A Honda elkezdte a CRF1000L Africa Twin bevezető kampányát. Ilyenkor mindig jól jön egy világbajnok a háznál. A beetető videókon Marc Márquez és a HRC Dakar csapat első pilótája Joan Barreda-Bort próbálják ki az új túraendurót, és pont úgy motorznak vele, hogy már távolról látszódjon: ők a világ legjobbjai.
Már korábban volt szó a kéthengeres KTM-ről - akkor azt írtuk, hogy a kémfotón a váz a lényeg, amibe csak a teszthez építették be a Nuda 900 blokkját. Ez ebben a formában amúgy igaz volt, de azóta kiderült, hogy a KTM-nél valóban dolgoznak egy soros kéthengeres motoron, ami határozottan különbözni fog a BMW-től örökölt Nuda főegységtől.
A Yamahánál néhány hónappal ezelőtt jelentették be: feltámasztják az MT-03-as meztelen gépet. Az is hamar kiderült, hogy az azonos nevű elődhöz képest szinte minden megváltozott: a nagyköbcentis egyhengeresből kezdők számára is ideális motorkerékpár lett, az R3 sportmotor alapjain.
A KTM 2016-ra kicsit felfrissíti a KTM 690 Duke és 690 Duke R modelleket. A leegyszerűsített külsejű, de minden korábbinál megbízhatóbb, kezesebb, jobban kimotorozható technikával felszerelt, aktuális 690 Duke sorozatot négy éve mutatták be, vagyis már éppen aktuális egy kis igazítás.
Az egykor olaszként ismert, ma azonban már kínai tulajdonban lévő Benelli ritkán hallat magáról. Lassan már annak is két éve, hogy bemutatták sport-túragépüket, a BN 600 GT-t, valamint BN 302-es csupasz motorjukat.
A Husqvarna talpra állításának elengedhetetlen része a saját modellkínálat fejlesztése. A nagyon erősen a KTM technikájára támaszkodó krossz- és endurómodellek ehhez kevesek - amúgy a KTM és a Husky rokon modellek között a hangolásban van a fő különbség, a KTM a versenyzők igényeit próbálja kielégíteni, a Husqvarna pedig főleg az igényes hobbistákét, illetve az amerikai piacét.
Bitti rajongói oldalán felesége közölte a szomorú hírt.
David Beckham nagy rajongója a motoroknak - ráadásul elég jó stílusú motorokat válogat magának. Első filmszerepe is összefügg a hobbijával, a Outlaws című moziban fontos szerepet kap egy motor - egy olyan motor, amit még nem mutattak be. Ez pedig az eddig titkolt vízhűtéses Triumph Bonneville. De a hírzárlatot nem a Triumph oldotta fel, hanem a film forgalmazója a trailerrel és a promóciós képekkel.
Mivel jönnek az őszi motorkiállítások, a gyártók gőzerővel elkezdték az etetést az újdonságok körül. A Ducati újdonsága a Monster 1200 R lesz, amiről szűkszavúan annyit mond a hivatalos közlemény, hogy minden idők legizmosabb Ducati naked bike lesz. Ennek megfelelően erősebb lesz a blokk - talán a Panigale V2-esét kapja meg -, sportosabb a váz és továbbfejlesztett a design.
Különleges motorkerékpár-emelő elkészítésére gyűjti a forrásokat a Phoenix Racing Stands. Szerkezetük látszólag csupán egy sima keret, közelebbről megnézve azonban láthatjuk, hogy annál azért jóval több.
A Kawasakinál már javában készülnek az új ZX-10R bemutatójára. Az eddigi hírek szerint komoly vezetést segítő elektronikákra, élesebb külsőre, és veszett erőre számíthatunk. A veszett erő különösen fontos, mert az ezres sportmotorok már régóta félelmetesen erősek, de az elmúlt egy évben a gyártók úgy döntöttek, hogy még nem lehet megállni a számháborúban - a Superbike VB szabályváltozásai nyomán olyan szériagépek születtek, mint az új YZF-R1, a BMW S 1000 RR, a Ducati 1299 Panigale és az MV Agusta F4 RC.
Gondolom mindenkinek megvan a híres városi legenda, amikor Kádár János vendégül látta Brezsnyevet, és elmentek vadászni. Meg is kérdezték az orosztól, mit lőne szívesen, az pedig benyögte, hogy medvét.
Ismerősen cseng Ludovic Lazareth neve? A szerb származású francia motorépítő durvábbnál durvább agyszüleményeiről többször is írtunk már a Totalbike-on. Volt már tizenkét- és nyolchengeres, három- és négykerekű. Most az egyik szörnyeteg épp eladó.
A Guernsey szigetén élő Zef Eisenbergnek nem kell a szomszédba mennie, ha elvetemült járművek építéséről van szó. Most éppen egy V8-ason dolgozik kollégáival, a Maxicorp Autosport és a Madmax Team munkatársaival.
A Cycle World magazin írta meg a Project 156 történetét. Nem régi sztorit poroltak le, hanem egy igen frisset, szinte még ki sem hűlt a Victory 1300 köbcentis, folyadékhűtésű V2-es prototípus blokkja, ami a történet középpontjában áll.
Sport és Túra csomagot is kínál a 899 Panigalékhoz a Ducati. Eget rengető újításokra és igazán forradalmi extrákra persze nem kell gondolni, de egyik-másik kiegészítő egész hasznos tud lenni.
Óvatos frissítésen esik át a 2016-os modellévre a Kawasaki Z1000SX. Az újítások elsősorban a felszereltséget érintik - a szériatartozék ABS mellett egy új kuplung teszi könnyebbé és biztonságosabbá a vezetését.
45 évesen visszavonul legendás terepmotoros és stunt rider, Chris Pfeiffer. Húsz év során 94 országban lépett fel, letette a névjegyét a triálban és az extrém enduróban is. 15 évesen már junior triálbajnok volt, tizenegy évvel később pedig a legjobb endurósok között tartották számon. Összesen négyszer nyerte meg a Erzberg Rodeót - a versenyt, amit idén 1500 indulóból öten tudtak teljesíteni.
Nem ez lesz az első alkalom, hogy a BMW együttműködik a kínai Loncinnal. Korábban a G 650 X készült náluk, és úgy tűnik, annyira jól sikerült akkor az együttműködés, hogy most ismét nekifutnának.
Az Erzberg Rodeo kétségkívül a világ legdurvább motorversenyei közé tartozik, az egynapos megmérettetések között pedig talán egyedülállónak is mondhatjuk. A versenyzőknek igen kemény terepet kell leküzdeniük, nem is véletlen, hogy általában meglehetősen alacsony arányban érnek célba. Idén ez fokozottan igaz volt.
A nyaralások lassan véget érnek, kezdődik az iskola, szép csendben beköszönt az ősz. Bár a nyárnak mindjárt vége, a motoros szezon azonban még javában tart, így érdemes kihasználni a Shox nagy nyári kiárusításának akcióit. Ha eddig még húztátok a lerongyolódott cuccok cseréjét, akkor most itt a kiváló alkalom, hiszen szokás szerint igen jó holmikat kínálnak kedvezményesen.
A KTM-nél is érezhették, hogy akad némi rés a 690 Duke és a 1290 Super Duke R között - a mesteri modellpaletta-építés koronázatlan királyának számító Honda például három modellt is be tudna ékelni a kettő közé, a piac teljes lefedését kevésbé komolyan vevő KTM viszont csak egy hézagkitöltő modellt tervez.
A Ducati felől érkező pletykákkal már jogosan van tele mindenkinek a töke: menetrendszerűen érkeznek, többnyire ciklikusan ugyanazok, mindig egy titkos gyári forrás áll a háttérben, hivatalosan mindig cáfolnak, aztán nem lesz belőle semmi. Ilyen rendszeresen előkapott gumicsont a Ducati robogó és a négy henger.
A Harley-Davidson kevesebb mint két éve mutatta be legkisebb modelljeit, a Street 500-at és 750-et. Ezek aztán egészen népszerűek is lettek, az ötszázas például Ausztráliában is sokat dobott az eladásokon 2015 első felében. Most viszont vizsgálódott az NHTSA (lényegében az amerikai közlekedési hatóság), és problémát is talált.
Az idei Dakar befutója után néhány hónappal már el is készült a 2016-os verseny útvonala, amelyet áprilisban hoztak nyilvánosságra. Míg legutóbb a táv egy részét Chilében teljesítették a versenyzők, addig jövőre már egészen biztosan nem érintik az országot. Ott ugyanis esőzések és áradások okoztak problémát, a károk helyreállítása pedig kétségtelenül fontosabb, minthogy a Dakarra költsenek.