Az MT-03 évekkel ezelőtt egészen kellemes darabja volt a Yamaha kínálatának. A modellt akkor még az XT660 nagyköbcentis egyhengeresével szerelték, így a városi szlalomozás mellett a szerpentinre tévedve sem jött teljesen zavarba. Idén viszont a japánok úgy döntöttek, teljesen más technikával támasztják fel a típust.
Nem mindennapi motorkerékpár-gyűjtemény elárverezésére készül a Bonhams aukciósház. Összesen hatvan igen ritka amerikai klasszikus keres új gazdát az októberi liciten – egy-egy gép önmagában is megér több tízmillió forintot.
Bejelentette a 2016-os évre szánt modellcsaládját a Harley-Davidson. Az amerikai gyártó nemcsak stílusban, hanem teljesítményben is változtat. Történetük legerőteljesebb cruisercsaládját ígérik.
Közel tizenötezer motorkerékpárt érintő visszahívást rendelt el az amerikai közlekedési hatóság. Az akció a 2013 és 2015 között gyártott CBR500R és CB500F modelleket érinti az Egyesült Államokban. A CB500X-re nem vonatkozik.
A Mahindra bő öt évvel ezelőtt jelezte először szándékát: harcba száll az indiai motorpiacon, és nem ijed meg olyan tradicionális gyártóktól sem, mint a japán Honda. Terveik már csak azért is komolynak tűntek, mert néhány hónappal később rögtön bemutatták a Mojo koncepciót.
Az idei év végével beszünteti tevékenységét a Marzocchi. Az 1949-ben alapított olasz manufaktúra az évek során számos nagy motorgyártó beszállítójává nőtte ki magát, egy ideje azonban már veszteségesek voltak. Áprilisban már bejelentették, hogy hamarosan leállnak a gyártással, akkor azonban még halvány esély mutatkozott az életben maradásra.
A Confederate-nél nem viccelnek, ha motorkerékpárokról van szó. A maga nemében Wraith B120-asuk is páratlan volt, de a P120 Fighter, különösen Black Flag kiadásban szintén keményen odavágott. Most egy újabb Fighterrel sokkolnak.
Amikor a Yamaha tavaly bemutatta csúcs-sportgépét, az R1-et, akkor arról is szó volt, hogy az alapkivitelen kívül további változatok jönnek majd. Az R1M valóban meg is érkezett, most pedig - hosszú idő után - felbukkant az R1S elnevezés, amely talán csak az Egyesült Államokban lesz ismert.
Most, hogy az elmúlt napokban komoly gondokat okozott a városban lehullott csapadék, sokan el sem mertek indulni járműveikkel, míg a világ egy nem is annyira távoli részén a fővárosi vízmosások átlagos akadálynak számítanak. Az alábbi videón például orosz motorosok olyan patakon (folyón?) kelnek át oldalkocsis Uraljaikkal, amikre nálunk horgászengedélyt értékesítenének.
Egy hónapja mi is megírtuk, hogy ellopták a Brammo főhadiszállásáról a Victory versenymotorját, amivel a Man TT-n is indultak. Szerencsére a elég gyorsan előkerült, és a megtört idomokon és a hiányzó hátsó keréken kívül nem történt komolyabb baja.
Első, teljesen saját tulajdonú külföldi leányvállalatát hozza létre a Royal Enfield. A brit eredetű, de ma már inkább indiaiként ismert márka vezetői úgy döntöttek, az Egyesült Államokban terjeszkednek.
Akinek már borította fel autó a leparkolt motorját, azt tudja értékelni ezt az eszközt. Amikor az oldalán fekvő motorhoz érünk vissza, akkor beüt az érzés, hogy még a kár is megérné, ha tetten érhettük volna az elkövetőt. Pedig nagyjából húszezer lenne a megelőzés - legalábbis akkor, ha tényleg gyártásba kerülne a projekt, amire éppen Kickstarteren kalapolnak a tervezők.
A BMW elég messzire jutott a karbonszálas karosszériák technológiájában, jelenleg kizárólag ők tudják gépesítve sorozatgyártani, mindenhol máshol ez rengeteg kézi munkát igényel. Kicsit Móricka módon összefoglalva a lényeget, ez úgy néz ki, hogy egy nagy, zokniszerű zsákba húzzák bele a karbonszálat, úgy tartják formában, és aztán injektálják hozzá a műgyantát. A megoldást egyébként nem a BMW fejlesztette ki, ők csak felfedezték és megvásárolták a szabadalmat birtokló vállalkozást.
A Triumph már dörzsölte a tenyerét, hiszen nagyon úgy nézett ki, hogy javítanak a motoros szárazföldi sebességrekordon. Két darab, turbófeltöltővel megfújt 2,3 literes Triumph Rocket III blokkal hajtott szénszálas kasztnival tervezték a 640 km/h elérését, a kormányt pedig a Man TT-s sztár, Guy Martin fogta volna. Azonban homokszem került a gépezetbe: két hete Martin az Ulster GP-n rommá törte magát, tört például a szegycsontja és néhány csigolyája is.
Ismerik a képzőművészeti remekekre specializálódott tolvajok klasszikus dilemmáját? Miszerint ha sikerül meglovasítani egy különleges képet, akkor azzal aztán mi lesz? Mert Vaterára nem lehet feltenni, mutogatni sem lesz kinek, ráadásul tovább passzolni sem triviális, hiszen köztudott lesz, hogy a Tiziano Kendős nő stílusos café raceren nagyméretű olajfestményét a Louvre-ból lopták.
A képre pillantva könnyű rávágni, hogy ez egy Honda Gold Wing. Ám alaposabban megnézve az alacsony felbontású képeket, egyől gyanús lesz valami. Oké, a lámpáról kapásból a Triumph Sprint ST jut eszembe, az a kiadás, aminél az ülés alá húzták a három kipufogóvéget. De a többi részlet sem stimmel. Nem véletlenül: ez nem egy Honda Goldwing.
Lassan olvassák, hogy ne csússzon hiba az értelmezésbe: Marc Márquez megszerezte a Hondának a 700. (betűvel: hét, azaz hetes századik!) MotoGP futamgyőzelmét. Amikor Honda csapata megérkezett Indianapolisba a 2015-ös GP 10. fordulójára, még csak 698-nál tartottak, vagyis a jubileumhoz szükség volt a Moto3-ban versenyző, 18 éves belga Livio Loi teljesítményére, és csak utána jött Márquez a királykategóriában, és három körrel a vége előtt beállt az élre.
Lengyelországban, Gdanskban vette fel egy fedélzeti kamera a bevetésre siető rendőrt, aki útkereszteződésen áthaladva szépen egykerékre vételezi a Honda CBF1000 típusú szolgálati járművét, majd kitartott gázzal továbbhaladást kezdeményez. Reméljük sikerült a gyanúsítottat eljárás alá vonnia.
A Norton nemrég négymillió font támogatást kapott a brit kormánytól, amit egy új gyáregységre költenek. Ezzel egyfelől új munkahelyeket teremtenek, másrészt megágyaztak egy teljesen új modellnek.
A mindig jól tájékozott japán Young Machine magazin szerint fej-fej mellett halad a Suzuki és a Kawasaki 250-es túraendurójának a fejlesztése - az utóbbit Versys 250 néven emlegetik, míg a Suzukit jobb híján Strom 250-nek hiszen egészen biztosan nem V2-es motor fogja hajtani.
Végre egy olyan fotó került fel az internetre a Royal Enfield készülő túraendurójáról, amelyen minden eddiginél jobban látható, milyen is lesz a márka évtizedek óta legfontosabbnak számító modellje.
Még meleg a kalapács, amivel amivel leütötték az árverésen az Erik Buell Racinget. 2,25 millió dollárért kelt el a csődbe ment motorgyár, vagyis tizedéért annak, amennyiért 2013-ban az indiai Hero 49%-os tulajdonrészt vásárolt benne.
Az angol Superbike magazin lebegtette meg a hírt, miszerint az MV Agusta F4 675-ből és F3 800-ból készülni fog RC kivitel. Az RC ebben az esetben nem távirányítású kisautót jelent, hanem a Reparto Corse (versenyrészleg) rövidítése. Hogy ez a két betű a két olasz szón kívül mit jelenthet még, azt már bemutatták a Superbike világbajnokságra készített homologizációs F4 RC-n: átdolgozott, még erősebb blokk, tökéletes fékek, lézerprecíz Öhlins futómű és rengeteg karbon, titán és magnézium alkatrész a súlycsökkentés miatt.
A Yamaha ismét egy hosszú beetető kampányba kezdett, aminek első része az alábbi videó. Konkrétumot alig látunk, főleg sivatagi veretésre utaló képeket mutatnak. Elsőre egy valódi túraendurónak épített MT-09-re is következtethetnénk a részletekből - ilyen a három hengeres motor és a bütykös gumi, de néhány elejtett részlet alapján egészen biztosan nem erről van szó.