A Suzuki korábban azt ígérte, izgalmas tanulmányt állítanak ki az október végén kezdődő Tokiói Autószalonon. Most meg is villantották ezt a koncepciót, és valljuk be, nem igazán erre számítottunk.
Egyáltalán nem titok, hogy a Suzuki mérnökei könyékig benne vannak a turbós motorkerékpár motorok fejlesztésében. Ebből elsősorban a Recursion feltöltővel megfújt kéthengerese van előtérben, de a napokban kiderült, hogy a Formula-1-es turbós-hibrid megoldáshoz hasonló technológián dolgoznak, amivel 300 lóerőt tudnának kiszedni egy ezres négyhengeresből.
Előzetes ígéretéhez hűen a Suter leleplezte az MMX 500-at. A kétütemű pályamotor a kilencvenes évek (és a kétezres évek eleji) MotoGP versenymotorjait idézi. Az 576 köbcentis V4-es blok 195 lóerőt ad le 13 000-es fordulaton, miközben mindössze 127 kilót nyom - ilyen súly-lóerő aránnyal nem nagyon lehet máshol találkozni.
A legendás Steve McQueen és a Top Gearből jól ismert, Jeremy Clarkson és Richard Hammond oldalán hamarosan új műsorban feltűnő James May motorkerékpárjait árverezi el a Bonhams aukciósház.
Az október végén induló Tokyo Motor Show-n lesznek láthatók a Honda legfrissebb tanulmányai - ráadásul a hétből három teljesen új fejlesztésű jármű, amik egyfajta technológiai-formatervezési erőfitogtatásként is megállják a helyüket.
Az ABS Pro névre keresztelt kanyar-blokkolásgátló rendszerét tavaly mutatta be a BMW a HP4-ben. Idén már az S 1000 XR-hez feláras extraként járt a funkció. Ez amúgy egy zseniális találmány, hiszen az ABS így akár teljesen ledöntött motornál is teljesen kihasználható.
Reggel már beszámoltunk az új 939-es Ducati Hypermotardokról, ám a californiai légminőséggel foglalkozó ügynökséghez küldött dokumentumokból egy másik új modellről is kiderül ez-az, mégpedig a Ducati 899 Panigale utódjáról.
A Ducati kilenc új modell bemutatását ígérte az őszre, ugyanakkor a további információkat egyelőre nagyon bizalmasan kezelik. Bár a Monster 1200 R-t már a Frankfurti Autószalonon ellőtték, kicsivel később pedig a felfrissített Diavelt is megmutatták, a kilencből néhány gépre még tippünk sem nagyon volt.
A Can-Am egy újabb alváltozatot mutatott be a legutóbbi, F3-as modelljéből. Az F3-P nevében a P betű Police-t jelent. Ezzel be is lőtték a célközönséget, rendvédelmi szervek igényeinek megfelelően alakították át az alapul szolgáló F3-S-t.
Stan Stephens a kétüteműek hergelésével vált híressé - nem csak Nagy Britannia, hanem talán egész Európa legjobb szakembere a témában. Hobbiból pedig néha egészen elborult ötleteken képes dolgozni. A mostani projektjéről a fia posztolt Twitteren: Stephens egy V6-os, 1200 köbcentis kétütemű motort épített.
Közel három órát kellett az árokban várakoznia egy balesetet szenvedett motorosnak Nagy-Britanniában. Három megye rendőrei ugyanis nem tudtak megegyezni abban, hogy kihez tartozik az adott útszakasz.
A méregdrága H2 és H2R után jönnek a szerényebb, középkategóriás kompresszoros motorok.
A BMW néhány nappal ezelőtt mutatta be hivatalosan – legalábbis az interneten szétszórt sajtóanyagokkal – felfrissített nagyrobogóit, a C 650 GT-t és Sportot. Előbbinél rendelhető extraként elérhetővé tették a Side View Assist nevű berendezést is, amely a holttér figyelésében segíti a motorost. Azt mondják, a világon először ők alkalmazzák ezt.
Úgy tűnik, úton van a követező Yamaha FZ1 Fazer, ráadásul az új YZF-R1 arcát kapja majd meg - a hír a japán gyártók ügyében mindig jól értesült Young Machine magazintól származik.
A világ egyik legkeményebb utcai motorversenyét, a Man-szigeti TT-viadalt nagy csodálattal követjük, és évről évre tudósítunk is a helyszínről. Igazán kiváló és bátor motorosok állnak itt rajthoz, de nem is árt, ha nem rajzol a sportszelet, amikor éppen kőfalak mellett döngetnek el 300 km/h körüli tempóval.
A Yamaha eldöntötte, jövőre visszatér a Superbike világbajnokságba. Egy évvel az új YZF-R1 bemutatása után ennek már ideje volt, pláne úgy, hogy az idei szezonban több kategóriában is kipróbálták már a motorjukat: noha a Man TT-n nem sikerült értelmes eredményeket elérni a Yamahákkal, a suzukai nyolcórást nagyon szorosan, de sikerült megnyerniük, miközben a SuperStock 1000-ben Kev Coghlan jelenleg az ötödik, Jeremy Guarnoni pedig a hatodik helyen áll az YZF-R1-gyel.
A Ducati vezérigazgatója kilenc új modellt ígért, amiből a Monster 1200 R-t már elspoilerezték a frankfurti autószalonon, most pedig leleplezték a frissített Ducati Diavel Carbont is.
Nemrég még csak pletyka volt, ma már hír, az MV Agusta leleplezte az F3 675 RC-t és az F3 800 RC-t. Ahogyan az F4 RC esetében is, a két betű a Reparto Corse rövidítése, ami szó szerinti fordításban versenyrészleget jelent, ám míg az F4-nél ehhez komoly tuning, méregdrága versenytechnika és különleges anyagok társultak, addig az az F3 RC-nél igazából csak fényezésről és egy kis csupaszításról beszélhetünk.
Sokak számára a MotoGP csúcspontja az 500-as kétüteműek korszaka volt. Ha a keveréket égető őrületesen vad bringák vissza nem is térnek, de egyre többször bukkannak fel hírek, hogy azért egy nosztalgiahullám erejéig azért jó lenne villantani valamit. Hallottunk például pletykákat, hogy a Honda készülne valami hasonlóval. Most viszont már nem csak szóbeszéd, hanem egy konkrét ígéret érkezett, még ha nem is valamelyik nagy márkától.
Két nagyrobogó felfrissített változatát mutatta be a BMW. A gyáriak által kiadott anyagból pedig az is kiderül, hogy a C 600 Sport neve C 650 Sportra módosul. A másik megújított típus egyébként a C 650 GT.
A Husqvarna 2015-ben mutatta be az FS 450 szupermotót, ami - tekintve, hogy csak zárt pályára alkalmas versenygép - kizárólag a hobbipályázók és a versenyzők körében számíthatott sikerre. A motor a KTM 450 SX alapjaira épült, és mivel az osztrákok krosszmotorja megújul 2016-ra, a Husqvarnánál is átvették az újítások jelentős részét.
Egészpályás letámadásra készül a Ducati, ennyi újdonságot még soha nem mutattak be egyszerrre. Az információ magától a vezérigazgatótól, Claudio Domenicalitól származik.
Kezdjük az elején: a Suzuki már évek óta lebegteti az 588 köbcentis, kéthengeres, intercoolerrel és turbóval megfejelt utcai motort. Hol úgy tűnik, hogy megcsinálják, hol úgy, hogy csak tapogatóznak, éppen úgy, mint az új, és a Recursion tanulmánynál lényegesen kevesebb kockázatot jelentő GSX-R1000 esetében.
Lassan már egy éve, hogy a Mercedes az AMG sportrészlegen keresztül bevásárolta magát az MV Agustába. Az együttműködés keretében persze nem kell AMG-motoros kétkerekű vadállatokra gondolni, de a Frankfurti Autószalonon azért csak megmutatták, hogy van közük egymáshoz.
A Ducati betartotta az ígéretét, és a Frankfurti Autószalonon bemutatták minden idők legerősebb Monsterét, a Ducati Monster 1200 R-t. A naked bike-ba a 160 lóerős Testastretta 11° DS blokkot építették, ami viszont nem azonos a Multistada 1200 változó szelepvezérlésű blokkjával.