. Mindehhez ráadásul félautomata váltót csatoltak.
A járműtolvajok nem ismernek határokat: van, amikor gyereküléssel együtt lopnak el családi autókat, és olyan is előfordul, hogy pótolhatatlan ereklyének számító gépekre csapnak le. Most éppen a Victory versenymotorját vitték el – azt a gépet, amellyel Lee Johnston az idei Man-szigeti TT viadalon is indult.
A Ducati igazán odatette magát az utóbbi időben. A tavaly őszi EICMA motorkiállításon bemutatták a legújabb Multistradát, de nemcsak a túrázóknak próbáltak kedvezni, így rögtön odatették mellé az 1299 Panigalét is. Legnépszerűbb modelljüknek azonban mégsem ezek számítottak 2015 első hónapjaiban, hanem a Scrambler.